2005-05-22, 12:40
Medlem
jrosens avatar
Ni som laddat hem de fem första avsnitten. Är det "to be continued" och sen vänta på säsong 2?

Eller är det en fin avslutning i avsnitt fem?
Citera
2005-05-22, 13:54
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Gaz
Som vanligt hade någon som inte har grundläggande fysik klar för sig skrivit manus. Om man avfyrar missiler mot något som är bortom månen, tar det inte 15 sekunder. Dessutom lär det vara svårt att med blotta ögat se raketmotorn.

Vidare var det om jag inte hörde fel Tridentmissiler som avfyrades, dvs en ballistisk missil som inte ens är avsedd att komma upp i omloppsbana. Men de där fiffiga jänkarna löste tydligen det på 10 sekunder...

Det heter science fiction för bövelen!

/Otto
Jag är ingen missilkännare men i avsnittet sade dom: "Titanium II" missiler.
Kan hålla med dig om att det var mycket fånigt när man såg raketerna tydligt när de åkte mot målet.
Citera
2005-05-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Gaz
Om man avfyrar missiler mot något som är bortom månen, tar det inte 15 sekunder.
En liten rättelse bara. Som jag minns det tog inte hela förloppet enbart 15 sekunder. Karaktärerna pratade om att "nu är det 15 sekunder kvar till målet träffas".
Citera
2005-05-23, 00:50
Medlem
Krayziebones avatar
riktigt bra tycker jag den var nu, nu är det den här å lost som gäller

Tom Baldwin och Diana Skouris (Fox Mulder och Dana Scully)
Citera
2005-05-24, 00:19
Medlem
the 4400

kommer det nån andra säsong av 4400? jag har hör rykten om att de ska de
Citera
2005-05-24, 00:24
Medlem
Lutass avatar
Men sök och sluta spamma... Fån...
Citera
2005-05-24, 08:59
Medlem
hogge75s avatar
Nu ska vi vara hjälpsamma....

5 juni börjar säsong 2 visas i USA

http://www.epguides.com/4400/
Citera
2005-05-25, 22:56
Medlem
SalaQs avatar
det femte avsnittet slutar med att tjejen ska föda sin unge och att träden böjs...hehe
ungefär..

de hoppar 6 månader fram i tiden tror jag...
tror detta var avsnitt 5 i alla fall
Citera
2005-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalaQ
<spoilers>
Citera
2005-05-26, 20:34
Medlem
SalaQ>>

hoppas verkligen du snackar skit för annars har du förstört denna serien för mig din jävla idiot !!

Moderator>

stäng av idioten!
Citera
2005-05-27, 02:42
Medlem
Grundtanken är skitbra... MEN jag tycker att de slarvar bort så mycket med karraktärerna och deras historia...
Folk som varit borta i 50-100 år är inte alls förvånade över utvecklingen, de snackar om pizzor och för att inte tala om den plötsligt helt okänslige maken som bara för att han trot att sin fru dog för 10 år sedan får för sig att hon inte skall ha något att göra med deras gemensamma barn o.s.v.

Känns som om man skulle ha kunnat gjort det hela till ett grymt spännande och intressant socialdramatisk thriller, men istället så är det typ en billig Star Trek variant i 2000-talets tappning... Allt handlar ju bara om deras fantastiska förmågor, men inget om hur världen förändrats för dem eller deras omgivning...

Jag är riktigt besviken... Efter Lost så hoppades man på en våg med djupgående och genomtänkta serier och istället kommer en hubbabubba variant... =(
Citera
2005-05-27, 11:47
Medlem
kexets avatar
Har precis sett första avsnittet, och jag blev jättebesviken. Skådisarna är ju helt usla (förvånansvärt värdelösa t.o.m.), och handlingen är apseg och förutsägbar. I jämförelse med Lost är det ett riktigt bottennapp. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in