Citat:
Ursprungligen postat av
Cruella de Vil
Har du provat att söka hjälp av psykiatrin? Där kan man få en hel del tips och trix, när man får vinkla problematiken på olika sätt och se den från olika håll.
Det är väldigt lätt att man stänger in sig i sina tankar, fastnar i det. Och då är det svårt att finna en lösning.
Jag hade ganska gott tålamod med psykiatrin, tror jag gick dit regelbundet i cirka två år, men jag lessnade för något halvår sedan när jag missade ett möte och enbart fick en räkning, varpå jag inte hörde något mer från dem (inte första gången jag tvingas ringa upp för att de inte hörde av sig, jag hatar att ringa). Jag hade ändå väldigt stora problem med att sitta och prata om saker, när jag träffar andra människor är det oftast som om känslor och dylikt bara stängs av, så det är sjukt svårt att kommunicera dem. Då är det betydligt lättare att skriva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghasten
Har sambo sedan ett antal år tillbaka. Jag känner mig aldrig ensam längre. Har en son med. Tidigare när jag var singel så var jag ensam till och från. Både positivt och negativt. Tyckte det var skönt att göra precis som jag ville. Enda skillnaden idag skulle vara att jag skulle sitta mer framför datorn om jag skulle vara singel igen. Så inget jag längtar efter.
Det låter ju mer positivt än negativt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dimety
Tror knappast att man blir mindre ensam med en partner. Däremot kanske man träffar någon som man klickar så pass bra med att man inte känner samma avstånd till denne som till andra människor. Men vad ska man då göra när det tar slut? Rädslan för att det ska ta slut kommer antagligen förgöra en i sånt fall, så jag tror det är bättre att försöka skaffa sig en riktigt bra vän egentligen.
Vänskaper tar också slut. Allt tar slut.