2008-05-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Någon som kan svara på om hon har en dotter som jobbar/jobbat på MacDonalds Karlaplan? För vill minnas att jag sett efternamnet där på någon tavla, som Employee Of The Month faktiskt.

Hon har två döttrar. Filippa -84 och Louisa -88. Tveksamt dock om någon av dom behöver jobba på McD av alla ställen?
Citera
2008-05-26, 08:44
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hon har två döttrar. Filippa -84 och Louisa -88. Tveksamt dock om någon av dom behöver jobba på McD av alla ställen?

Nej, jag vet ju att det låter befängt. Kanske är det någon fjärran släkting till lycksökare i Stockholm bara. Jag reagerade mest på efternamnet och att det var just Östermalm, för Tarras bor väl där om jag inte missminner mig.
Citera
2008-05-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Nej, jag vet ju att det låter befängt. Kanske är det någon fjärran släkting till lycksökare i Stockholm bara. Jag reagerade mest på efternamnet och att det var just Östermalm, för Tarras bor väl där om jag inte missminner mig.

Dom enda tjejer som bor i sthlm-området och som är under 30år med efternamnet Tarras-Wahlberg är just Louisa och Filippa.

Louisa bor med sin mamma på Lidingö. Andra höger efter det att man kommit över bron.
Filippa bor på Strandvägen.
Citera
2008-05-26, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Njae, en utav våra prinsessor dansade ju i stort sett topples på ett bord i gamla stan en gång, det finns det ju bilder på.

xallo,
you're on a mission from God!

Fram med bilden nu.
Citera
2008-05-26, 11:46
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Dom enda tjejer som bor i sthlm-området och som är under 30år med efternamnet Tarras-Wahlberg är just Louisa och Filippa.

Louisa bor med sin mamma på Lidingö. Andra höger efter det att man kommit över bron.
Filippa bor på Strandvägen.

Ja, men är det någon av dem som jobbat där då?

Vem har connections in på McD Fältis?
Citera
2008-05-26, 13:03
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det är ju inte så att det är något fel med att faktiskt uppfostra sina barn och ge dem karaktär, bara för att man har det gott ställt och kontakter i högre kretsar.

Detta ang. kommentarerna att ETWs barn knappast behöver jobba på McD. Bara för att de rent praktiskt inte behöver jobba där (eller alls, kanske), är det ingen dum idé att låta ungdomar få en egen uppfattning om pengars värde. Dvs inte bara "här är kortet, gå och ha kul".

Det är i alla fall min egen uppfattning att trevligare individer skapas genom ett hälsosamt inslag av karaktärsdanande i deras uppfostran.
Citera
2008-05-26, 13:35
Medlem
Tråden handlar om ETW och hennes avhopp från hovet.
Inte hennes barn.
Enligt uppgift kom det hela som en kalldusch vilket får ses som mycket märkligt.
Dessutom vägrar ETW att kommentera.
Att hon efter 2 års " tjänstledighet" skulle återinträda i tjänst förefaller totalt osannolikt.

Den verkliga orsaken till avhoppet är givetvis inte offentlig.
Något har hänt/kommer hända och det är givetvis hur intressant som helst.
Citera
2008-05-26, 13:51
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Tråden handlar om ETW och hennes avhopp från hovet.
Inte hennes barn.
...
Stämmer i och för sig utmärkt. Men. Hur man uppfostrar sina barn, säger rätt mycket om ens personlighet. Det är ens personlighet som bestämmer vilka val man gör, när man ställs inför dem. Därav återknyter det hela till ETW och möjligheter till teorier för hennes skäl, både att lämna hovet, och möjligheterna att hon kommer tillbaka etc.

Men ja, du har rätt. Mindre barn och mer ETW.
Citera
2008-05-26, 15:08
Medlem
Public Enemys avatar
ETW blev visst headhuntad. Jag tror hon fick ett erbjudande hon inte kunde säga nej till, och stockholms slott hade inte en chans i helvetet att matcha de stålarna för att ha henne kvar. (ca 1 mille per månad)
Hon tar 2 år för hon tror hon skall vara nöjd med det antal millar hon drar ihop under den tiden, men vi får väl se....
Citera
2008-05-26, 15:11
Medlem
Räsernajss avatar
Har träffat damen i fråga ett antal gånger och även jag hade förutfattade meningar om henne. Men dessa kom på skam, hon visade sig vara både trevlig och sympatisk.
Citera
2008-05-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
ETW blev visst headhuntad. Jag tror hon fick ett erbjudande hon inte kunde säga nej till, och stockholms slott hade inte en chans i helvetet att matcha de stålarna för att ha henne kvar. (ca 1 mille per månad)
Hon tar 2 år för hon tror hon skall vara nöjd med det antal millar hon drar ihop under den tiden, men vi får väl se....

Verkar vara en skröna.
De avtalen har nog inte varit offentliga.
Dessutom är det så att det märkliga är att det kom "som en shock för hovet".
Varför då?
Normalt hade man aldrig gjort ett sådant uttalande om nu hon begärt tjäntledigt för ett tvåårigt konsultuppdrag.
Något stämmer inte här.
Citera
2008-05-26, 16:05
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Normalt hade man aldrig gjort ett sådant uttalande om nu hon begärt tjäntledigt för ett tvåårigt konsultuppdrag.
Något stämmer inte här.
Eller är det bara så att massmedia vill piska på lite extra. Vill man sälja lösnummer gäller det att ligga i.

Bara för att Tarras jobbat på Slottet länge och varit en synlig profil, så är hon ju inte livegen. Det förekommer faktiskt att folk slutar på slottet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in