Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Det här låter fullständigt absurt, menar du allvar?
Nej, då är det dags att ge Obama 5 miljarder och vi får en röd knapp att trycka på när vi känner oss hotade så en hangarfartygsgrupp går in i Östersjön och räddar oss.
Så många skyddsvakter som jag har utbildat både under GU och hemvärnsmän så är det ungefär 10% som kan vara lite osäkra eller fundersamma vid det "skarpa" provet. De får en sväng till sedan agerar de korrekt.
Inte fan börjar en soldat böla för att han har skjutit en figurant med lös ammunition under en övning.
Men, men och åter men, idag tror jag ingenting om kvalitén på materialet. Sitter man i ring och rullar apelsin till varandra och försöker finna samsyn i värdegrunder och genusforskning istället för att öva "Gå på marsch" så får man det man stukar till.
Det kanske är politisk korrekt att börja gråta i försvarsmakten nu om det hettar till under övning?
Jag är inte ens skrämd, jag tror inte det här är sant.
Dock så super jag hårt med gamla kollegor 2 gånger om året och det som jag får berättat för mig måste bara vara lögner om den "nya" försvarsmakten.
Fjollor rakt av. Inget blod, stål eller djävlar anamma alls längre. Man är bara orolig för sin karriär och vill inte ha "prickar" på den. Soldaterna skiter man i, de kan måla stenar vid garageområdet istället för att öva vagnsstrid med skarp ammunition.
När i helvete valde vi att medvetet ta bort all förmåga? Jo runt 2005 så försvann de sista kvarvarande resterna av det svenska stålet i Försvarsmakten.
"Förvånad"