2005-06-05, 21:18
Medlem
Som rubrikfrågan lyder alltså : Varför går det ej att posta i 1:a aprilforat? Åtminstone under användares kommentarer, det kan man ju fortfarande ha men jag hade visst inte behörighet att posta där.

Så jag skriver väl här istället vad jag hade på hjärtat då? Med anledning av Kickans papperskorgade tråd:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=215496

så torde väl svaret vara nej, dvs man kan inte undkomma varning genom att ångra sig och be om ursäkt? Med tillägg från mig: Om det är 1:a april då? För det fick ju moderatorer. Dvs frångå reglerna och radera inlägg "på skämt".

Nejdå, jag är inte långsint (eller jo, ganska - skulle ni få höra om ni frågade mina nära och kära iallafall). Denna fråga har hur som helst gnagt i mig lite nu och då.

Och jo, jag insåg med en gång att det var ett skämt, som dessutom var roligt, men jag gillade inte att modereringsreglerna frångicks.
Citera
2005-06-05, 21:20
Medlem
LadyTieras avatar
Ok, ska jag ändra på din rubrik? för det är inte om man får posta i 1:a aprilforumet du vill diskutera
Citera
2005-06-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ok, ska jag ändra på din rubrik? för det är inte om man får posta i 1:a aprilforumet du vill diskutera
Nja alltså jag vet inte? För här är det väl OT att diskutera det jag ville diskutera, och i Aprilforat går det av någon anledning inte att posta. Egentligen undrade jag här varför jag inte längre kan diskutera detta där.
Citera
2005-06-05, 22:18
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Som rubrikfrågan lyder alltså : Varför går det ej att posta i 1:a aprilforat? Åtminstone under användares kommentarer, det kan man ju fortfarande ha men jag hade visst inte behörighet att posta där.
Underforumet "Användares kommentarer" har alltid (med reservation för att det kanske var öppet ett kort tag när det skapades) varit stängt för postning, trådarna där är ditflyttade från bl.a. Flashback. Forumet 1:a April 2005 stängdes nyligen då trådarna där gjort sitt ansåg vi. Vill du ändå kommentera årets aprilskämt så kan du säkert göra det under humor eller under övrigt, lite beroende på vad du vill tala om. Vill du däremot kommentera om vi mods gjort rätt eller fel så är Flashback forumet för dig.
Citera
2005-06-05, 22:23
Medlem
Deon Limes avatar
Jag personligen upplever de forumen som några självgoda moderatorervill bevara och hålla väl synligt. Att det "roliga skämtet" är viktigare än att ge plats åt nya delforum som användare önskat sig.
Citera
2005-06-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Underforumet "Användares kommentarer" har alltid (med reservation för att det kanske var öppet ett kort tag när det skapades) varit stängt för postning, trådarna där är ditflyttade från bl.a. Flashback. Forumet 1:a April 2005 stängdes nyligen då trådarna där gjort sitt ansåg vi. Vill du ändå kommentera årets aprilskämt så kan du säkert göra det under humor eller under övrigt, lite beroende på vad du vill tala om. Vill du däremot kommentera om vi mods gjort rätt eller fel så är Flashback forumet för dig.
Ok, tack. Jo, åtminstone ett tag var det öppet för postning om jag inte minns helt fel. Och när det nu fanns "post a reply"-knappar på vissa ställen som inte fundgerade blev jag konfunderad.
Citera
2005-06-05, 22:38
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Jag personligen upplever de forumen som några självgoda moderatorervill bevara och hålla väl synligt. Att det "roliga skämtet" är viktigare än att ge plats åt nya delforum som användare önskat sig.
Visst vill vi gärna bevara det synligt för eftervärlden, inget snack om den saken. Att de skulle ta plats eller hindra skapanden av andra forum är inte sant.

Edit: "hålla väl synliga" är väl ändå att ta i? 1:a aprilforat ligger ju placerat nästan så långt ned det går på indexsidan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in