2013-06-07, 15:09
Medlem
-silent-s avatar
Läser på text-tv att en reklam med Pamela Anderson förbjuds pga. att den anses för sexistisk. Samma reklam ska ha förbjudits i Australien redan 2010 så det är ingen ny reklam. Det står inte för vad reklamen är, någon här kanske vet och kan länka ett klipp så vi får se vad som ska vara så sexistiskt? Kan väl tänka mig att det handlar om ett PETA projekt.
Citera
2013-06-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Läser på text-tv att en reklam med Pamela Anderson förbjuds pga. att den anses för sexistisk. Samma reklam ska ha förbjudits i Australien redan 2010 så det är ingen ny reklam. Det står inte för vad reklamen är, någon här kanske vet och kan länka ett klipp så vi får se vad som ska vara så sexistiskt? Kan väl tänka mig att det handlar om ett PETA projekt.

Det lär väl vara denna: http://www.youtube.com/watch?v=LF1UoREaqfI

Jag håller med om att den är extrem frågan är om den skall anses sexistisk eller bara som softcore porr!

Edit: Vid eftertanke så tror jag inte den är sexistisk, vissa kan nog bli lite stötta med vem bryr sig om sådant!
Senast redigerad av Namemelater 2013-06-07 kl. 15:36.
Citera
2013-06-07, 15:33
Medlem
TovesTrolls avatar
Inte alls sexistisk. Det är ju bara en snubbe som fantiserar. Herregud.
Citera
2013-06-07, 17:32
Medlem
Nazists avatar
Den är "sexistisk", men vad har det för betydelse? Varför ska myndigheter bestämma över en sådan sak? Blev Pam och den andra donnan tvingade till att spela in den?
Citera
2013-06-09, 22:33
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Den är "sexistisk", men vad har det för betydelse? Varför ska myndigheter bestämma över en sådan sak? Blev Pam och den andra donnan tvingade till att spela in den?

Antagligen för att det finns en sådan lagstiftning?
Citera
2013-06-10, 08:21
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson

Men det beror ju i sin tur på att myndigheterna har skapat den lagstiftningen..
Citera
2013-06-10, 17:11
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson

Härligt. Du brukar motivera lagstiftning med att den ska finnas eftersom den finns. Eller vänta, inga nya lagar kan komma till, eftersom de inte finns, därför ska de inte följas. Eller, hur var det menat?
Citera
2013-06-10, 17:29
Medlem
LaaseUWs avatar
Om den är sexistisk så är den väl sexistisk mot mannen Adam, och inte mot kvinnorna. Adam framstår ju som en djävla tönt med sjukdoms liknande koncentrations störningar. Kvinnorna sköter ju bara sitt jobb.

Jag tycker den var skojig, men humor ska väl snart förbjudas också

http://www.youtube.com/watch?v=LF1UoREaqfI
Senast redigerad av LaaseUW 2013-06-10 kl. 17:29. Anledning: länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in