2005-06-06, 07:47
Medlem
Måste ha ett jobb, har suttit o glott allt för länge. Jag hatar att söka jobb, skicka brev är kört från början känns de som. Springa runt alternativt ringa känns jävligt jobbigt av någon anledning, krystat och pinigt o häva ur sig "Hej mitt namn är ... söker ni möjligtvis arbetskraft" etc, men det är väl det som krävs om man ska ha en chans. Egentligen är det väl bara o slå sig ner med telefonkatalogen och plocka nummer från allt som kan tänkas vara nåt eller? Och vad ska man nu säga?

Har kollat igenom hela forumdelen, blev inte sådär jätteklok. Vad är det för ställen man ska satsa på? Mycket av detta är väl självklart egentligen men jag känner mig minst sagt jävligt handfallen, har bara haft ett jobb innan, via en rätt solid kontakt, det var för jävligt i vilket fall somhelst men nu längtar jag nästan efter att få knega lite...

Nu blev det mest svammel men hoppas man kan få lite inspiration, eller nåt...
Citera
2005-06-06, 08:19
Medlem
utbildning? intresse? något du är bra på?
Citera
2005-06-06, 08:21
Medlem
Tipset är att gå in och harva där du tror att du kommer passa och gilla det.
För absolut ditt egna bästa.

Gå runt personligen är det bästa sättet att få ett arbete. Som inte är superkvalificerat.
Citera
2005-06-07, 20:52
Medlem
Jag har knappt fullständigt gymnasiebetyg. Jag är en jävel på praktiskt arbete, vågar påstå att jag är jävlig driftig och effektik när jag väl satt mig in i uppgiften. Så det bästa vore ju om man kunde få nån sorts provanställning...
Citera
2005-06-07, 22:22
Medlem
Wenoms avatar
Du kan ju alltid erbjuda dig att provjobba i en vecka utan lön för att visa vad/att du kan. Du verkar ju inte ha något bättre för dig så
Citera
2005-06-07, 22:35
Medlem
Nappar folk på sådant? Rimligtvis borde dom ju de men ja känner att ja vill fråga ändå
Citera
2005-06-07, 22:43
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Jag har knappt fullständigt gymnasiebetyg. Jag är en jävel på praktiskt arbete, vågar påstå att jag är jävlig driftig och effektik när jag väl satt mig in i uppgiften. Så det bästa vore ju om man kunde få nån sorts provanställning...
Lärling i något hantverksarbete. Visst, du går obetald under en viss tid.. men du är ju nästan garanterad jobb om du sköter dig väl. Om det bara är för att tjäna pengar istället för att jobba på sig meriter är ju svart hantverksarbete väldigt bra betalt. Låter som om det skulle kunna passa dig. En skön förmån är ju att tjänstebil brukar erbjudas om du har körkort.

EDIT: Strukturerade lite dåligt (orkar inte ändra meningsuppbyggnaden) - menar inte att svart arbete skulle passa dig, menar att hantverksjobb kan vara dig passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in