2013-06-05, 20:08
Medlem
hej!
någon som vet en bra hemsida där man kan lära sig teori, för ett bra pris också.
Tänkte mest på hur många frågor det är och statistik så man kan se vad man har fel på och att man kan få lära sig också en massa(fakta)... så det inte bara är lite frågor man ska svara på, det skulle inte ge så mycket liksom
Citera
2016-07-05, 22:02
Medlem
Jag fick precis 63/65 på teoriprovet, kan rekommendera starkt www.snabbteori.se mycket roligare än vanliga långa tråkiga tester. Allt gratis dessutom! Där kunde jag köra några frågor lite då och då på bussen eller på tunnelbanan
Citera
2016-07-05, 22:09
Medlem
Är det inte bättre att läsa boken än att svara på en massa frågor?
Citera
2016-07-08, 16:48
Medlem
redan haft körkort i 2 år. körde på massa frågor på internet sen i slutet snabbläste jag boken. fick 57
Citera
2016-07-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Är det inte bättre att läsa boken än att svara på en massa frågor?

Alla lär sig bäst på olika sätt, jag t.ex. lär mig inte särskilt bra genom att bara sätta mig ner och läsa boken.
Citera
2026-02-22, 15:44
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Lyfter tråden då jag har ett barn som ska ta körkort.

Jag är på jakt efter något digitalt verktyg för körkortsteori. Vad rekommenderar ni?

Tar gärna input från folk som haft svårt för teorin.
Citera
2026-02-23, 07:45
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Lyfter tråden då jag har ett barn som ska ta körkort.

Jag är på jakt efter något digitalt verktyg för körkortsteori. Vad rekommenderar ni?

Tar gärna input från folk som haft svårt för teorin.

Lyfter igen.
Citera
2026-03-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Lyfter igen.

Hej, jag använde mig av iKörkort när jag pluggade. Jag klarade trafikverkets prov på första försöket efter 3-4 månaders läsande och pluggande. Trafikverkets prov och iKörkorts läsning och prov är väldigt lika.

Jag brukar ha svårt att sätta mig in i saker men iKörkort har en snygg sida och är relativt lättläst. Dom har även vägmärkesprov. Det jag gjorde var att läsa igenom ett kapitel 2-3 gånger varje dag och sen svara på frågorna. Man kan också göra egen frågoquiz från olika indelningar, t.ex det som handlar om bilen, miljö eller trafikfrågor. Tror man kan välja mellan 10, 15 och 30 frågor.

Mitt tips är att repetera så mycket som man kan
Citera
2026-03-05, 21:05
Medlem
Det som även är mkt bra med iKörkort är att man kan spara frågor. Så mitt andra tips är att spara de frågor man inte minns/förstår och läsa igenom den frågan flera gånger per dag
Citera
2026-03-05, 21:16
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Hej, jag använde mig av iKörkort när jag pluggade. Jag klarade trafikverkets prov på första försöket efter 3-4 månaders läsande och pluggande. Trafikverkets prov och iKörkorts läsning och prov är väldigt lika.

Jag brukar ha svårt att sätta mig in i saker men iKörkort har en snygg sida och är relativt lättläst. Dom har även vägmärkesprov. Det jag gjorde var att läsa igenom ett kapitel 2-3 gånger varje dag och sen svara på frågorna. Man kan också göra egen frågoquiz från olika indelningar, t.ex det som handlar om bilen, miljö eller trafikfrågor. Tror man kan välja mellan 10, 15 och 30 frågor.

Mitt tips är att repetera så mycket som man kan

Tack för tips, det ska jag kika på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in