2013-06-08, 06:50
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HDCase
Det har jag sagt hela tiden. Jag kan inte räkna antalet gånger jag har blivit kallad konspirationsteoretiker.

Glädjande att mitt sunda förnuft fungerar som det ska.
Jag har också blivit kallad foliehatt genom åren. Det brukar vara förenat med glädje att säga "vad var det jag sa?!" Nu är det inte alls förknippat med glädje. Rent mjöl i påsen-argumentet har kommit upp mer än en gång när jag försökt diskutera övervakning på nätet.
Tyvärr så måste Piratpartiet existera och få min röst (skulle helst se att vi inte behövdes och kunde lägga ner). Det är fan det enda partiet som värnar nätneutralitet och annat liknande "trams".
Citera
2013-06-08, 06:51
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Flashbacks servrar ligger väl i USA? Då kan amerikanska myndigheter spionera på detta forum också.
FB kör via HTTPS. Det är något bättre än HTTP iaf.
Citera
2013-06-08, 07:21
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det handlar om Microsoft, Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, AOL (America Online), Skype, YouTube och Apple.

Och jag kan lugnt säga att det är rätt åt alla som håller på facebook. Hoppas även Svenska myndigheter övervakar facebook.

Det här bör väl öppna upp för anonymitetsskyddade motsvarigheter till just Microsoft, Yahoo, Google, Facebook m fl. Och att man lägger servrarna i ett mer anonymitetsskyddat land än USA.

Flashback bör flytta sina servrar till något annat land.
Citera
2013-06-08, 10:04
Medlem
Alla dementier handlar om direct access to servers vilket jag anser bara är ett sätt att få bort fokus från det riktiga problemet. Bokstavsorganisationerna behöver ingen direct access för att göra sitt jobb. Det finns annan teknik som är mycket mer effektiv för sådant. Vet inte om det varit uppe tidigare här på flashback men jag tänker på bla. transparent trafikspegling i infrastrukturen.
Citera
2013-06-08, 10:43
Medlem
Precis all media skriver om det här, i hela världen.
Är jag den enda som tänkt tanken att hela skiten är fejk? "Bevisen" är ju knappast vettiga och många till antalet..

(Självklart så pågår någon form av avlyssning av NSA och dess liken, men knappast på sättet som nu blåses upp i New York Times etc..)
Citera
2013-06-08, 11:40
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Precis all media skriver om det här, i hela världen.
Är jag den enda som tänkt tanken att hela skiten är fejk? "Bevisen" är ju knappast vettiga och många till antalet..

(Självklart så pågår någon form av avlyssning av NSA och dess liken, men knappast på sättet som nu blåses upp i New York Times etc..)
Jo jag har tänkt den tanken. Jag har tänkt tanken att hela Illuminati och det tyranniska övervakningssamhället är en illusion, ytterligare ett steg av "deception" som vi ska falla för. Om vi redan lever i ett totalt övervakningssamhälle som genomsyrar våra liv så fullständigt att vi är helt omedvetna om det (vilket hypotetiskt är möjligt), ja då har makteliten faktiskt makten att ge oss en illusion om precis vad fan som helst som får oss att agera på ett sätt som är i deras intresse. Detta skulle kunna vara en sådan sak. Det är i så fall omöjligt att veta. Det blir då en matrix, man famlar fullständigt i blindo och kan aldrig veta vad man ska tro på eller hur man ska tänka eller agera. Fler som tänkt så här? God is fucking with our heads.
Citera
2013-06-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jo jag har tänkt den tanken. Jag har tänkt tanken att hela Illuminati och det tyranniska övervakningssamhället är en illusion, ytterligare ett steg av "deception" som vi ska falla för. Om vi redan lever i ett totalt övervakningssamhälle som genomsyrar våra liv så fullständigt att vi är helt omedvetna om det (vilket hypotetiskt är möjligt), ja då har makteliten faktiskt makten att ge oss en illusion om precis vad fan som helst som får oss att agera på ett sätt som är i deras intresse. Detta skulle kunna vara en sådan sak. Det är i så fall omöjligt att veta. Det blir då en matrix, man famlar fullständigt i blindo och kan aldrig veta vad man ska tro på eller hur man ska tänka eller agera. Fler som tänkt så här? God is fucking with our heads.
Min tanke är snarare att ny times och andra vill sälja mer fler tidningar
Citera
2013-06-08, 12:00
Medlem
På datorn:
Kör med System encryption via Filevault om man har MAC, eller truecrypt på Windows.
Alla lösenord sparar man i KeePass och lagrar den krypterade databasen på dropbox, sen kommer man åt dem på windows, iphone, android och mac.

