2013-05-31, 17:53
Medlem
tänkte starta en tråd där man kan bidra med historier om sina vänners föräldrar när man var liten.
kan tänka mig att de flesta likt jag hade åtminstonde EN vänn som hade föräldrar man inte riktigt förstod sig på

för att starta igång tråden börjar jag med en historia
när jag mellan 6-13 år hade jag en bästa kompis som bodde några kvarter ifrån mig, vi kan kalla honom "Freddie". hans pappa som vi kan kalla "Thor" var en knepig figur, jag minns att jag var lite rädd för honom när jag var liten då han hade en väldigt kort stubin och fick utbrott nästan varann gång jag var där. Inte utbrott på mig utan på Freddie, Freddies mamma eller någon apparat i huset som inte ville lyda. En sommar minns jag att vi skulle ut i skogen och grilla, inga konstigheter det är ingen enorm skog utan ett ganska vanligt ställe där folk ofta samlas på sommaren för att grilla vid en sjö.
detta var dock första gången jag åkt med Freddies familj dit för att grilla och när vi stannat bilen vi parkeringen för att börja gå den dryga kilometern till grillplatsen, då tar Thor fram en toalettrulle och börjar rulla ut den medans han går, samtidigt som han förklarar att det är för att vi ska kunna hitta tillbaka till bilen och inte gå vilse. Vilket var konstigt då det var en stig vi följde och det var ju massa andra folk där och grillade så det var ju inget hemligt ställe direkt där man kunde tappa bort sig, hur som haver toalettrullen rullades ut helt. han var även klädd i kamouflauge kläder och hade med sig ett överlevnadskit

har bra mycket mer historier om just honom men delar dom vid senare tillfälle! fyll gärna på!
Citera
2013-05-31, 18:54
Bannlyst
jag har liknande minnen från en gammal kompis jag var granne med nån gång under 90 talet. Hans farsa kastade alltid våra fotbollar och andra grejer som vi hade råkat skjuta över tomten, så att det kom in på min kompis trädgård. Kan ju nu iofs förstå att han blev lite irriterad på det i längden. HAn gjorde också samma sak med min dåvarande kompis leksaker.
Citera
2013-05-31, 19:10
Medlem
jesper2013s avatar
Den första fick mig verkligen att skratta! Gör ett inlägg sen om jag kommer på något.
Citera
2013-05-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
jag har liknande minnen från en gammal kompis jag var granne med nån gång under 90 talet. Hans farsa kastade alltid våra fotbollar och andra grejer som vi hade råkat skjuta över tomten, så att det kom in på min kompis trädgård. Kan ju nu iofs förstå att han blev lite irriterad på det i längden. HAn gjorde också samma sak med min dåvarande kompis leksaker.

han kastade alltså vidare sakerna till nästa granne?

en grej till med Thor då! jag minns att min familj & Freddies familj var på kusten och hyrde stuga över en helg, på dagen skulle vi ut och fiska och Thor hade fått för sig att vi behövde åka till ett speciellt ställe där det var bra med fisk, så det blev en biltur på ca 3-4 mil. väl där blev det inget napp för någon så min mamma & freddies mamma tog med oss i en av bilarna hem så fick Thor stanna kvar och fiska klart själv, minns då att när vi precis kommit tillbaka till stugan ringde Thor varpå han berättade att han fått en stor gädda och att vi måste åka tillbaka och titta på den. Freddies mamma var också lite konstig på det sättet då hon gjorde precis som Thor ville hela tiden. så vi fick sätta oss i bilen åka tillbaka dessa 3-4 mil och beskåda fisken och berömma Thor. för att sedan åka tillbaka till stugan, Thor kom till stugan typ 2 timmar senare och då fick ju vi alla beskåda fisken igen när den skulle lagas
Senast redigerad av SeanCarter 2013-05-31 kl. 19:15.
Citera
2013-05-31, 19:26
Medlem
jesper2013s avatar
Nu kom jag på en.
Jag hade en granne och hans familj var väldigt rika men också väldigt snåla.
En gång när jag var runt 10års åldern och lekte hemma hos min granne med några andra grannar blev alla väldigt törstiga, Så vi gick upp och frågade efter ett glas vatten men dom sa att vi kunde ta med eget vatten. Så jag gick hem och var sur.
En annan gång hade det försvunnit 20kronor. Jag hade ingen aning vem som hade tagit men dom gick hem till alla våra föräldrar och berättade att 20kronor hade försvunnit. Sedan visade det sig att den bara hade ramlat under en bänk.
Finns mycket mer och det kan jag ta lite senare!
Citera
2013-05-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Nu kom jag på en.
Jag hade en granne och hans familj var väldigt rika men också väldigt snåla.
En gång när jag var runt 10års åldern och lekte hemma hos min granne med några andra grannar blev alla väldigt törstiga, Så vi gick upp och frågade efter ett glas vatten men dom sa att vi kunde ta med eget vatten

haha vafan? ville dom inte bjuda på det dyra vattnet?
Citera
2013-05-31, 21:56
Medlem
Enthenters avatar
Jag gick på 6-års i en skola med alla olika typer av människor men kommer ihåg denna person bäst (kallar han Olle)

