Jag har, troligen eftersom det inte går att säga säkert, haft CMV virus under gångna månaden. Är dock frisk från febern sen kanske 10-15 dagar tillbaks. Dom symptom jag hade var framförallt hosta och feber som båda är borta. Min avföring färgades gul men är återigen brun.
Nu lider jag dock av följande symptom:
* Illamående och dålig aptit - Har inte kräkts men är trots det relativt illamående och känner mig otroligt osugen på mat. Det ska dock sägas att jag är hungrig och har fram tills idag ätit bra, dock inte idag. Är oftast värre på morgonen då jag även vaknar upp med ont i mage och dålig andedräkt.
* Min avföring är som sagt återigen förhållandevis brun men väldigt lös. Mer fast än diarre, snarare krämig (äckligt beskrivet). Det är ofta lite blött på toapappret när jag torkar mig i början. Jag bajsar dock regelbundet 1-2 ggr per dag som jag gjort i hela mitt liv.
* Trötthet - Trots allt blivit bättre sen jag hade infektionen. Dock har det stagnerat senaste dagarna och jag känner mig trots relativt trött. Mina muskler känns dock som gelé och jag är trött i huvudet. Är inte längre speciellt andfådd som jag var under infektionen och blir inte heller yr. Däremot är jag rejält trött i huvudet och känner stark olust inför att göra saker. Är också ganska darrig i händerna.
* Är rätt torr i munnen och dricker mycket vatten vilket resulterar i att jag kissar väldigt ofta. Säkert närmare 10 ggr per dag.
* Har flammmiga utslag över kroppen. Dom finns framförallt på bröstet / magen och är så tätsittande att man inte ser dom om man inte kollar i spegeln länge. Funnits med sedan början av sjukdom (för ca 1 månad sen) men inte gått bort.
Test har tagits mot diabetes igår och det var ok. Både blod och urin. Det jag framförallt är orolig för är dels att febern haft annan orsak än cmv virus alternativt att jag pga sjukdomen triggat igång någonting som legat latent i kroppen. Även gall och tarmbesvär känns ju ligga ganska nära tillhands.
Senast redigerad av vadharjag 2013-05-31 kl. 17:43.