2013-06-06, 08:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Enligt personal på plats så såg det snarare ut som att de avlidna ej hade dödat varandra utan att någon annan gjort det. Mannen hade en position och var huggen på ett sätt som ej tyder på självmord.
Båda låg i hallen innanför ytterdörren.

Mannen och kvinnan bråkar och de hotar varandra med kniv, det hade de tydligen gjort tidigare under dagen.

Nu var de igång igen och denna gång så börjar de hugga mot varandra. Mannen hugger kvinnan, kvinnan hugger tillbaka, alternativet är det motsatta. Hunden hetsas av situationen och går till attack mot någon och knivhuggs också.

Mannen avlider, hunden avlider men kvinnan hinner ringa polisen och avlider sedan på sjukhus.

Två BO, två GM alternativt handlade en av dessa inom ramen för nödvärn.

Alternativet är utökat självmord, vilket jag tycker faller bort på självmord med kniv och att kvinnan ringer polisen. Vem ringde polisen första gången det var bråk, kvinnan eller mannen?

Utomstående GM känns inte så sannolikt, men tanke på tidigare knivbråk i samma bostad.
Citera
2013-06-06, 09:49
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Enligt personal på plats så såg det snarare ut som att de avlidna ej hade dödat varandra utan att någon annan gjort det. Mannen hade en position och var huggen på ett sätt som ej tyder på självmord.
Båda låg i hallen innanför ytterdörren.
Tack för info!

Skumt. Att det är en utomstående känns ju som påpekats inte som det mest sannolika... Om man ska spekulera, kan det ha varit så att någon av dem mottar hugg som inte oskadliggör honom/henne genast, h*n klarar att hugga den andra, förflytta sig etc men dör så småningom av blodförlust? Å andra sidan så kanske personal på plats utifrån blodspår och typ av skador kan dra slutsatser, att det inte gått till så.

Det du säger går ju lite emot vad polisen gått ut med...

(Det var nog ingen rolig syn som mötte blåljus-personalen där... Inbillar mig att det kan vara värre att se svårt skadade - kvinnan och vovven - som lever ett tag, än att alla är döda. Att se deras lidande och inte kunna rädda dem. Skulle inte klara deras jobb).
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-06 kl. 10:00.
Citera
2013-06-06, 10:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Mannen och kvinnan bråkar och de hotar varandra med kniv, det hade de tydligen gjort tidigare under dagen.

Nu var de igång igen och denna gång så börjar de hugga mot varandra. Mannen hugger kvinnan, kvinnan hugger tillbaka, alternativet är det motsatta. Hunden hetsas av situationen och går till attack mot någon och knivhuggs också.

Mannen avlider, hunden avlider men kvinnan hinner ringa polisen och avlider sedan på sjukhus.

Två BO, två GM alternativt handlade en av dessa inom ramen för nödvärn.

Alternativet är utökat självmord, vilket jag tycker faller bort på självmord med kniv och att kvinnan ringer polisen. Vem ringde polisen första gången det var bråk, kvinnan eller mannen?

Utomstående GM känns inte så sannolikt, men tanke på tidigare knivbråk i samma bostad.
Om JohnJohns info stämmer så talar det mot utökat självmord från mannen. Spontant tycker jag som du att hennes larmsamtal motsäger utökat självmord från hennes sida. Fast å andra sidan kanske det inte är så ovanligt - att man antingen ångrar sig eller bara vill tala om vad man gjort. Har för mig att det är ganska vanligt vid hustrumord - att mannen själv ringer 112 och berättar vad han gjort och stannar på platsen?

Misstänker att hans hugg sitter i ryggen.
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-06 kl. 10:23.
Citera
2013-06-06, 10:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Om JohnJohns info stämmer så talar det mot utökat självmord från mannen. Spontant tycker jag som du att hennes larmsamtal motsäger utökat självmord från hennes sida. Fast å andra sidan kanske det inte är så ovanligt - att man antingen ångrar sig eller bara vill tala om vad man gjort. Har för mig att det är ganska vanligt vid hustrumord - att mannen själv ringer 112 och berättar vad han gjort och stannar på platsen?

Misstänker att hans hugg sitter i ryggen.

Funderar också över om det fanns två knivar, fanns det bara en kan det i så fall tala för att den ena blev överfallen och sedan lyckades få tag i kniven och högg tillbaka.

När polisen benämner det som knivbråk så tolkar jag det som att båda har knivar, men det kanske är helt fel.

