2008-05-24, 20:24
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Tycker inte jag.
Medias ylande är nog befogat.
Något bröllop lär det inte bli, kan man väl misstänka..till exempel.

Varför tror du inte det?

För min del funderade jag på hur detta gått till och vilka motiv Tarras kan tänkas ha. Hon är personlig coach till Victoria och lojaliteten borde vara djup hos Tarras. Pengar kan knappast vara ett motiv. Tarras lär ha sitt på det torra.

Återstår då en konflikt:
Spontant kommer man att tänka på Prins Daniel av Ockelbo som en möjlig källa. Eller också vet Tarras något som hon inte längre vill mörka och sticker för att sippa ta i saken? Hur är det till exempel med kungens och föralldel Silvias påstådda affärer här och var?

Att det heter att hon har tjänstledigt är kanske inte så konstigt. Det tar ju udden av hela saken, som Tarras gjort med all skit i 30 år.
Citera
2008-05-24, 20:34
Bannlyst
Nej nej nej nej.

En stilla teori; hennes lojalitet dog i samband med den lilla otrohetsaffären som gjorde slut på äktenskapet med Björn. Det var rätt välkänt i vissa kretsar men ingen behagade informera henne. Enkelriktad lojalitet överlever sällan. Kan man säga.
Citera
2008-05-24, 20:40
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Nej nej nej nej.

En stilla teori; hennes lojalitet dog i samband med den lilla otrohetsaffären som gjorde slut på äktenskapet med Björn. Det var rätt välkänt i vissa kretsar men ingen behagade informera henne. Enkelriktad lojalitet överlever sällan. Kan man säga.

Du menar alltså att kungen (t ex) kände till detta men inte berättade? Varför har hon i så fall stannat så länge? Ett jobb som hennes kräver lojalitet. Har man inte det kan man aldrig mörka och domptera journalister som hon.
Citera
2008-05-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Varför tror du inte det?

För min del funderade jag på hur detta gått till och vilka motiv Tarras kan tänkas ha. Hon är personlig coach till Victoria och lojaliteten borde vara djup hos Tarras. Pengar kan knappast vara ett motiv. Tarras lär ha sitt på det torra.

Återstår då en konflikt:
Spontant kommer man att tänka på Prins Daniel av Ockelbo som en möjlig källa. Eller också vet Tarras något som hon inte längre vill mörka och sticker för att sippa ta i saken? Hur är det till exempel med kungens och föralldel Silvias påstådda affärer här och var?

Att det heter att hon har tjänstledigt är kanske inte så konstigt. Det tar ju udden av hela saken, som Tarras gjort med all skit i 30 år.

Där tror jag du är inne på helt rätt linje.
Hon tar så att säga på sig burkan och blir osynlig
Tror det är något rätt saftigt som ligger bakom, inte någon simpel otrohetsaffär eller dyligt.
Undrar när ökentjänstgöringen börjar?
Har hon redan åkt?
Senast redigerad av rattelsnake 2008-05-24 kl. 21:48.
Citera
2008-05-24, 21:53
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Där tror jag du är inne på helt rätt linje.
Hon tar så att säga på sig burkan och blir osynlig
Tror det är något rätt saftigt som ligger bakom, inte någon simpel otrohetsaffär eller dyligt.
Undrar när ökentjänstgöringen börjar?
Har hon redan åkt?

Hursomhelst lär vi inte få reda på det av henne. Skit luktar, som bekant, och det kommer hon också att göra om det kommer ut eftersom hon vistats i kungafamljens omedelbara närhet under så lång tid.
Jag tror på att det är något som gör hennes situation ohållbar som gör att hon drar snarare än att hon vill göra karriär.

Glädjande är det att hon sticker i varje fall.
Citera
2008-05-24, 22:08
Medlem
Kanske tom så att om hon stannar vet hon att hennes karriär är över.
Lite kryptiskt.. men det finns flera scenarier.. och är det någon som har kanaler och är perfekt informarad är det säkert Öken Bettan.

Kanske så att hon vet att hennes situation kommer bli ohållbar.
Sug på den ett tag..

