Citat:
Ursprungligen postat av
KarateDog1
Undrar ju egentligen vem som skriver rapporterna "Kassaflödet är enastående", "fantastiskt fjärde kvartal", massor av utropstecken etc.
Sätt dig och läs bredband2's rapport och försök hålla dig vaken om du kan.

Man kan önska sig mer siffror i Bahnhofs rapporter men det är ju något även konkurrenter saknar. Jag försökte hitta en siffra i bredband2's rapport om kundtillväxten och det är helt omöjligt.
(äger inte bredband2 men vill hålla koll på läget)
Citat:
Ursprungligen postat av
KarateDog1
Vad innebär det att Bahnhof har datahallar innanför tullarna? Jag tolkar det som att uppkopplingen blir snabb, men är det verkligen märkbart för den stora massan? Hur skiljer det sig från Bahnhofs konkurrenter?
Vissa typer av kunder är intresserade av low latency. Många kunder är säkert intresserade av tillgängligheten. För Bahnhofs och Bahnhofs kunder är det ju mycket intressant att kunna attrahera eliten inom branchen. Det är lättare med en arbetsplats i Sveriges största stad.
Bahnhofs konkurrenter är inte så stora på datahallar. När Bahnhof satsade på Thule satsade bredband2 på en datahall i Umeå....så det är ju lite olika strategi.
Citat:
Ursprungligen postat av
KarateDog1
Spontant känner jag förtroende för ledningen, det har ju helt enkelt gått bra hittills. Det jag undrar över är vilka framtidsmöjligheter Bahnhof har att erbjuda? På vilket sätt kommer de skilja sig från konkurrenterna?
Med Karlung vid spakarna känns det väldigt bra.
Jag tycker konkurrenterna är ganska färglösa och kraftlösa.
Bahnhof är ett hus fullt av entreprenörer. De har mycket ideer. De är flexibla och anpassar affärsideer till nya omständigheter. De exprimenterar och labbar och försöker utveckla sina erbjudanden. Det är sådant som givit dem den edge de har idag. De har också en tilltalande attityd.
En myt är t.ex. att Bahnhof är dyra. Tvärtom. Där priset är viktigast är Bahnhof snarare billigast. Däremot är de inte billigast där annat är viktigare, t.ex. kompetens eller andra egenskaper.