2013-06-04, 15:34
Medlem
För exakt en vecka sedan sved det när jag tog min sedervanliga morgonpiss. Sved dock mindre senare på dagen. Läste runt lite på nätet och började nojja.

Efter 3 tester vid hälsovårdaren visade det att jag har klamydia. Trodde att jag hade någon form av urinvägsinfektion men icke.

Är det vanligt att man bär på klamydia i 3+ år? Varför fick jag sveda vid urinering och mikroskopiska flytningar just nu 3 år efter?

Själv trodde jag att svedan och de små flytningarna som är helt luktfria och är nästintill identiska till försatser var orsakade av en stor inflammerad hårsäck mellan kuken och pungen. Klämde ut hårsäcken (3-4 mm lång) och en bra dos blod sipprade ut och hårsäcken har nu läkt och svedan har försvunnit?

Min flickvän som har varit mig trogen i 2 år har inte haft symptom.

Finns det någon chans att det är inflammationen som har orsakat positivt test?
Testade mig senast för klamydia 2009 och resultatet var negativt.
Citera
2013-06-04, 15:40
Medlem
klasklätters avatar
Är du helt säker att din flickvän faktiskt varit trogen?
Citera
2013-06-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter

Faktiskt så tror jag henne... Är inte precis blåögd av mig.
Citera
2013-06-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter

Kan ju vara han själv som varit otrogen
Citera
2013-06-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Kan ju vara han själv som varit otrogen

Nej har inte varit otrogen Försöker minnas om jag har gjort något felsteg när jag varit full men det finns inga tecken som tyder på det.
Citera
2013-06-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardNeger
Faktiskt så tror jag henne... Är inte precis blåögd av mig.

Att du inte tror att din flickvän har varit otrogen är väl själva definitionen på blåögd
Citera
2013-06-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
Att du inte tror att din flickvän har varit otrogen är väl själva definitionen på blåögd

Heh, har spionerat i alla hörn och kanter efter bevis på otrogenhet och sådant. Har ej hittat bevis. Hennes ord väger inget men min efterfoskning väger mycket så att säga.
Citera
2013-06-04, 15:59
Medlem
Twatssons avatar
Har hört historier om sittkissare som smittas av klamydia från toalettsitsar, men det känns jävligt långsökt.

Har din sambo anklagat dig för att vara otrogen ännu? Känns ju jävligt märkligt om hon själv nekar till att hon har några symtom och sedan inte anklagat dig för att vara otrogen eftersom hon själv inte har klamydia..

Det är något som luktar räv här, be din sambo att kolla sig och kräv att få se provresultatet. Personligen tror jag att det är hon själv som inte kunnat tygla sina lustar och i sin tur smittat dig, ljuger om symtomen för att du inte ska misstänka henne som boven i dramat.
Citera
2013-06-04, 16:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardNeger
Heh, har spionerat i alla hörn och kanter efter bevis på otrogenhet och sådant. Har ej hittat bevis. Hennes ord väger inget men min efterfoskning väger mycket så att säga.

Du menar att klamydian inte är ett bevis? Någon har varit otrogen i alla fall.
Citera
2013-06-04, 16:21
Medlem
Du KAN ha lämnat ett falskt negativ förra gången du kollade dig. Det händer. Även om jag aldrig läst några siffror på det så är det en möjlighet, helt klart. Det finns också en möjlighet att ditt test var falskt positivt, eftersom man gör ett uppföljningstest efter antibiotikakuren spelar det mindre roll.

Det är också väldigt vanligt att man aldrig någonsin får några symptom som man, och kvinnor endast märker det när de blir riktigt dåliga av klamydia. Just för att det är en rätt symptomfri sjukdom är det så viktigt att man testar sig regelbundet om man har en livsstil som gör en utsatt.

OM din flickvän inte har några symptom innebär det alltså INTE att hon är frisk.
Citera
2013-06-04, 16:32
Medlem
Damorkesterns avatar
Vet av egen erfarenhet att man som tjej kan gå länge med en klamydiainfektion utan att upptäcka den men killar brukar få besvär allt från 1-2 veckor upp till 2 månader efter smittotillfället. Men så länge som över två år som tjej, nej, det har jag inte hört talas om, så om tjejen din var testad och "ren" för två år sen när ni blev tillsammans, så borde hon inte vara orsaken om det nu inte är så att hon varit ute och hoppat över skaklarna nu....

Viktigt att veta är att klamydia mycket väl kan smitta vid oralsex och analsex, då man kan ha klamydiabakterier i avföringen respektive i halsen, utan att de ger besvär där. Det finns andra "stammar" av klamydiabakterier som orsakar luftvägsbesvär, men dessa smittar inte över till genitalierna och ger besvär där.

Och, som LingonGrovan nyss påpekade, det är viktigt att testa BÅDA parterna för klamydia...
Senast redigerad av Damorkestern 2013-06-04 kl. 16:37. Anledning: tillägg
Citera
2013-06-04, 17:28
Medlem
Chlamydia-stammen av bakterier är väl rätt känd för att kunna gå in i ett latent vilostadium så det är inte säkert man har symptom fast man är smittad av bakterien.

Däremot lär ju din flickvän också vara smittad om det nu är så att du har det, frågan är vem som har smittad vem usprungligen.
Senast redigerad av Zamenis 2013-06-04 kl. 17:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in