2005-05-19, 23:54
Medlem
Jo den var ganska bra faktiskt. Det jag är lite orolig för är att alla avsnitt ska likna varann för mycket.
Citera
2005-05-20, 14:29
Bannlyst
Ja, denna serie verkar mycket bra, med många sköna karaktärer. Det blir till att följa detta varje torsdag. Kommer Sverige att sända Episode 2 direkt efter Ep1 ??
Citera
2005-05-20, 16:02
Medlem
HungalaBungalas avatar
Allting var faktiskt bra utom den mycket ansträngda scenen när kvinnan i huvudrollen får den retoriska frågan i stil med vad kommer hända om denna komet slår ner och svara kyligt :you don't wanna know.
Detta var så löjligt att jag vred mig i stolen men bortsett från detta så var det mycket bra.
Citera
2005-05-20, 16:07
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Tyckte den var bra men så fick jag reda på att det även finns en andra omgång och då finns risken att det spårar ur, håller på i all evighet och blir något jävla Dallas av hela skiten.
Citera
2005-05-20, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannedanne
Jo den var ganska bra faktiskt. Det jag är lite orolig för är att alla avsnitt ska likna varann för mycket.

Du oroar dig i onödan
Citera
2005-05-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Tyckte den var bra men så fick jag reda på att det även finns en andra omgång och då finns risken att det spårar ur, håller på i all evighet och blir något jävla Dallas av hela skiten.
Säsong ett är väl hela fem avsnitt? Och säsong nummer två kan max vara av normallängd för en säsong. Var inte orolig. Om den sen spårar ut är de första säsongerna lika bra/dåliga för det.

Själv ogillade jag Bailey som får sägas vara huvudhistorien i detta introduktionsprogram. Bra skådis, rollens förmåga och karaktär uruselt skildrade manusmässigt. Hoppas han inte dyker upp igen!

Utredaren vars son föll i koma, det är han som spelade the bad guy i "Taken". Extra roligt eftersom "The 4400" kallas "Put Back". Hans karaktär var inte heller helt bra utmejslad. Lite väl träaktig och ologisk, som när han ansätter systersonen.

Lila och Thomas (?) är favoriter än så länge, lågmälda och trovärdiga. Undrar om det blir alienbarn...
Citera
2005-05-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Du oroar dig i onödan

Slutar att oroa mig.
Citera
2005-05-21, 23:15
Medlem
Otto Gazs avatar
Som vanligt hade någon som inte har grundläggande fysik klar för sig skrivit manus. Om man avfyrar missiler mot något som är bortom månen, tar det inte 15 sekunder. Dessutom lär det vara svårt att med blotta ögat se raketmotorn.

Vidare var det om jag inte hörde fel Tridentmissiler som avfyrades, dvs en ballistisk missil som inte ens är avsedd att komma upp i omloppsbana. Men de där fiffiga jänkarna löste tydligen det på 10 sekunder...

Det heter science fiction för bövelen!

/Otto
Citera
2005-05-22, 00:27
Medlem
fnuskes avatar
Började hyfsat för att sen bli highschooldramatik och då gav undertecknat upp. För vem fan bryr sig om ungdomar igentligen?
Citera
2005-05-22, 09:20
Medlem
daxxas avatar
Själv förväntade jag med lite snyggare/bättre specialeffekter, bla såg det där flashiga kometklotet bara löjligt ut. Det är ju klasskillnad jämfört med andra påkostade amerikanska serier, tex Lost,24,CSI. Jag hoppas på bättring för jag gillar programidén.
Citera
2005-05-22, 10:21
Medlem
Serier brukar väl inte direkt ha nån jättebudget för specialeffekter innan dom blir "etablerade". Det är ju viss skillnad på effekterna i Charmed S1 och S7, bara för att ta ett exempel.

Ser fram emot säsong 2, som börjar om 2 veckor. Tvivlar starkt på att svensk TV börjar sända direkt efter S1, då skulle dom ju bara ligga 3 veckor (eller nåt) efter USA. Det är väl troligare att dom börjar sända i höst.
Citera
2005-05-22, 10:44
Medlem
daxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonlord
Serier brukar väl inte direkt ha nån jättebudget för specialeffekter innan dom blir "etablerade". Det är ju viss skillnad på effekterna i Charmed S1 och S7, bara för att ta ett exempel.

Jag hoppas som sagt på bättring men t.ex. Lost startade ju med ganska stor budget, jag fick intrycket att The 4400 skulle vara nåt liknande. Å andra sidan blir ju inte en serie automatiskt bra för att budgeten är stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in