Vidare finns det säkert avtal i botten som garanterar ETW någon form av fallskärm ...således är det smart att begära tjänstledigt även ur den aspekten.
En annan detalj..är det någon som vet vilken massiv spekulation ett sådant här plötsligt avhopp ger upphov till, är det ETW.
Hon måste haft mycket starka skäl till att agera på dette viset.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-05-24 kl. 22:25.
Citera
2008-05-24, 23:11
Medlem
Hor-Ullas avatar
Har det inte spekulerats i att Gym-Danne har skumraskaffärer för sig? att det skulle vara den undre världen som håller hans gymimperium flytande?? kan ju lika gärna vara så att Tarras har fått smak för Arabkuk....
Citera
2008-05-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vill du påstå att mellanöstern saknar kultur och historia? Du kanske skulle ha tagit dig utanför charterbyn isf,
Nomadiserande beduiner är snarast att jämföra med samer.

Men gulfstaterna är attraktiva. Dubai har en befolkningssammansättning liknande Sveriges i kombination med ett svenskvänligare styre.
Citera
2008-05-25, 06:36
Medlem
Carin Götblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
För min del funderade jag på hur detta gått till och vilka motiv Tarras kan tänkas ha. Hon är personlig coach till Victoria och lojaliteten borde vara djup hos Tarras.

Det skulle även kunna vara följden av att hon kontemplerat vidden av sitt eget misslyckande: kronprinsessan kommer trots kommer ju att gifta sig med en gym-ägare från Ockelbo. Det kan knappast finnas någon livscoach vid de europeiska hoven som bidragit till att förfolkliga en kungafamilj på liknande sätt som ETW.
Citera
2008-05-25, 08:16
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carin Götblad
Det skulle även kunna vara följden av att hon kontemplerat vidden av sitt eget misslyckande: kronprinsessan kommer trots kommer ju att gifta sig med en gym-ägare från Ockelbo. Det kan knappast finnas någon livscoach vid de europeiska hoven som bidragit till att förfolkliga en kungafamilj på liknande sätt som ETW.

Hon kanske skulle ha gift sig med Albert från Monaco som verkar vara lite fattig ?
Citera
2008-05-25, 08:25
Medlem
Tokfaans avatar
Det enkla svaret är oftast det rätta så vi kan nog ta av oss foliehattarna och konstatera att drängen från Ockelbo närmar sig slottet med stormsteg. ETW förlorade helt enkelt livslusten vid åtanke på det som komma skall och sökte anställning annorstädes.

Själv så kommer jag inte att bli republikan. Däremot så anser jag att vi kan förpassa den där släkten Bernadotte dit dom kom ifrån och välja oss en ny kung. Vi kanske kan gräva fram nån ättling till Vasaätten.
Citera
2008-05-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Det enkla svaret är oftast det rätta så vi kan nog ta av oss foliehattarna och konstatera att drängen från Ockelbo närmar sig slottet med stormsteg. ETW förlorade helt enkelt livslusten vid åtanke på det som komma skall och sökte anställning annorstädes.

Själv så kommer jag inte att bli republikan. Däremot så anser jag att vi kan förpassa den där släkten Bernadotte dit dom kom ifrån och välja oss en ny kung. Vi kanske kan gräva fram nån ättling till Vasaätten.

Bra ide.
Min släkt kommer ursprungligen från Vasas trakter.
Men det är iallafall ingen garanti.
Jag kan ju falla för en tailänska på en semesterresa om det vill sig illa och då är vi tillbaka på ruta 1 det vill säga Skoterprinsnivån.

Nej givetvis måste Kungahuset avskaffas.
En skamfläck för ett Sverige i tiden.
Att denna inrättning göder diverse damskvallertidningar är inget argument.
I dagens läge torde det mest vara lågutbildade kärringar på landsbygden som fascineras av detta kungahus.
Det är faktiskt lite äckligt.

Att ETW avgår plötsligt och nyheten slår ner som en bomb hos kungafamiljen,är hur man än vrider och vänder på det, ytterst anmärkningsvärt.
Eller så är allt ett spel för galleriet av någon märklig orsak.
Utan ETW får man nog det kämpigt.
Är detta början till slutet?
En mycket svag strimma av hopp har infunnit sig hos mig.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-05-25 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in