2013-06-05, 21:10
Medlem
Dude30zs avatar
Och om det finns, snälla säg till mig hur börsen kommer att utvecklas under resten av denna månad? (ironi)
Idag backade den svenska börsen med -1,86%, hade jag vetat detta igår, så skulle jag vara mångmiljonär idag, genom att betta på just detta med hävstångskontrakt på börsen.

Så grattis till alla er börsmiljardärer som kan se i framtiden.
Citera
2013-06-05, 21:25
Medlem
Jokes.on.Us avatar
ingen kan se framtiden exakt...men om du är människokännare du kan typer och du är skit bra på att läsa folk kan du se vilka val dem kan göra ifall t.ex dem får alternativ............jag vet inte exakt hur jag kan förklara mig bäst
Citera
2013-06-05, 21:31
Medlem
GanjaMoons avatar
beror på hur du menar med att se i framtiden,genom matematiska uträkningar kan man definitivt se in i vad som kommer ske i framtiden ,ett exempel är att vintergatan och andromeda kommer krocka i framtiden

Finns en bok serie som heter Stiftelseserien skriver av asimov ,handlar om en snubbe som försöker räkna ut vad som ska ske i framtiden med hjälp av matematik ,ganska intressant hypotes
Citera
2013-06-05, 21:32
Medlem
Dude30zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokes.on.U
ingen kan se framtiden exakt...men om du är människokännare du kan typer och du är skit bra på att läsa folk kan du se vilka val dem kan göra ifall t.ex dem får alternativ............jag vet inte exakt hur jag kan förklara mig bäst

Jag pratar inte om detta, utan paranormala fenomen. Synska människor som påstår sig kunna se händelse i framtiden för dig utan att känna vem du är. Inte bara för dig, utan allmänt förutspå vad som kommer att hända på jorden och när.
Senast redigerad av Dude30z 2013-06-05 kl. 21:39.
Citera
2013-06-05, 21:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokes.on.U
Du menar att du med hjälp av din erfarenhet kan gissa dig till hur människor kommer att agera i en snar framtid, speciellt om du vet vilka val de ställs inför.

Den här tråden ligger under "paranormala fenomen", och har nog ingenting med det att göra.
Citera
2013-06-05, 21:34
Medlem
Dude30zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
beror på hur du menar med att se i framtiden,genom matematiska uträkningar kan man definitivt se in i vad som kommer ske i framtiden ,ett exempel är att vintergatan och andromeda kommer krocka i framtiden

Finns en bok serie som heter Stiftelseserien skriver av asimov ,handlar om en snubbe som försöker räkna ut vad som ska ske i framtiden med hjälp av matematik ,ganska intressant hypotes

Pratar om "paranormala fenomen" ...Du pratar om vetenskap, som jag dock har stor respekt för.
Citera
2013-06-05, 21:50
Medlem
Kattpajs avatar
Har du bevis för att det inte finns någon som kan se in i framtiden?

Citat:
hade jag vetat detta igår, så skulle jag vara mångmiljonär idag,

Att du inte kan se in i framtiden bevisar inte att det inte finns andra som kan det.
Citera
2013-06-05, 22:06
Medlem
Dude30zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Har du bevis för att det inte finns någon som kan se in i framtiden?

Att du inte kan se in i framtiden bevisar inte att det inte finns andra som kan det.

Tips: Follow the money
Citera
2013-06-05, 23:07
Medlem
G.U.D.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude30z
Tips: Follow the money
Det bevisar inget. Om någon kan se in i framtiden så behöver hen inte samla på pengar utan kan skaffa det vid behov. Hen kanske ser annat också som gör att pengar verkar ointressant i jämförelse.
Citera
2013-06-05, 23:29
Medlem
Citat:
Och om det finns, snälla säg till mig hur börsen kommer att utvecklas under resten av denna månad? (ironi)
Idag backade den svenska börsen med -1,86%, hade jag vetat detta igår, så skulle jag vara mångmiljonär idag, genom att betta på just detta med hävstångskontrakt på börsen.

Så grattis till alla er börsmiljardärer som kan se i framtiden.
Det ser ut som du i alla fall får in en del pengar. Ser ett litet djur med dig, men vet inte om det är en hund eller katt, du har eller skaffar dig.
Citera
2013-06-06, 09:27
Medlem
Kobolds avatar
Vetenskapen strävar efter att göra förutsägelser om framtiden. Orsak och verkan.
Citera
2013-06-06, 11:28
Bannlyst
Citat:
Jag pratar inte om detta, utan paranormala fenomen. Synska människor som påstår sig kunna se händelse i framtiden för dig utan att känna vem du är. Inte bara för dig, utan allmänt förutspå vad som kommer att hända på jorden och när.

Jag drömmer ibland om helt vardagliga saker som sedan inträffar några veckor senare.
Jag har dock ingen kontroll över det så jag skulle inte kalla det för att KUNNA se in i framtiden. Det händer bara ibland och är ingenting man kan initiera själv..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in