Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-03, 10:45
Medlem
Hej på er, tänkte börja med lite info angående utgångsläget: har nu legat på diet i ca 8 veckor och har sakta men säkert gått ifrån ca 82 kg till ca 75 kg i dagsläget (längd ca 180cm). Bf ca 9-10%.
Stats i de tre: Bänk 105 kg, mark 180 kg, böj 130 kg.
Har ett par frågor jag vill reda ut.

Tänkte köra en förstakur på winnys 50/50 då jag vill "tajta" till mig ytterligare, planen är dock att ligga på +/- 0 i kaloriintag eller t o m lite på + sidan, vad tror ni om detta? Jag vill som sagt bli hårdare men kommer detta ge någon som helst massa och kommer jag bli hård trots ett ev. överskott? (vet att winnys är för hårdhet och styrka främst). PCT - nolva.

Vet att det är att föredra att börja med glukosamin 1-2 veckor innan kurstart men har svårt att få fram det tills dess och det verkar som att jag sätter igång med det samtidigt som kuren, ett jätteproblem?

Ni som har kurat på Winnys, fick ni behålla mycket av resultaten från kuren och hur bar ni er åt i så fall?

Som sagt, vill bli mycket hårdare men ändå göra en gnutta gains i form av massa (1-2 kg, är det att begära för mycket?)

Tack på förhand hoppas ni kan hjälpa mig

(mod får gärna flytta om den hör hemma i någon annan tråd...)
Citera
2013-06-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimazz
Vet att det är att föredra att börja med glukosamin 1-2 veckor innan kurstart men har svårt att få fram det tills dess och det verkar som att jag sätter igång med det samtidigt som kuren, ett jätteproblem?

Ni som har kurat på Winnys, fick ni behålla mycket av resultaten från kuren och hur bar ni er åt i så fall?

Som sagt, vill bli mycket hårdare men ändå göra en gnutta gains i form av massa (1-2 kg, är det att begära för mycket?)

Jag precis som du började med glukosamin samtidigt vilket inte var några problem - för mig.

Winstrol brukar man få behålla sina resultat på, tränade tungt och styrkan fortsatte öka tills den började stagnera ca 6 veckor efter avslut.

1-2 kg är nog vad du kan räkna med faktiskt.
Citera
2013-06-03, 11:51
Medlem
MonsterXXLs avatar
Nja, några ökningar brukar man sällan behålla så mycket av och den hårda looken försvinner några dagar efter avslutad kur. Jag körde alltid winstrol only förr i tiden då man hade lite egenproduktion kvar. 30-50 mg winstrol i 5-8 veckor drar ur en jävla massa vätska (så man ser hård ut) och behåller styrkan trots kaloriunderskott. Sedan är det elakt mot hår och kropp (blodfetter, leder etc) men jag gillade det. Räkna inte med några enorma förändringar i vikt varken före eller efter.

Glukosamin finns på valfritt apotek helt receptfritt. Börja med det NU.
Citera
2013-06-03, 11:56
Medlem
KingLeBanners avatar
Du vill ner i bf(hårda till dej) men ändå öka 1-2kg i massa! det är muskler med andra ord! om du tror att du ska få de gainsen på en winkur under deff på 7-8 v tror du riktigt fel.

som xxl säger så försvinner den hårda locken du får av win några dagar efter du gått av o har du tur behåller du lite styrka. inte säkert det bli så mkt med det då du ligger på kcal minus dock
Citera
2013-06-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingLeBanner
Du vill ner i bf(hårda till dej) men ändå öka 1-2kg i massa! det är muskler med andra ord! om du tror att du ska få de gainsen på en winkur under deff på 7-8 v tror du riktigt fel.

som xxl säger så försvinner den hårda locken du får av win några dagar efter du gått av o har du tur behåller du lite styrka. inte säkert det bli så mkt med det då du ligger på kcal minus dock

Jo det förstår jag, men nu skrev jag ju faktiskt att jag skulle ligga på+/-0 alternativt ett litet överskott och undrade därför om jag jag kommer öka en liten gnutta i massa samtidigt som jag blir lite hårdare?

Eller undrar åtminstone hur effekten av winnar fungerar på ett litet överskott?
Senast redigerad av Optimazz 2013-06-03 kl. 13:01.
Citera
2013-06-03, 14:31
Medlem
Föresten, anser ni att 50/50 är en bra dos att lägga sig på eller ska man köra 25/50? Lär ju bli märkbar skillnad? Ni som kört, vad har ni fått för resultat?
Citera
2013-06-03, 14:35
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Föresten, anser ni att 50/50 är en bra dos att lägga sig på eller ska man köra 25/50? Lär ju bli märkbar skillnad? Ni som kört, vad har ni fått för resultat?

Kört båda vid ett flertal tillfällen. 25 räcker helt ok om det är första kuren och du får bra grejer, 50 ger såklart mer.
Citera
2013-06-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Kört båda vid ett flertal tillfällen. 25 räcker helt ok om det är första kuren och du får bra grejer, 50 ger såklart mer.

Ok, kör på hubei... Vore trevligt om du ville skriva lite före och efter-stats om du kommer ihåg, både viktmässigt/bf samt syrkemässig

PM:a om du känner för de

hur funkar det att öka intaget under kurens gång, exempelvis om man startar på 25mg å det känns ok efter 2 veckor så höjer man sista 5 till 50?
Citera
2013-06-03, 14:41
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ok, kör på hubei... Vore trevligt om du ville skriva lite före och efter-stats om du kommer ihåg, både viktmässigt/bf samt syrkemässig

PM:a om du känner för de

hur funkar det att öka intaget under kurens gång, exempelvis om man startar på 25mg å det känns ok efter 2 veckor så höjer man sista 5 till 50?

Haha. Det var många år sedan. Det ger inga fantasiresultat ensamt men du kommer märka av det både i spegeln och på gymmet.

Med tanke på att kuren är så kort bör du hålla dig till samma dosering.
Citera
2013-06-03, 14:46
Medlem
Citat:
Haha. Det var många år sedan. Det ger inga fantasiresultat ensamt men du kommer märka av det både i spegeln och på gymmet.

Med tanke på att kuren är så kort bör du hålla dig till samma dosering.

Hmm okok, får se hur jag avgör doseringen då... Hur lång tid tar det för winnar att kicka in och kickar de in snabbare vid en högre dosering?
Citera
2013-06-03, 14:56
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Hmm okok, får se hur jag avgör doseringen då... Hur lång tid tar det för winnar att kicka in och kickar de in snabbare vid en högre dosering?

Ja, klart det "kickar in" vid högre dosering då du känner av det mer. Och teoretiskt ger de effekt från dag 1.
Citera
2013-06-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, klart det "kickar in" vid högre dosering då du känner av det mer. Och teoretiskt ger de effekt från dag 1.

Tack för svar, har en sista fråga som skulle vara intressant för mig om ni ville svara på:

Om ni bortser från bieffekter och bara ser till det positiva, vilket prepp av OT, anavar och winnar hade ni kört om målet är att bli hårdare, men ändå behålla/öka en liten gnutta i massa?
Senast redigerad av Optimazz 2013-06-03 kl. 15:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in