Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Boken är alltså slängd för länge sedan så det är inte aktuellt längre. Men jag menade som exempel.
Nu undrar jag:
Eftersom du ser detta som ett regelbrott (men milt)
om jag hade skrivit det idag, borde det inte vara lika mycket regelbrott att erbjuda någon sina barns urväxta skor, givetvis också
om det var skrivet idag?
Såsom detta inlägg:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1102229&postcount=289
Själv tycker jag varken att det ena eller andra borde vara regelbrott, men som sagt, det är inte riktigt lätt att avgöra hur regeln ska tolkas.
nu är du bra vrång.
i de fallet du tar upp handlar det om en tråd startad av en annan användare till förmång för ett välgörenhetsprojekt som inte ger trådskaparen ett öre, inte är initierad av den som skulle motta pengarna/sakerna.
i ditt fall är det ett inlägg i en tråd om knutby där du spontant erbjuder dig att ge/skänka/sälja? bort din bok.
och som jag sa innan och som du valde att missförstå;
Citat:
hade det bara varit inlägget hade det varit tveksam och max renderat en tillsägelse, men att du här i tråden skrev att du erbjöd henne den så blir det regelbrott (givetvis preskriberat i nuläget och inte av en allvarlig karaktär)
iom att du skrev i denna tråd att du menade att verkligen föremdla boken vidare och att det inte bara var en kommentar i diskussionen så blev det ett regelbrott.