Citat:
Jag minns ett tv-program som handlade om dejting, och en "dejtingexpert" förespråkade att man skulle dejta flera samtidigt så att en dejt inte blev världens grej. Jag tror det ligger en del i det.Du sitter själv inne med svaret på din fråga: Hur vill du själv bli behandlad?
Om det är okej för dig att tjejerna du träffar dejtar andra killar så borde du kunna göra samma sak.
Kärlek är ingen urvalsprocess, som somliga tycks tro här. Det handlar inte om att utvärdera olika kandidater och ställa dem mot varandra som om det handlade om att tillsätta en ledig tjänst. Det fanns en tid innan nätdejting då man bara träffades och blev kära. Det var mycket enklare då.
Jag tror inte att det går att bygga en seriös relation om både eller en av parterna samtidigt ser sig om på marknaden efter någon bättre, snyggare, rikare, smalare...
En seriös relation kräver att båda tar kliver och väljer varandra. På riktigt.
Om det är okej för dig att tjejerna du träffar dejtar andra killar så borde du kunna göra samma sak.
Kärlek är ingen urvalsprocess, som somliga tycks tro här. Det handlar inte om att utvärdera olika kandidater och ställa dem mot varandra som om det handlade om att tillsätta en ledig tjänst. Det fanns en tid innan nätdejting då man bara träffades och blev kära. Det var mycket enklare då.
Jag tror inte att det går att bygga en seriös relation om både eller en av parterna samtidigt ser sig om på marknaden efter någon bättre, snyggare, rikare, smalare...
En seriös relation kräver att båda tar kliver och väljer varandra. På riktigt.
Varför skulle kärlek inte vara en urvalsprocess? Uppenbarligen gör man ett urval. =) Men urvalsprocess kanske definieras mer strikt? Visst, man gör inte riktigt samma bedömning som vid en anställning, men samtidigt kollar man ju på utbildning, personlighet osv.
För att likna dejtning med jobbsökande igen, när man söker jobb så söker man ju flera jobb samtidigt för att det tar tid innan beslutet fattas och man på förhand inte vet utgången. För att reducera tiden tills man får ett jobb så söker man flera jobb samtidigt. Man kan väl tänka på liknande sätt för dejtning?
Det är inget brott att du dejtar någon annan du har liksom inte direkt en relation med dom.
Det är bara ett brott om du är i ett excluvsivt förhållande eller gift.