2013-06-02, 15:13
Medlem
fettjamenvissts avatar
Jag har druckit kaffe i 8 r, sen jag brjade jobba. Lnga perioder har det varit 4-5 koppar om dagen, men jag blir aldrig beroende allts. Har inte druckit kaffe p 1 vecka och har inte ens tnkt p det, bara glmt av att gra det. Blir man verkligen beroende?
2013-06-02, 15:19
Medlem
Basfrostens avatar
Ja.
2013-06-02, 15:23
Medlem
ColaKexs avatar
Periodvis klarar jag mig inte utan kaffe. Men sen kan jag (precis som du) bara glmma av det och inte knna ngot sug.
2013-06-02, 15:27
Medlem
GreenCheeses avatar
Har aldrig knt av ngot beroende av kaffe. Dricker det vid enstaka tillfllen, kanske 3 koppar/veckan. Ibland kan det ta upp emot en mnad nr jag tar en kopp.
2013-06-02, 15:39
Medlem
tgv23000s avatar
jag fr huvudvrk som fan om jag inte fr minst 2-3 koppar varje frmiddag, dricker jag 4-5 fr jag ngest och blir darrig.
2013-06-02, 15:48
Medlem
sodrastas avatar
Kaffe innehller koffein som kan betraktas som en centralstimulerande drog.
Ja, det r beroendeframkallande.
2013-06-02, 17:09
Medlem
Germanofils avatar
Det verkar vara indivudellt om man blir beroende eller inte. Sjlv fr jag huvudvrk, blir p dligt humr och r trtt och okoncentrerad om jag inte fr mitt koffein p daglig basis. Men jag har vnner som dricker varje dag p jobbet men skippar p helgerna utan att mrka av ngra biverkningar.
2013-06-02, 17:24
Medlem
graffdatshits avatar
Det r individuellt. Om du dricker kaffe varje dag och gr det fr att knna dig pigg s gr det avsevrt fortare att bli beroende.

Sjlv s dricker jag det ibland som en sllskapsdryck men inte mer, pigg eller mer fokuserad blir jag verkligen inte! Jag fattar inte varfr man skall stta sig i ett kaffeberoende heller, totalt ondigt r det.
2013-06-02, 18:58
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Jag har druckit kaffe i 8 r, sen jag brjade jobba. Lnga perioder har det varit 4-5 koppar om dagen, men jag blir aldrig beroende allts. Har inte druckit kaffe p 1 vecka och har inte ens tnkt p det, bara glmt av att gra det. Blir man verkligen beroende?

https://www.flashback.org/t495405 /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in