• 2
  • 3
2013-06-06, 12:21
Medlem
jamendujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du sitter själv inne med svaret på din fråga: Hur vill du själv bli behandlad?

Om det är okej för dig att tjejerna du träffar dejtar andra killar så borde du kunna göra samma sak.

Kärlek är ingen urvalsprocess, som somliga tycks tro här. Det handlar inte om att utvärdera olika kandidater och ställa dem mot varandra som om det handlade om att tillsätta en ledig tjänst. Det fanns en tid innan nätdejting då man bara träffades och blev kära. Det var mycket enklare då.

Jag tror inte att det går att bygga en seriös relation om både eller en av parterna samtidigt ser sig om på marknaden efter någon bättre, snyggare, rikare, smalare...
En seriös relation kräver att båda tar kliver och väljer varandra. På riktigt.
Jag minns ett tv-program som handlade om dejting, och en "dejtingexpert" förespråkade att man skulle dejta flera samtidigt så att en dejt inte blev världens grej. Jag tror det ligger en del i det.

Varför skulle kärlek inte vara en urvalsprocess? Uppenbarligen gör man ett urval. =) Men urvalsprocess kanske definieras mer strikt? Visst, man gör inte riktigt samma bedömning som vid en anställning, men samtidigt kollar man ju på utbildning, personlighet osv.

För att likna dejtning med jobbsökande igen, när man söker jobb så söker man ju flera jobb samtidigt för att det tar tid innan beslutet fattas och man på förhand inte vet utgången. För att reducera tiden tills man får ett jobb så söker man flera jobb samtidigt. Man kan väl tänka på liknande sätt för dejtning?
Citera
2013-06-07, 18:15
Medlem
Repos avatar
JAG anser det vara okej. Men dölj spåren efter dig om något blir seriöst.
Citera
2013-08-12, 12:07
Bannlyst
Du får visst dejta med hur många du vill när du vill. Det är inget brott att du dejtar någon annan du har liksom inte direkt en relation med dom. Det är bara ett brott om du är i ett excluvsivt förhållande eller gift. Om man är singel får man dejta hur många man vill. Singel= du är inte bunden till någon, get busy. Desto fler du dejtar desto snabbare hittar du din dream women.
Citera
2013-08-12, 17:00
Medlem
Rocket-Queens avatar
Tycker att det är okej om du är öppen med det, och tills det händer någonting fysiskt med någon av dem. Om du går på olika dejter och ligger med alla, eller ens kysser alla, tycker jag att det är fittigt.
Citera
2013-09-01, 16:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ja det är okej. Anser även att man inte alltid behöver vara öppen med det heller. Om man exempelvis dejtar via en dejtingsida och träffar några där som man känner totalt no no inför vid träffarna så behöver man ju inte vara öppen mot dom att man träffar fler. Blir det mer dejting ja då är det mest schysst att vara ärlig med att man träffar flera.

Ett annat exempel är om man exempelvis träffar nån på krogen, byter numer och hörs av lite. Finns då inge förpliktelser enligt mig att berätta för denne att man träffat en annan en helg då man kanske inte hörts av eller sets.
Citera
2013-09-01, 17:48
Medlem
Dejta på och ha inga skuldkänslor. Tjejer gillar killar som är eftertraktade så ironiskt nog sänker du dig själv genom att bara vilja ha henne efter några få träffar.
Citera
2013-10-12, 18:38
Medlem
Det är okey om du träffar allihop. Då har alla fått en chans och är ärlig med det.
Jag brukar köra med det. Men kör inte sådant längre. Får omständigt, för jobbigt, för mycket, - det räcker med en. Jag har kört så tidigare eftersom killarna gjort det och enbart vart ute efter sex.
Man kan ha en kk och dejta en annan- men när det sedan blir seriös med dejten blir kk bara kompis. Så tänker jag. Men det blev också omständigt så nu har jag varken en kk eller dejt på g. Trodde jag hade en men det verkar inte så tyvärr. :/
Citera
2013-10-12, 19:04
Medlem
AnCa89s avatar
Tycker faktiskt att det är helt okej. Du är ju där för att hitta din framtida flickvän/sambo/fru då tar man inte den första bästa utan man måste testa fram sig.

Kör på säger jag bara
Citera
2013-10-12, 19:09
Medlem
Trakigtaliass avatar
Har träffat tre killar under en vecka som mest, det var knappt jag kunde hantera det ärligt talat... Men som du skriver, man är bara ung en gång
Citera
2013-10-12, 21:05
Medlem
Zikniks avatar
Har man inte lovat trohet finns väl inga hinder.
Folk som direkt tror att man "blivit exklusiva" efter en dejt ska man hur som helst undvika.
Citera
2013-10-25, 16:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag har svarat i denna tråd tidigare men ger nu ett till svar. Jag vidhåller vad jag sagt. Dock anser jag väl att det inte är okej att dejta flera samtidigt eller ha ons med andra om man verkligen dejtar en annan person och träffas regelbu8ndet.

men annars ja det är okej.
Citera
2015-11-20, 22:57
Medlem
Queenkleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Det är aldrig ok att dejta flera samtidigt, men det är en annan sak om du berättar för de inblandade att du träffar flera samtidigt. Då kan de göra ett val, men jag skulle sagt adjö omedelbart.

Håller med fullständigt, hade jag dejtat en kille som jag sedan hade fått reda på dejtar flera andra, hade jag dumpat honom illa kvickt och raderat den personen ur mitt liv, personer som dejtar flera sjunker direkt i mina ögon, känns inte som en kvinna/man är seriös om man dejtar flera samtidigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in