Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanbarnet
Simpelt.
Instalera win xp. Det är mindre krävande. Efter det byter du till Firefox som Webläsare. Bättre och snabbare en bög Chrome.
Win vista som operativ är otroligt krävande på en äldre dator. Bort med skiten.
Sen gäller alla dom gamla klassiska grejorna. Ta bort all onödig skit som körs i bakgrunden. Ha ett program öppet i taget.
Sen att du inte kan ha fibernät/telenät/fastlina är synd.
Once you go Chrome, you never go back. Det är inte bara den överlägset snabbaste webbläsaren jag testat, det är även Google, och jag väljer att lita på dem.
Jag antar då att Vista via uppdateringar blivit mer krävande med åren, jämfört med när jag köpte datorn i ett paket tillsammans med Vista 2007, och att faktumet att jag inte uppgraderat datorn i motsvarande takt gör att Vista - numera - är för krävande för min dator. I alla fall bra att veta, om det är så. Däremot tror jag att jag är nöjd med Vista totalt sett. Otroligt lite krascher och problem, jämfört med när jag hade XP, innan 2007.
Dock bra att veta om de klassiska grejerna, vilka inte var helt uppenbara för mig. Tänkte inte på att Spotify är high maintence även när man inte spelar musik - sån är jag - ska se till att det inte startar automatiskt när man sätter på datorn.
Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Eller detta alternativ.
Du använder en bantad version av Windows 7 Home. Du använder vLite som ett program och lägger ner Windows 7 i denna miljö. Du får mer anpassningsbar dator när det gäller drivrutinsdepån än XP.
Kanske uppgraderar lite inom hårdvaran, te.x RAM-minnet?
Det är jävligt bra att veta - så att jag kan ge instruktioner till någon som kan utföra de grejerna. Såg nu att jag bara har 894 MB i RAM-minne, vilket tydligen är minst 1GB för lite.
Tack. Ju snabbare internet, desto bättre liv. Ju långsammare internet, desto högre trösklar för att ta reda på information som gör ens liv lite lite bättre.