Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-05, 17:18
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Själv var jag nära på att inte falla för hypen och köpa detta spel eftersom det kostade typ mer än 800 kr på ps4 store. Jag gick in på prisjakt och såg att skiten fanns för 577 kr på dustin och därför blev det ett köp för min del. Jag har spelat GTA tidigare och misstänkte att detta spelet var på ett ungefär likadant och ville absolut inte betala mer än 670 kr för det. Spel nuförtiden kostar överdrivet mycket pengar, det är tack vare att det finns nötter som gärna betalar mer än vad det egentligen är värt.

Finns det någon som har tyckt att det varit värt att köpa detta spel för mer än 900 kr? Jag ser ärligt talat ingen större fördel, men jag har iofs inte satt mig in i vad det är för man får med i bounspaketen.

Annars tycker jag detta spelet är ganska bra. Det enda STORA negativa är hur karaktären rör sig till fots, i eldstrider och på hästen... Detta är verkligen något som dom måste få ordning på, det är överdrivet klumpigt ibland.
Nja. Tänk på att spel kunde kosta över 700kr redan till SNES... Har för mig FF7 var dyrt också. Utan inflation medräknad. Och det var innan massa recensioner och innan internet var stort. Man kunde köpa skitspel för flera tusen. Från PS2 och framåt har nog inte spel ens följt inflationen. Jag köper en hel del på rea också. Håller med om att det känns klumpigt. Är väl ok att Arthur rör sig klumpigt, påverkar inte för mycket men lite iaf. Men i ett spel man spenderar typ 50% på häst om inte mer så måste man fan kunnat göra bättre hästfysik! Den i MGS V var mycket bättre av vad jag minns, spelade bara lite av det.

Fan använde guldtacke-glitchen. Men ångrar det. Vad ska jag göra tycker ni? Finns det nåt roligt att spendera massa pengar på utan att det "förstör" storyn och jakten på pengar så jag är nere på 0 igen. Annars kan jag kanske bara skita i att sälja de. Är ju 30 tackor x500$... Tänkte passa på innan de fixar den. Kanske starta mayhem lite överallt och sen betala bounty?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-11-05 kl. 17:22.
Citera
2018-11-05, 18:08
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Själv var jag nära på att inte falla för hypen och köpa detta spel eftersom det kostade typ mer än 800 kr på ps4 store. Jag gick in på prisjakt och såg att skiten fanns för 577 kr på dustin och därför blev det ett köp för min del. Jag har spelat GTA tidigare och misstänkte att detta spelet var på ett ungefär likadant och ville absolut inte betala mer än 670 kr för det. Spel nuförtiden kostar överdrivet mycket pengar, det är tack vare att det finns nötter som gärna betalar mer än vad det egentligen är värt.

Finns det någon som har tyckt att det varit värt att köpa detta spel för mer än 900 kr? Jag ser ärligt talat ingen större fördel, men jag har iofs inte satt mig in i vad det är för man får med i bounspaketen.

Annars tycker jag detta spelet är ganska bra. Det enda STORA negativa är hur karaktären rör sig till fots, i eldstrider och på hästen... Detta är verkligen något som dom måste få ordning på, det är överdrivet klumpigt ibland.
Köpte spelet för 700 spänn eller vad det var på PSN. Enligt mig är det värt priset, speciellt med tanke på hur många timmar jag lagt ner på det och då är jag ändå bara i mitten på kapitel 3.
Citera
2018-11-05, 18:20
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nja. Tänk på att spel kunde kosta över 700kr redan till SNES... Har för mig FF7 var dyrt också. Utan inflation medräknad. Och det var innan massa recensioner och innan internet var stort. Man kunde köpa skitspel för flera tusen. Från PS2 och framåt har nog inte spel ens följt inflationen. Jag köper en hel del på rea också. Håller med om att det känns klumpigt. Är väl ok att Arthur rör sig klumpigt, påverkar inte för mycket men lite iaf. Men i ett spel man spenderar typ 50% på häst om inte mer så måste man fan kunnat göra bättre hästfysik! Den i MGS V var mycket bättre av vad jag minns, spelade bara lite av det.

Fan använde guldtacke-glitchen. Men ångrar det. Vad ska jag göra tycker ni? Finns det nåt roligt att spendera massa pengar på utan att det "förstör" storyn och jakten på pengar så jag är nere på 0 igen. Annars kan jag kanske bara skita i att sälja de. Är ju 30 tackor x500$... Tänkte passa på innan de fixar den. Kanske starta mayhem lite överallt och sen betala bounty?
MGS V hade rätt så okej styrning har jag för mig. Det blev att jag lirade det spelet ett antal timmar efter att jag hade gjort klart huvudstoryn.

