2013-06-05, 23:05
Medlem
Tja!

Nu är det så att jag och en till har bokat flygbiljetter till Turkiet med Lufthansa.
Vi fyllde i våra namn helt korrekt, MEN på hennes biljett är endast första bokstaven i förnamnet med. Dessutom försvann mellannamnet helt och hållet.
Men på min biljett däremot står allting som det ska, förnamn, mellannamn och efternamn.

Exempel:
Karl Jon Oskarsson blev istället:

Oskarsson / K Mr

Är det någon som har varit med om nåt liknande eller vet vad vi borde göra åt det här nu?
Det går inte att ändra namn och dessutom var det ju inte vi som gjorde fel.

Kan också tillägga att hon fyllde i "Ms" men att det står "Mrs" på biljetten.
Citera
2013-06-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Tja!

Nu är det så att jag och en till har bokat flygbiljetter till Turkiet med Lufthansa.
Vi fyllde i våra namn helt korrekt, MEN på hennes biljett är endast första bokstaven i förnamnet med. Dessutom försvann mellannamnet helt och hållet.
Men på min biljett däremot står allting som det ska, förnamn, mellannamn och efternamn.

Exempel:
Karl Jon Oskarsson blev istället:

Oskarsson / K Mr

Är det någon som har varit med om nåt liknande eller vet vad vi borde göra åt det här nu?
Det går inte att ändra namn och dessutom var det ju inte vi som gjorde fel.

Hör av er till lufthansa att ni bokade precis och det blev nå väldigt konstigt med namnet efter vi betalat bokningen då vi fick vårat mail.. eller vad som :P
Citera
2013-06-05, 23:17
Medlem
Citat:
Är kvinnan gift då? I så fall stämmer ju "mrs". "Ms" kan ju även en kvinna använda även om hon är gift eller ogift.
Citera
2013-06-05, 23:18
Bannlyst
Maila dom direkt alternativt kontakta dom per telefon imorgon. Mig veterligen kommer ni inte få resa om det bara står K på biljetten istället för ''Karl''. Så åtgärda detta snarast möjligt.
Citera
2013-06-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är kvinnan gift då? I så fall stämmer ju "mrs". "Ms" kan ju även en kvinna använda även om hon är gift eller ogift.
Nej, det är hon inte. Och hon fyllde som sagt i "Ms".
Fattar inte hur de kan ha lyckats ändra på alla hennes uppgifter.
Citera
2013-06-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Maila dom direkt alternativt kontakta dom per telefon imorgon. Mig veterligen kommer ni inte få resa om det bara står K på biljetten istället för ''Karl''. Så åtgärda detta snarast möjligt.
Har mailat! Det verkar ju väldigt konstigt.
Kan det bero på att hon har ett långt namn, med två efternamn?
Men då borde ju ändå mellannamnet ha varit kvar ialllafall.
Och att de dessutom ändrade "Ms" till "Mrs" gör ju att man funderar ännu mer på vad de har gjort.
Citera
2013-06-05, 23:29
Medlem
Citat:
Nej, det är hon inte. Och hon fyllde som sagt i "Ms".
Fattar inte hur de kan ha lyckats ändra på alla hennes uppgifter.
Konstigt.

Jag har förövrigt en vän som var med och flög och hans namn lyckades de ändra på, det var ett hyfsat långt, italienskt efternamn som de hade lyckats att stava fel på. Han hade själv inte kvittot till en början och upptäckte misstaget när vi väl var på flygplatsen. Det löste sig efter en viss väntan och ett par telefonsamtal men det vill man ju helst slippa så hör av dig till dem direkt - man vill ju ha en lugn semester.
Citera
2013-06-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Konstigt.

Jag har förövrigt en vän som var med och flög och hans namn lyckades de ändra på, det var ett hyfsat långt, italienskt efternamn som de hade lyckats att stava fel på. Han hade själv inte kvittot till en början och upptäckte misstaget när vi väl var på flygplatsen. Det löste sig efter en viss väntan och ett par telefonsamtal men det vill man ju helst slippa så hör av dig till dem direkt - man vill ju ha en lugn semester.
Ok! Ja, får försöka lösa det här så snabbt som möjligt då. Vore ju trevligt med en semester utan massa problem. Hoppas på svar imorn direkt!
Citera
2013-06-05, 23:46
Medlem
Ouschhhs avatar
Ring dom, det tar ett jävla tag att få svar från deras support. Luftansa kan vara dryga när det gäller namn med, men det är inte min erfarenhet utan bara vänners. Dock är det ett helt OK bolag som borde kunna rätta till det kostnadsfritt såvida det var dem som fuckade upp. Lycka till.
Citera
2013-06-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouschhh
Ring dom, det tar ett jävla tag att få svar från deras support. Luftansa kan vara dryga när det gäller namn med, men det är inte min erfarenhet utan bara vänners. Dock är det ett helt OK bolag som borde kunna rätta till det kostnadsfritt såvida det var dem som fuckade upp. Lycka till.
Får göra det! Pratade just med en vän som av en händelse råkar vara pilot. Han sa också att jag skulle ringa och be de fixa det.

Tack för svar!
Citera
2013-06-06, 00:04
Medlem
Xendries avatar
Har en vän de bytte förnamn på helt och hållet. Ett långt svenskt namn till ett amnat långt svenskt namn. De var inte ens lika.
Citera
2013-06-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xendrie
Har en vän de bytte förnamn på helt och hållet. Ett långt svenskt namn till ett amnat långt svenskt namn. De var inte ens lika.
Och det var också Lufthansa?
Då kanske de har lite problem med systemet då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in