• 1
  • 2
2013-06-10, 02:42
Medlem
_killahs avatar
Om man upprepade gånger sätter in runt 20K på kontot. Kommer de börja fråga? Säg 1 gång i månaden.
Citera
2013-06-10, 08:58
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Om man upprepade gånger sätter in runt 20K på kontot. Kommer de börja fråga? Säg 1 gång i månaden.

Finns en "magisk gräns" runt 10k som gör skattmasen nyfikna.
Citera
2013-06-10, 13:25
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Finns en "magisk gräns" runt 10k som gör skattmasen nyfikna.

Så håller jag mig under 10K i månaden så bör de gå smidigt alltså?
Citera
2013-06-10, 14:36
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Så håller jag mig under 10K i månaden så bör de gå smidigt alltså?

Yes.
Citera
2013-06-11, 01:03
Medlem
Tack för alla svar. Jag sa att mamma hade en sparbössa som hon lagt in pengar ända sen jag föddes i princip, de märkte nog att jag ljög men skrattade bara och det gick bra. Snart kommer yttligare 100k då får jag komma på en ny lögn
Citera
2013-06-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Tack för alla svar. Jag sa att mamma hade en sparbössa som hon lagt in pengar ända sen jag föddes i princip, de märkte nog att jag ljög men skrattade bara och det gick bra. Snart kommer yttligare 100k då får jag komma på en ny lögn

Det är nog bättre att du talar om att det är ett arv. De har förstås en skyldighet att rapportera eventuell peningtvätt så att dom vet om att du ljuger är knappast en bra början.
Citera
2013-06-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Det är nog bättre att du talar om att det är ett arv. De har förstås en skyldighet att rapportera eventuell peningtvätt så att dom vet om att du ljuger är knappast en bra början.
Jo jag håller med, men jag har inget papper på att det är ett arv så kan bli lite krånligt, de bästa skulle nog vara sanningen men det skulle va konstigt att komma in med 100-200k och säga att det är ett arv men inte ha papper på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in