Förr när ps2 var populärt så kostade nya spel 647 kr vill jag minnas. Dom flesta nya spel som släpps idag är ju mest skit... se bara på hur det har blivit med call of duty och battlefield-serien, det är som att slänga pengar i sjön.

Men detta spel tycker jag ändå är värt att betala för. Man märker ju hur väl man arbetat på att få till miljöerna och allt krimskrams.
Citera
2018-11-05, 19:38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
MGS V hade rätt så okej styrning har jag för mig. Det blev att jag lirade det spelet ett antal timmar efter att jag hade gjort klart huvudstoryn.

Förr när ps2 var populärt så kostade nya spel 647 kr vill jag minnas. Dom flesta nya spel som släpps idag är ju mest skit... se bara på hur det har blivit med call of duty och battlefield-serien, det är som att slänga pengar i sjön.

Men detta spel tycker jag ändå är värt att betala för. Man märker ju hur väl man arbetat på att få till miljöerna och allt krimskrams.
Spelade bara kort stund av MGS V men minns att styrningen av hästen var överlägsen den i RDR2. Nja jag gillar inte CoD eller BF men nog fan är de bättre än massvis med gamla spel Sen hamnar de ju på rea rätt fort. Jämför det med förr i tiden när du typ köpte spelet beroende på omslaget. Du kunde köpa super play också och se en(1) recension också. Minns att jag köpte Ico istället för Ratchet & Clank för europeiska versionens omslag var så snyggt, så blev det ett av mina favoritspel någonsin också.

Lite OT men men. Jag ångrar att jag köpte ultimate edition för tycker det man fick extra inte var värt det, men ett helt nytt spel för 600-1000kr är inte särskilt dyrt om man sätter det i perspektiv.

Ja det är galet bra gjort med alla detaljer. Men lämnar mycket att önska i övrigt tyvätrr. Hade hellre haft mindre krimskrams och bättre gameplay istället.

Något Rockstar (och massor med andra tillverkare) är dåliga på är att det dyker upp typ 25 pers man ska döda. Varför inte 5 som är svåra som fan att döda istället? Särskilt i ett spel som ska vara så verklighetstroget. Känns lite skumt när allt känns (ganska jobbigt i många stunder) väldigt verkligt och så i nästa uppdrag dödar du ensam en halv armé. Sen när spelet är slut har man dödat 99999 pers. Trött på det spelsättet.
Citera
2018-11-05, 19:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Håller med dig i att det här spelet skiljer sig stort från föregångaren. Jag saknar 1ans rakt på sak, det här är extremt mycket parametrar att tugga i sig om man ska spela spelet till max. Däremot är jag inte med dig i att det är tråkigt, jag tycker snarare det är kul att få en sån här detaljerad historia där du aldrig kommer upptäcka allt de byggt in.

KKK = (se mitt inlägg ovan)

Gällande Legendary Buck: du ska leverera den/skinnet till the trapper, då får du en slant för det. Efter det kan du rida till the Fence och köpa denna:

Buck Antler Trinket: Gives better chance at higher-quality animal skins from skinning them. Requires Legendary Buck Antler.
Ja jag saknar det med. Skrev jag tråkigt? Minns inte hehe men tråkigt spel tycker jag inte. Men tycker man valt en tråkig väg. Mer likt 1an hade jag velat se.

Var så der var för mig med KKK också hehe förutom det du gjorde efter. Det var nog det roligaste som hänt hittils.

Okej så jag kan bara sälja den hos trapper, inte få någon outfit? Den där trinket har jag fixat.
Citera
2018-11-05, 19:48
Medlem
Citat:
Spel nuförtiden kostar överdrivet mycket pengar, det är tack vare att det finns nötter som gärna betalar mer än vad det egentligen är värt.

