2013-06-06, 14:02
Medlem
ts.nows avatar
Goddag. Jag satt i solen med en bira i handen och tänkte tillbaka på min ungdom. Min far har alltid varit som en finne i arslet. Jag kommer ihåg när jag tog ett bloss på en cigg under en fest när jag var 14-15 år, min polare som var först i byn med kamera i mobiltelefonen tog kort på allt och alla. Och på ett kort fastnade jag när jag stod med ciggen i käften. Dagen efter hade alla polare sett bilden och på något vänster min far också.

Då tog det hus i helvete. Han var en riktig skit hela min ungdom, men nog om det.

När jag var 0-7 år snusade han och hade snusring i ALLA hans byxor. Sedan slutade han. Eftersom han förklarade mig som en skit som rökt och festat någon gång vill jag "ge igen" eller vad man ska säga.

Min farmor och farfar har gått bort och min mor vägrar prata om han (dom är skillda) och jag "vågar" inte fråga han själv.

Så när tror NI att han började snusa? Jag har läst att många här började vid ung ålder. Han är född -67, han och mor fick mig rätt tidigt. Han hade som sagt snusringar i alla hans byxor, han har kvar en del fortfarande. (Mina byxor håller max 1 år, kvalitet förr) Visst, ingen här kan veta det men vi kan gissa.
Citera
2013-06-06, 14:06
Medlem
Vid 3 års ålder tror jag att han började. Hans egen far tvingade honom.
Citera
2013-06-06, 14:06
Medlem
Någon gång mellan 68-85 gissar jag på.
Vann jag något nu??
Citera
2013-06-06, 14:27
Medlem
zajjahs avatar
måste ju fatta att du kommer med en omöjlig fråga! xD
Citera
2013-06-06, 14:48
Medlem
ChampagneSupernovas avatar
Hur vet du när vi har rätt? Gissar på 12
Citera
2013-06-06, 15:05
Medlem
Extrakts avatar
Skulle tro på 80-83. Fanns det någon åldersgräns på att köpa snus då?
Dock är det lite värre att röka än att snusa imo.

Men vad spelar den här tråden för roll? Ifall du är så rädd för din farsa att du inte vågar fråga honom när han började, kommer du då våga konfrontera honom med flashbacks spekulationer?

"Du klagar på mig, men flashback tror du började snusa vid 13års åldern!"
Du lär säkert få lite stryk
Citera
2013-06-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt

Men vad spelar den här tråden för roll? Ifall du är så rädd för din farsa att du inte vågar fråga honom när han började, kommer du då våga konfrontera honom med flashbacks spekulationer?

Lite ot men 1997 kom åldersgränsen
Citera
2013-06-08, 18:33
Medlem
Rektum-Grans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt

+1
OnT: du får väll fråga honom själv. vi på flashback kan ju inte veta det..
skulle väll chansa på typ -83 eller nåt
Citera
2013-06-08, 20:48
Medlem
-79 säkert. Förr så började man väldigt tidigt, utan att någon så mycket som ryckte på ögonbrynen. Själv är jag född 73 och började snusa och röka 85-86. På den tiden fanns det fortfarande rökrutor på skolgårdarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in