2013-06-01, 19:35
Medlem
En Norgesmester er siktet for å ha voldtatt kona si og ei politikvinne, hans kamerat er siktet for å ha voldtatt en tv kjendis (Paradise hotel deltager kanskje, i følge vg debatt?).

Hvem er dette da? Synes media kunne ha hintet om hvilken idrett.

Saken kan leses om her: http://www.dagbladet.no/2013/06/01/nyheter/innenriks/voldtekt/siktelse/27469299/

http://www.dagbladet.no/2013/06/01/nyheter/innenriks/voldtekt/siktelse/27470491/
Citera
2013-06-01, 21:07
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Min norska är inte på topp, men... En norsk mästare är efterlyst för att ha våldtagit sin fru och en poliskvinna, hans polare är efterlyst för att ha våldtagit en tv-kändis.

Du undrar vilka idrottsmannen och tv-kändisen är? Tror inte att någon här bryr sig om en norsk tv-kändis och inte heller om idrottsmannen såvida han inte är känd internationellt.

Northug? Annars bryr jag mig inte så mycket i alla fall...

Edit; Hur är det förresten en "sexorgie" om han som ensam förövare våldtog?
Citera
2013-06-01, 21:10
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Min norska är inte på topp, men... En norsk mästare är efterlyst för att ha våldtagit sin fru och en poliskvinna, hans polare är efterlyst för att ha våldtagit en tv-kändis.

Du undrar vilka idrottsmannen och tv-kändisen är? Tror inte att någon här bryr sig om en norsk tv-kändis och inte heller om idrottsmannen såvida han inte är känd internationellt.

Northug? Annars bryr jag mig inte så mycket i alla fall...

Edit; Hur är det förresten en "sexorgie" om han som ensam förövare våldtog?

Jag fatta inte heller men efter google translate så får jag detta.

"En mästare är laddat med att ha våldtagit sin fru och en polis, är hans kompis anklagas för att ha våldtagit en tv kändis (Paradise hotel deltagaren får, enligt VG debatt?).

Vem är det här? Har medierna kunde ha antytt om sporten.

Fallet kan läsa om här: http://www.dagbladet.no/2013/06/01/n...else/27469299/

http://www.dagbladet.no/2013/06/01/n...else/27470491/"
Citera
2013-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Väx upp, för fan!
Norska är ett av de tillåtna språken så ditt utbrott är totalt obefogat.

Till TS så står väl hoppet till andra norrmän på sidan, vilka för mig gärna får bli fler, då ingående kunskap om norska kändisar är närmast obefintlig hos svenskar.

Ja, tack Min förhoppning er andra norrmän som vet.... Jag kommer ihåg Sigrid- fallet där det fanns många norrmän
Citera
2013-06-01, 21:49
Medlem
AImTommys avatar
En polis våldtog alltså en kollega?
Citera
2013-06-01, 21:56
Medlem
Adressen är Vøyensvingen 7 i Oslo. Inga kända personer (som jag känner igen.....) telefonlistade där i alla fall...men å andra sidan är den här affären nära ett år gammal. Nog har den siktades advokat haft god tid att anonymisera sin klient.

(Ber om ursäkt för alla rara ord; jag svorskar)
Citera
2013-06-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AImTommy
En polis våldtog alltså en kollega?

Nei. Två män. En män voldtok (?) sin fru og en polis. Hans kompis voldtok en kjendis flicka.
Citera
2013-06-01, 21:58
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Gör ett försök till en fri översättning:

Citat:
"En norsk idrottsstjärna står åtalad för att ha våldtagit sin fru och en kvinnlig polis, hans vän åtalas för att ha våldtagit en tv-kändis (Paradise hotel-deltagare kanske, enligt vad som framkommit i en VG-debatt?).

Vem är det? Tycker att media kunde ha antytt om vilken idrott.

Fallet går att läsa om här: http://www.dagbladet.no/2013/06/01/nyheter/innenriks/voldtekt/siktelse/27469299/

http://www.dagbladet.no/2013/06/01/nyheter/innenriks/voldtekt/siktelse/27470491/

De flesta svenskars kännedom om norska idrottsstjärnor är begränsade till N*rthug.
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2013-06-01 kl. 22:02.
Citera
2013-06-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Adressen är Vøyensvingen 7 i Oslo. Inga kända personer (som jag känner igen.....) telefonlistade där i alla fall...men å andra sidan är den här affären mer enn ett år gammal. Nog har den siktades advokat haft god tid att anonymisera sin klient.

(Ber om ursäkt för alla rara ord; jag svorskar)

Haha, jag med svorskar. Jag finner heller ingen som stemmer om jag googlar "NN Norgesmester"

Nå går jeg over fra svorsk til norsk. Haha. Kan det være en som har NM gull i en relativ anonym lagsport som landhockey? Eller NM gull i noe som ikke er så "kjent" ?
Citera
2013-06-01, 22:09
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacolefsa
Haha, jag med svorskar. Jag finner heller ingen som stemmer om jag googlar "NN Norgesmester"

Nå går jeg over fra svorsk til norsk. Haha. Kan det være en som har NM gull i en relativ anonym lagsport som landhockey? Eller NM gull i noe som ikke er så "kjent" ?

Om norska tidningar är som den svenska kvällspressen så kan "norsk mästare" betyda i princip vad som helst... Aftonbladet hade skrivit "svensk mästare" om det så var en avbytare i ett vinnande p14-lag i curling.

Kul att du låter som en förortsblatte när du försöker skriva på svenska, svårt att föreställa sig att det sitter en liten norsk framför datorn!
Citera
2013-06-01, 22:35
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Om norska tidningar är som den svenska kvällspressen så kan "norsk mästare" betyda i princip vad som helst... Aftonbladet hade skrivit "svensk mästare" om det så var en avbytare i ett vinnande p14-lag i curling.

Kul att du låter som en förortsblatte när du försöker skriva på svenska, svårt att föreställa sig att det sitter en liten norsk framför datorn!

Han kan vara betydligt större än dig.

Kan du, tacolefsa, bekräfta eller dementera om Dagbladet liknar Aftonbladet/Expressen, det vill säga, kvällstidningsjournalistik? Det underlättar om vi vet om tidningen gillar att salta rubrikerna och förhöja personer som kanske gjort en enstaka insats till en "superstjärna" och vise versa.
Citera
2013-06-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Adressen är Vøyensvingen 7 i Oslo.

Ifølge Google Streetview så ser det ut til å stemme bra ja - bygningen var ikke ferdigbygget når Google-bilen har vært forbi, men det er helt klart riktig sted.

Har gjort et kjapt søk på de mannlige beboerne på adressen. Fant flere som drev aktivt med idrett, men de fleste av disse er klart under 40. Media har en tendens til å blåse opp slike saker som 'tidligere norgesmester', men man får vel anta at det er en person som er ihvertfall litt kjent (med tanke på at noen av 'gjestene' på sexfestene var en TV-kjendis og en kjent gründer).

Typisk nok så sier media akkurat så mye at man ikke klart kan si hvem det er uten å vite litt mer, men jeg gjetter på at vi vet det om en dag eller to.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in