Vilket jävla idiotuttalande.
Spel kostar inte mer pengar idag än förr.
Snarare tvärtom så har spel blivit billigare!
Ett nytt SNES spel gick på runda slänga 700kr. Samma som dagens spelpriser alltså!
Lägg där på inflation. 700kr då är inte vad det är idag.
Trams!
Citera
2018-11-05, 19:50
Medlem
mkt-rights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Yes fick till det igår. Va för otålig

Gratulerar!
Citera
2018-11-05, 19:59
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Något Rockstar (och massor med andra tillverkare) är dåliga på är att det dyker upp typ 25 pers man ska döda. Varför inte 5 som är svåra som fan att döda istället? Särskilt i ett spel som ska vara så verklighetstroget. Känns lite skumt när allt känns (ganska jobbigt i många stunder) väldigt verkligt och så i nästa uppdrag dödar du ensam en halv armé. Sen när spelet är slut har man dödat 99999 pers. Trött på det spelsättet.
Tycker det är mindre verklighetstroget med sådana fiender där man skjuter dom i huvudet 15 gånger och deras liv går ned lite i taget.
Ett huvudskott ska man dö utav.
Citat:
Ursprungligen postat av Desmondcane
Vilket jävla idiotuttalande.
Spel kostar inte mer pengar idag än förr.
Snarare tvärtom så har spel blivit billigare!
Ett nytt SNES spel gick på runda slänga 700kr. Samma som dagens spelpriser alltså!
Lägg där på inflation. 700kr då är inte vad det är idag.
Trams!
Jag vill minnas att ett nytt Xbox (original) spel kostade 500kr. Max 600.
Och då var det också ett fullt spel. Klappat och klart. Inga bonusar och massa klantiga dlc tillägg som sammanlagt blir lika dyrt som själva spelet från början.
Citera
2018-11-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Om ni vill ha 2 st guld tackor så finns det 2 st i en vagn som ligger vid Granite Ravine, finns 2 broar en som har 2 st utsikttorn på sidan där nere i ravinen ligger det vagnar. Den som står lutad upp mot bergs vägen är den vagn som har 2 guld tackor. Lycka till
Hur kommer man in i den då?
Citera
2018-11-05, 20:08
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:

Lite OT men men. Jag ångrar att jag köpte ultimate edition för tycker det man fick extra inte var värt det, men ett helt nytt spel för 600-1000kr är inte särskilt dyrt om man sätter det i perspektiv.
Hur mycket betalade du för det här spelet?
Det gäller ju att man får något av värde när man slänger ut några hundra extra.

Visst är det sant att priset på ett spel är relativt men oftast så tycker jag inte att spel nuförtiden knappt är värda det man betalar för det. Det känns som att det är ofta man köper ett spel och när man väl lagt ner lite tid i det så känns det bara ofärdigt, massa buggar och sånt som man får vänta på att bli fixat till nästa patch.
Citera
2018-11-05, 20:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja jag saknar det med. Skrev jag tråkigt? Minns inte hehe men tråkigt spel tycker jag inte. Men tycker man valt en tråkig väg. Mer likt 1an hade jag velat se.

Var så der var för mig med KKK också hehe förutom det du gjorde efter. Det var nog det roligaste som hänt hittils.

Okej så jag kan bara sälja den hos trapper, inte få någon outfit? Den där trinket har jag fixat.

Nä du har rätt, du skrev inte att det var tråkigt. Det jag menade att invända mot var det här:
"10/10 i besvikelse. 8års väntan på nåt som inte alls känns som förra."

Den håller jag verkligen inte med dig om. Ja det är en annan känsla, men jag tycker det känns ruskigt spännande. En del RPG-moment hade jag gärna levt utan (borsta hästen, grilla köttet, osv) men det är väl bara gilla läget.

Ja, KKK är roligast för mig med så långt.

När du sålt skinnet hos trappern kan han hjälpa dig crafta unika kläder baserat på legendariska djurens skinn. Dock kostar det en slant per plagg och vissa plagg måste man ha extra-ingredienser till som man måste jaga. Eftersom jag tycker i princip alla outfits baserade på legendariska djur är asfula, har jag inte lagt någon tid på det. Har dock köpt White Bison-hatten. Den är också asful, men lite rolig.
Citera
2018-11-05, 20:11
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Tycker det är mindre verklighetstroget med sådana fiender där man skjuter dom i huvudet 15 gånger och deras liv går ned lite i taget.
Ett huvudskott ska man dö utav.

Jag vill minnas att ett nytt Xbox (original) spel kostade 500kr. Max 600.
Och då var det också ett fullt spel. Klappat och klart. Inga bonusar och massa klantiga dlc tillägg som sammanlagt blir lika dyrt som själva spelet från början.
Precis detta jag menade. Förr i tiden fick man ett komplett spel, utan att behöva betala massa extra för vapen och sånt. Nuförtiden verkar folk tycka det är värt att slänga ut pengar för att få några snygga hattar, vapen eller vad det nu kan vara man lockar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in