2013-06-02, 21:37
Medlem
Sverige2025s avatar
Vattenskoten skall ha fortsätt upp emot Hässelby. ( Babbar bakom brottet? )

Kvinnan var ute och simmade i Mälaren när en vattenskoter körde på henne.
Föraren smet - men en privatperson lyckades få in kvinnan till land.
Hon vårdas nu svårt skadad på Karolinska sjukhuset.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16889801.ab
http://www.expressen.se/nyheter/kvin...-vattenskoter/
Citera
2013-06-02, 21:44
Medlem
clappers avatar
http://www.expressen.se/nyheter/kvin...-vattenskoter/

Citat:
Föraren såg förvånad ut
Två motorbåtar som låg ute i vattnet hade också sett det inträffade och åkte för att hjälpa kvinnan, samtidigt som vattenskoterföraren försvann i riktning mot Hässelby enligt Anders Hammarberg.
– Jag uppfattade det inte som någon smitning. Han stannade och såg förvånad ut efter smällen, men jag fick inte intrycket av att han förstod vad som hade hänt, säger han.
Tidigare under dagen sken solen, och kvinnans mörka våtdräkt i kombination med reflexer från vattnet kan ha gjort det svårt att få någon klar sikt, enligt Anders Hammarberg.

Om det nu är så att personen inte förstod att den just kört över någon så lär denne inse detta inom några dagar och förhoppningsvis anmäla sig själv till polisen.
Jag hade inte stått ut med tanken skadat någon svårt och sedan smitit.
Än värre om personen blir svårt invalidiserad eller avlider till följd av skadorna.
Citera
2013-06-02, 21:46
Medlem
De hyrs ut vattenskotrar vid brostugan(nockeybron) vilket ligger i samma vatten som där olyckan skedde. Långtarmen kallas vattendraget tror jag och de ligger ett antal badplatser där vilket alla ligger nära blackeberg, dessa är kanaanbadet, ängbybadet och malteholmsbadet. Min teori är att det är någon som hyrt skotern vid brostugan och sedan kört upp mot hässelby, blackeberg osv upp i långtarmen. En ovan förare som ska visa upp vid stränderna och sedan smäller med simmaren, tragiskt men troligt.
Citera
2013-06-02, 21:49
Medlem
Om personen va oskyldig skulle denne förstås ha stannat vid olycksplatsen, hjälpt kvinnan till land, gjort HLR och ringt ambulans. Känns som tråden ligger i fel forum redan från början.
Citera
2013-06-02, 21:55
Medlem
Sverige2025s avatar
Men alla som läser detta bör uppmärksamma detta, särskilt en uthyrare. Bör också vara första stället som polisen håller ett öga på. Antalet vattenskoter i området kan inta vara allt för många..

Angående tråden placering. Aktuella brott kanske är en bättre placering, men känns ändå mer som att det här en smitnings olycka än ett brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Brommaplan
De hyrs ut vattenskotrar vid brostugan(nockeybron) vilket ligger i samma vatten som där olyckan skedde. Långtarmen kallas vattendraget tror jag och de ligger ett antal badplatser där vilket alla ligger nära blackeberg, dessa är kanaanbadet, ängbybadet och malteholmsbadet. Min teori är att det är någon som hyrt skotern vid brostugan och sedan kört upp mot hässelby, blackeberg osv upp i långtarmen. En ovan förare som ska visa upp vid stränderna och sedan smäller med simmaren, tragiskt men troligt.
Senast redigerad av Sverige2025 2013-06-02 kl. 21:57.
Citera
2013-06-02, 22:00
Medlem
Han måste ju finnas i uthyrarens register.. Men om man äger en har man inte den försäkrad då? Så att polisen kan gå den vägen och till slut hitta föraren?
Citera
2013-06-02, 22:03
Medlem
I-R-Baboons avatar
Det var ju inte oväntat att sådant här händer, Personer som inte har någon som helst kunskap kör dessa livsfarliga leksaker.
Citera
2013-06-02, 22:40
Medlem
Jag bevittnade inte olyckan men såg gärningsmannen när han brände förbi kaananbadet i full fart, precis utanför avgränsningen till badområdet som var fullt med badande barn. Uppenbart vårdslöst framförande av fordonet.

Polisen tipsad, hoppas att han blir funnen och dömd.
Citera
2013-06-02, 22:50
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
Jag bevittnade inte olyckan men såg gärningsmannen när han brände förbi kaananbadet i full fart, precis utanför avgränsningen till badområdet som var fullt med badande barn. Uppenbart vårdslöst framförande av fordonet.

Polisen tipsad, hoppas att han blir funnen och dömd.
Bra gjort! Hoppas du gav ett bra signalement!
Citera
2013-06-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brommaplan
Långtarmen är på andra sidan Ekerö om jag inte är helt ute och cyklar,but who knows?
Citera
2013-06-02, 23:05
Medlem
Pontens.Mammas avatar
Var den mestadels vit med blåa stripes? Såg en på släp kl 1805 på Essinge. En svart dodge ram aktig bil drog... Scotern var blöt och just körd. Bilen kom norrifrån.
Citera
2013-06-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clapper

Om det nu är så att personen inte förstod att den just kört över någon så lär denne inse detta inom några dagar och förhoppningsvis anmäla sig själv till polisen.
Jag hade inte stått ut med tanken skadat någon svårt och sedan smitit.
Än värre om personen blir svårt invalidiserad eller avlider till följd av skadorna.

Vad spelar det för roll om han ger sig till känna eller ej?
Kvinnan blir varken friskare eller mer skadad av det.
Om det inte var med flit så kan han leva vidare i visshet om att han inte gjort något egentligt fel.

Bara för att staten dömer någon till ett straff eller frikänner så innebär det inte att dom besitter någon gudomlig visshet som får allt får allt att bli bra igen.
Rättsväsendet är bara inrättat för att folk ska känna en viss tillfredsställelse över att lagöverträdare i viss mån sonar sina brott.

Det är knappast så att man mår bättre eller sämre av att en domare samt några nämndemän talar om hur pass illa man uppfört sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in