Två knivar talar också emot utökat självmord.
Citera
2013-06-06, 10:25
Medlem
TigerKids avatar
Alt 1: man hugger hund - kvinna hugger man i rygg - man vänder sig och hugger kvinna, innan han faller ihop. Kvinnan ringer SOS.
Alt 2: man hugger kvinna - hund biter man - man hugger hund - kvinna hugger man.

I båda alt hugger kvinnan mannen i ryggen när han är "upptagen" med hunden.

Ja, polisen ser väl direkt om två knivar använts... Om alla inblandade är döda så får vi kanske inte veta mer?
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-06 kl. 10:37.
Citera
2013-06-06, 10:34
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Funderar också över om det fanns två knivar, fanns det bara en kan det i så fall tala för att den ena blev överfallen och sedan lyckades få tag i kniven och högg tillbaka.

När polisen benämner det som knivbråk så tolkar jag det som att båda har knivar, men det kanske är helt fel.

Två knivar talar också emot utökat självmord.

Ja, "bråk" tyder på ömsesidighet. Men det kanske också kan vara som du nämner (fetat)? Båda använder ju kniven i det scenariet.

EDIT: I enknivsscenariet är det mer sannolikt att kvinnan hugger mannen först, han tar kniven och hugger tillbaks, men sen tappar han för mycket blod av skadan han fått och faller ihop.

Men den stackars hunden ska också förklaras...
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-06 kl. 10:45.
Citera
2013-07-12, 00:20
Medlem
Troians avatar
Fick ett PM av en person som säger sig ha en relation (som specificeras hur den ser ut) till dem. Jag har fått klartecken att posta innehållet i tråden, men formulerar om det för att försvåra igenkänning varifrån det kommer.

- Mannen var i alla år lojal och trogen sin hustru.

- Kvinnan var allvarligt psykiskt sjuk, och ville ha uppmärksamhet dygnet runt. Mannen fick knappt ens svara i telefonen.

- För ett antal år sedan antydde mannen att han inte orkade mer, och uppmanade sin fru att söka hjälp. När han kom hem en eftermiddag hade hon då skurit sig i hals och mage, och han räddade hennes liv.

- Nyligen bad han henne återigen att söka vård, vilket ledde till att när mannen sov angrep hon honom med kniv, i hals, ögon, mun och bröstkorg.

- Mannen försökte fly men stupade i hallen.

- Kvinnan skar hunden i halsen, ringde 112 och berättade vad hon gjort.

- Slutligen tog hon kniven och så att säga lade sig på den, och med hennes egen kroppstyngd pressades den in i henne.

- Kvinnan och hunden levde när ambulansen kom. Kvinnan dog på väg till sjukhuset.
Citera
2013-12-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick ett PM av en person som säger sig ha en relation (som specificeras hur den ser ut) till dem. Jag har fått klartecken att posta innehållet i tråden, men formulerar om det för att försvåra igenkänning varifrån det kommer.

- Mannen var i alla år lojal och trogen sin hustru.

- Kvinnan var allvarligt psykiskt sjuk, och ville ha uppmärksamhet dygnet runt. Mannen fick knappt ens svara i telefonen.

- För ett antal år sedan antydde mannen att han inte orkade mer, och uppmanade sin fru att söka hjälp. När han kom hem en eftermiddag hade hon då skurit sig i hals och mage, och han räddade hennes liv.

- Nyligen bad han henne återigen att söka vård, vilket ledde till att när mannen sov angrep hon honom med kniv, i hals, ögon, mun och bröstkorg.

- Mannen försökte fly men stupade i hallen.

- Kvinnan skar hunden i halsen, ringde 112 och berättade vad hon gjort.

- Slutligen tog hon kniven och så att säga lade sig på den, och med hennes egen kroppstyngd pressades den in i henne.

- Kvinnan och hunden levde när ambulansen kom. Kvinnan dog på väg till sjukhuset.

Usch, det låter tragiskt..

Det var denna villa som var till salu som det skedde i? Adressen stämmer i alla fall, men tyvärr kom jag på för sent att söka info.

http://www.fastighetsmaklarna.se/hem...SR5004VROHNFIO

EDIT; Nja, här hittade jag ju massor av bilder på huset

http://bostad.at/villa/segeltorp/mas...egeltorp-54893
Senast redigerad av gruvjagarn 2013-12-10 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in