2013-06-02, 16:21
Bannlyst
Fabriken som tillverkar spray/gas som poliserna i Turkiet använd deras sida blev nyligen hackade.

http://www.condornaoletal.com.br/
Citera
2013-06-02, 16:25
Medlem
Gee_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Medians huvudmål är ju alltid att tjäna pengar, oavsett hur "sann" dess artiklar är.

Absolut så är det så att många går ut och visar sitt missnöje, men dom gör det olaglig och skapar endast ett kaotiskt stämning i samhället, detta skadar de civila samhället att gå sida vid sida med fotbollshuliganer, eftersom detta uppmuntrar barbarerna att fortsätta förstöra städerna. Finns många andra sätt att gå till väga, att skapa kravaller och störa den allmänna ordningen är inte det bästa alternativet. Fredliga protester med auktoriteternas tillsyn har förekommit förut i Turkiet och sker med jämna mellanrum i den civiliserade världen.

Det är försåtligt att du har en opposition som hellre ser sin egen politik vid makten, men det absolut bästa sättet att framföra sitt missnöje är att rösta på någon annan i nästa val, folk försöker framstå Erdogan som en diktator vilket är vilseledande och en stor lögn, en diktator ställer inte upp på omval.

Inte heller sätter man tusentals journalister i fängelse, eller stänger ner kanaler som inte ägs av staten för att censurera och återigen censurera! Han har fängslat mängder av människor ifrån oppositionen utan några bevis till varför. Människan tror att han är någon typ av Sultan.

Turkiet vill inte ha dessa idioterna till deras ledare. Bye bye Erdogan. Jävla horunge är han.
Citera
2013-06-02, 16:29
Bannlyst
Ni i den här tråden som tar Kukdogans parti och hyllar honom, här kan ni se hur civila som blir attackerade av islamistiska AKPs poliser av ingen anledning https://www.facebook.com/photo.php?v=463871183690497
Citera
2013-06-02, 16:29
Medlem
Vilka andra politiska alternativ finns i Turkiet? Ja, jag vet att jag kan googla men då får jag inte in er personliga åsikt om dessa.
Citera
2013-06-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Inte heller sätter man tusentals journalister i fängelse, eller stänger ner kanaler som inte ägs av staten för att censurera och återigen censurera! Han har fängslat mängder av människor ifrån oppositionen utan några bevis till varför. Människan tror att han är någon typ av Sultan.

Turkiet vill inte ha dessa idioterna till deras ledare. Bye bye Erdogan. Jävla horunge är han.

Du har rätt i det du säger till en viss del men vi måste komma ihåg att över 50 procent av befolkningen stödjer honom. Man kan inte direkt undgå att en del av Turkiet vill ha honom vid makten. Menar du att man bara ska skita i dessa människor?

Jag vet inte hur man skall lösa detta men vad tycker du.
Citera
2013-06-02, 16:38
Medlem
Nu rapporterar iaf CNN TURK om detta. Livestream här : http://video.cnnturk.com/canli-yayin

Kan lägga till att dom flesta kanalerna i Turkiet tiger om vad som händer och sänder matlagningsprogram varvat med inredningstips istället. Skrämmande.
Senast redigerad av whyman 2013-06-02 kl. 16:41.
Citera
2013-06-02, 16:43
Medlem
Gee_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Du har rätt i det du säger till en viss del men vi måste komma ihåg att över 50 procent av befolkningen stödjer honom. Man kan inte direkt undgå att en del av Turkiet vill ha honom vid makten. Menar du att man bara ska skita i dessa människor?

Självklart inte! Man ska definitivt inte bara avsätta en ledare när som du säger 50% har röstat på honom.

Många som har röstat på Erdogan är ute på gatorna för att de är missnöjda med de senaste förändringarna. Han försöker utöka sin makt och frångå den demokratiska stommen som Turkiets politik byggts upp på. Turkiet har flest antal journalister inspärrade i jämförelse med resten av världen. Samtidigt har man fängslat många ur oppositionen och försvagat denna genom åren som gått. Genom att censurera oppositionen får de ingen ärlig chans att framföra det dem tycker till befolkningen.

Erdogan bör sluta bekämpa demonstranterna med tårgas och vattenkanoner och istället fråga folket vad det är dem vill. Ett legitimt krav är inte att säga hans avgång, däremot bör sittande regering återuppta diskussioner med oppositionen och kanske eventuellt sätta ett datum för nya val. Släppa fångar som det inte finns bevis mot, som sitter fängslade utan att fått genomgå en riktig rättegång, en rättegång där domare inte var köpta.

Och om han fortfarande är älskad av majoriteten i landet så har han väl inget att vara rädd över?
Citera
2013-06-02, 16:43
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora

Erdogan är Turkiets legitima premiärminister, som du säger. Missnöjet ligger nog i att Erdogans sida är långt ifrån oppositionens sida, rent politiskt "religiös konservatism" mot "liberal sekularism". Hans senare lagändringar stämmer inte överens med en stor del av den turkiska befolkningens principer om sekularism och demokrati, även de som röstat på AKP. Det man borde göra om detta fortsätter är att genomföra reformer i konsensus med oppositionen i landet. Fortsätter demonstrationerna anser jag att ett omval är viktigt, för att slippa en katastrof.
Senast redigerad av ZuparN 2013-06-02 kl. 16:52.
Citera
2013-06-02, 16:51
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Vilka andra politiska alternativ finns i Turkiet? Ja, jag vet att jag kan googla men då får jag inte in er personliga åsikt om dessa.
CHP som är det kemalistiska socialdemokratiska partiet. Det partiet är i en djup kris just nu eftersom de inte kan få tillräckligt många att rösta på dem för att styra landet hur mycket de än skriker att de är Ataturks parti.

Sen finns det MHP som är mer eller mindre religiösa nationalister på gränsen till fascism och som varit kopplade till en hel del våldsamma saker som exempelvis på 70-talet när de nästan slängde in turkiet i ett inbördeskrig mot vänstern.

BDP är kurdiska partiet och kommer aldrig kunna ta över makten men kan troligen ingå i en koalitionsregering nån gång i framtiden.

Sen har man Saadet som är det riktigt religiösa partiet i Turkiet och som blivit totalt decimerat pga AKPs framgångar.
Senast redigerad av Erbakan 2013-06-02 kl. 17:23.
Citera
2013-06-02, 17:05
Medlem
Syria has advised its citizens to avoid travel to neighbouring Turkey, because of "a deterioration in the security situation" following the anti-government protests.

"The foreign ministry advises Syrian citizens to avoid travel to Turkey for their own safety because of a deterioration in the security situation in a number of Turkish cities," it said in a statement carried on Syrian state television.

http://blogs.aljazeera.com/liveblog/topic/turkey-protests-20176

Det här är bland det mest störda och roligaste jag läst på länge.
Citera
2013-06-02, 17:16
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Syria has advised its citizens to avoid travel to neighbouring Turkey, because of "a deterioration in the security situation" following the anti-government protests.

"The foreign ministry advises Syrian citizens to avoid travel to Turkey for their own safety because of a deterioration in the security situation in a number of Turkish cities," it said in a statement carried on Syrian state television.

Looooool!!!!!! Regimen är vrickad!
Citera
2013-06-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Oj, ett visst mått av självblindhet kryddat med ett ännu större finger till rebellerna i det egna landet. Jag säger då det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in