2013-06-01, 02:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur känsligt är det med mindre torrsprickor i ett däck, sprickor som är kanske 0.3mm djupa och definitivt inte går in i stommen?
/Arne.Anka
Citera
2013-06-01, 08:21
Medlem
sodrastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur känsligt är det med mindre torrsprickor i ett däck, sprickor som är kanske 0.3mm djupa och definitivt inte går in i stommen?
/Arne.Anka
däck är färskvara, byt till nya. gummits egenskaper ändras när det torkar
Citera
2013-06-01, 08:37
Medlem
Bongomans avatar
Är moppen trimmad så den går i 320? I så fall, byt.
Citera
2013-06-01, 14:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är moppen trimmad så den går i 320? I så fall, byt.
80km/h kan jag nog komma upp i om jag hänger 400kg bly på styret och kör nedför stans brantaste backe för det mesta ligger jag mellan 30-50km/h och då och då uppåt 70km/h på asfalt så inget extremt.

Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
däck är färskvara, byt till nya. gummits egenskaper ändras när det torkar
Att däck förändras med åldern vet jag om men bortsett vid inbromsningar så belastas däcket med ~60kg och belastningsindex är 145kg, hastighetsindex är 120km/h så de finns lite marginaler för den biten.
Däcket har inga djupa sprickor, gummi som lossnat, skärskador eller andra skador, detta är 3:e sommaren däcket rullar och vintertid har det stått i en garderob.
Citera
2013-06-01, 18:36
Medlem
INTPs avatar
Jag hade inte oroat mig. Jag har sett många däck med *mycket* sprickor, men inget som havererat (bortsett från dom som förstörts fullständigt av att vara opumpade och platta i tiotals år i nått uthus).
Citera
2013-06-02, 04:25
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Jag har en med en stor spricka igenom däcket tvärs över alltså. ÄVen att att jag råkade över pumpa det Men det funkar bra!
Citera
2013-06-02, 19:36
Medlem
Rexxys avatar
Inget att oroa sig för. Jag kör 127 med mina däck som har torrsprickor. Håller än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in