Undvik skype då de har bakdörr i sina krypteringsprotokoll för myndigheter.

På mobilen:
För att kryptera kör man Nexus S och Whispercore från whispersystems.com som krypterar mobilen.
Whispersystems har också textsecure på android market som krypterar SMS.
Annars har man "Krypto" för android och iphone för samtal, kostar dock 100:-/månad
Cryptmycall finns på android också, kör med ZRTP.
Kör med VPN på mobilen när du surfar.

Lägg ALDRIG upp känslig data på de andra skit sidorna.
Citera
2013-06-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilbarrel
På datorn:
Kör med System encryption via Filevault om man har MAC, eller truecrypt på Windows.
Alla lösenord sparar man i KeePass och lagrar den krypterade databasen på dropbox, sen kommer man åt dem på windows, iphone, android och mac.

Undvik skype då de har bakdörr i sina krypteringsprotokoll för myndigheter.

Eller så skapar man en krypterad container med Truecrypt på en extärn hårddisk, och som man sedan har ett starkt lösenord på, gärna över 30 tecken. Fast vi ska ju komma ihåg att det absolut bästa är om man kan komma ihåg sina lösenord och inte behöva lagra dom på något annat ställe än i huvudet. Sen så tror det är bättre att spara allting lokalt på sina egna hårddiskar än att lägga ut dom i molnet. Där det faktiskt finns en risk för säkerhetshål. Och man vet inte om din finns bakdörrar för myndigheterna att komma in genom. Precis som det finns på Skype.
Citera
2013-06-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Facebook byggde ju en jättehall i Sverige med ett Stort bidrag från Svenska staten, klart som korvspad att dom övervakar allt och alla. Antagligen är det här bara toppen på isberget. Övervakningen trappas upp i det tysta hela tiden så det är något som Alla borde ha i åtanke. Svenska staten masserar mer än gärna USA i röven. Utgå ifrån det att ni är mer övervakade än ni tror, speciellt inne på Facebook.
+1
Citera
2013-06-08, 15:21
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Eller så skapar man en krypterad container med Truecrypt på en extärn hårddisk, och som man sedan har ett starkt lösenord på, gärna över 30 tecken. Fast vi ska ju komma ihåg att det absolut bästa är om man kan komma ihåg sina lösenord och inte behöva lagra dom på något annat ställe än i huvudet. Sen så tror det är bättre att spara allting lokalt på sina egna hårddiskar än att lägga ut dom i molnet. Där det faktiskt finns en risk för säkerhetshål. Och man vet inte om din finns bakdörrar för myndigheterna att komma in genom. Precis som det finns på Skype.
Ja du, man kan lika gärna ha lösenordet uppskrivet och ha en eller två nyckelfiler som man själv kommer ihåg. Oavsett vad, är de helt jävla körda för att komma in.

Jag är förvånad över att det här kommer som en så stor överraskning för folk. Det kändes som rätt uppenbart att USA ser internet som sin egna lilla lekstuga om man kollar på alla rättegångar och skit som pågår i det landet. Så varför är det här så konstigt?
Citera
2013-06-08, 18:25
Medlem
Dom "terrorister och kriminella" man kommer att haffa med detta spyware kan ju knappast vara några stora fiskar. Tror nog att detta bara är skrämselpropaganda. Sitt ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in