2013-06-02, 17:55
Medlem
klettermauss avatar
...ja det är jag det.
Spelar i div 5, yttermittfältare/forward. Har missat 4 frilägen på 2 matcher
Något friläge har jag varit helt ren med målvakten i bra vinkel och några med lite sämre vinkel med försvarare flåsandes i nacken.
Någon erfaren gammal målskytt som har tips på hur jag ska göra för att sätta bollen i nät?
Känns som att allt mitt självförtroende har försvunnit sen senaste matchen och jag skulle garanterat bomma nästa friläge också om jag fick läge
Citera
2013-06-02, 18:02
Medlem
teamminttus avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6MwkHXUkQdw
Citera
2013-06-02, 19:19
Medlem
nestesaippuas avatar
Finns ju många olika sätt att lura målisen på, länken ovan innehöll bra tips. Vår tränare berättade för oss att han alltid tittade efter vilket ben som målvakten stödde sig på precis innan han sköt.
Citera
2013-06-02, 20:42
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Nu var jag ingen direkt målskytt under min aktiva fotbollskarriär, men en rapp tåpaj är aldrig fel!
Under ett träningsläger var ingen mindre än Roger Gustavsson från IFK Göteborg och tog sig en titt, fick lite beröm för mina avslut i en mot en-situationer. Han tyckte det var synd att jag spelade mittback.. Hur som helst, tillbaka till ämnet.

Det gäller ju att läsa målvakten. Vilken fot har han tyngden på? Lägger han sig tidigt och öppnar för en chipp eller högt avslut, eller står han hela vägen?
Försök time'a ditt avslut med målvaktens fotnedsättningar, om målvakten rusar ut mot dig och precis sätter ner högerfoten blir det svårt att rädda en låg boll till höger om sig och vice versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in