Citat:
Ursprungligen postat av
huznme
Känner typ likadant nu. Var sjukt nervös innan men sen släppte det och jag hade väldigt kul med min klass, vänner och släkt ända in till morgonen dagen efter. Nu dagen efter så känner jag en viss saknad och depression, redan. Det är kanske alkoholen eller så. Men det är inte själva studenten jag kommer sakna, även om den var minnesvärd, utan min klass och min skola. Man kanske inte gillade allt och alla, men nu när det är över så inser man vilken skön klass och skola man hade. Ett minne för livet.
Ni som redan har tagit studenten, hur känns det nu efter några/något år? Släpper denna känsla? Känns liksom som att jag aldrig kommer ha något så lika nice på länge.
Så kände jag också efter studenten. Jag saknade min klass och skola så sjukt mycket, och grät (av lycka) dagen vi tog studenten för att jag hade en sån underbar klass och skola.
Efter några veckor så gick det dock över. Man börjar jobba, resa, plugga osv. Detta låter klyschigt och man hör det alldeles för ofta, men det är sant: Livet har precis börjat. Var inte nere. Var snarare glad för att ett nytt kapitel har börjat i ditt liv. Jag rekommenderar att du inte är så tajt med dina klasskamrater, för då kommer du aldrig växa som människa. Du kan ta kontakt med de du hängde med mest och hänga lite då och då, men våga ta nya steg, möta nya människor och skaffa nya vänner, för de kommer du göra i framtiden.
Grattis och lycka till!