Olle var en lite skum person med engelsk musik-pappa (jazz tror jag)...
Om man frågade Olle "vad gör dina föräldrar varje morgon?" då svara han "- Mamma suger på pappas snopp innan frukost"
Och detta var sant för en annan kille hade sovit där och sett det.
Olle bajsade jämt med öppen dörr på skolan. Det värsta var, kan nästan svära på allt att det är sant är att en kompis till mig sa "Du får alla mina pokémon om du suger av wille" hugget som stucket så gjorde han det.

Det var allt!
Citera
2013-05-31, 22:57
Medlem
donaukinds avatar
Hade en kompis vars farsa var läskig som fan. Dampade loss för minsta lilla och visade sig bara efter kl 7 på kvällen då han kom tillbaka från sitt jobb. En gång hade jag varit hos denne kompis och spelat lite tvspel och det började bli sent men de skulle äta. Vanligtvis bjöd denna familj konstigt nog aldrig på käk men just denna dag ville väl mamman vara snäll så hon bjöd in mig, men då började surgubben bråka så jag fick bara ta två köttbullar eftersom han tydligen gjort ett bestämt antal

När jag var ännu yngre hade vi några bekanta (farsans arbetskamrats barn) vilka var rätt störda i sig men en gång hade de varit dumma och då hade deras farsa ställt dom nakna i trädgården och spolat kallvatten på dom med en slang. Familjen var några slags inavlade öststatare och morsan såg ut som cruella devill (kärringen från 101 dalmatiner.)
Citera
2014-07-12, 04:24
Medlem
adamfans avatar
Tycker tråden ska upp igen så alla med roliga historier skriv på
Citera
2014-07-12, 16:34
Medlem
Minns min kompis farsa som vi kan kalla sten.
Sten va en lustig filur. Krulligt hår och ett par fula glasögon hade karln. Gick alltid i träskor sommar som vinter.
Men nu till det lustiga gör härmed en lista.

1 kollade på porrfilm med sin tio åriga grabb.

2 pissade oftast i vasken i köket.

3 brukade lyssna på skrewdriver på högsta volym eftersom grannarna va negrer.

4 sköt med luftgevär mot grannarnas balkkong. För att sedan fnissa som en liten flicka

5 en gång kröp sten ner i sin soptunna för att skräma oss. Så när vi gick förbi hoppade han upp och vrålade tiiiiiiimbbeeeer!!!!!.

En lustig man. Fyller på när minnet klarnar.
Citera
2014-07-12, 19:18
Medlem
GainerWheys avatar
Hade en kompis pappa som alltid skällde ut varenda unge som var kompis med hans son, han blev alltid sur men han sa det på sånt jävla snällt sätt. ibland visste man inte ens om han var sur
Citera
2014-07-12, 22:13
Medlem
insectqueens avatar
Det var en skum tjej på min skola som hade en riktigt konstig mamma, man fick en känsla av att hon aldrig lämnade lägenheten allmänt jobbig stämning där.... Var där och lekte ett par gånger mest för att tjejen, vi kallar henne Louise hade en kanin som hon tyvärr var rätt elak mot vill minnas att hon försökte impa på en genom att klämma det stackars djuret på magen till bajs kom ur den
En av gångerna jag var där kom mamman in på Louis rum och frågade om hon fick prata med mig, okej vad har jag gjort tänkte jag här, hon leder in mig i sitt sovrum och ber mig sätta mig på en stol bredvid sängen jag sätter mig varpå hon till min stora förvåning lägger sig raklång på sängen och bara psyckostirrar i taket en stund under tyckande tystnad fett obehagligt, tusen tankar flyger genom huvudet på mig: vad vill hon varför ligger hon bara där och STIRRAR det var helt sjukt jag trodde fan ögonen skulle ploppa ut på människan.
Sen börjar hon prata eller snarare viska i en väldig obehaglig ton ..."Du vet att Louis är en myyycket speciell flicka va, det hoppas ju du fattar va" sen fortsätter en harang om "min fina flicka hon är missförstådd av er andra barn att ni inte kan förstå hur speciell hon är" osv...
Jag var fan helt skräckslagen det värsta var tonen hon typ väste fram orden och lät helt iskall, under hela förloppet låg hon blickstilla och STIRRADE i taket.
Till slut var hon färdig (hon höll på i ca 20min) och sa "Du kan gå ut och leka med Louis igen, men tänk på vad jag har sagt!"
Hon var rätt konstig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in