2013-05-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
För att judarna är de enda som vet hur araber och annat pack ska tas.

....och det judarna är de enda som vet hur man förstör Sverige med hjälp araber och annat pack

Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är problematiskt att det finns många Israel vänner bland SD topparna.

Vem ska man nu rösta på?

SvP
Citera
2013-05-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
http://www.nationell.nu/2013/05/30/sverige-star-i-brand-da-aker-sd-till-israel/

Vad anser ni Judeodemokrater om detta? Visar Kent "Husjuden" Ekeroth och Björn Söder att de har hjärtat på rätt ställe? Varför tror ni att de älskar Israel så mycket?

Å besøke noen betyr ikke at man støtter deres politikk. Ergo, jeg ser ikke problemet.

Men jeg synes det innlegget var ganske forkastelig. Å kalle Israel en jødisk terroriststat viser klar antisemitisme.
Citera
2013-05-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nu lade jag ingen egentlig vikt vid att de skulle gjort det just i samband med Husby, utan just resan i sig. Jag menar, vad skulle dessa göra i Sverige? Gå ut och ena sig med medborgargardet? please. Vad gäller Husby gjorde de lika stor nytta här som de skulle gjort i Israel, dvs ingenting.

Tycker du det är bättre att SD lockar till sig och knyter kontakter med extrem-sionister? Än inhemska "extremister"? Jag vet vilka jag skulle välja, det verkar dock oroväckande nog inte vara lika självklart för andra.

Om SD försökt täcka in det läger som SvP tillhör tror jag att det fått negativa effekter på den inrikespolitiska maktkampen. Men situationen i Mellanöstern, och då särskilt vad gäller relationen mellan Israel och Palestina, är så komplicerad och tillkrånglad att de flesta svenska medborgare inte kan relatera till den. Därför tror jag inte det kommer spela nån roll att Sverigedemokrater åker på semester och skakar hand med den eller den israeliska supernationalisten.

Sen kan jag personligen tycka att SD borde varit lite mer ljumma i sin pro-Israeliska hållningen. Sanningen är den att vare sig Söder eller Fransson är särskilt insatta i omständigheterna, och därför är det opassande av dem att ställa sig på barrikaderna.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Om SD försökt täcka in det läger som SvP tillhör tror jag att det fått negativa effekter på den inrikespolitiska maktkampen. Men situationen i Mellanöstern, och då särskilt vad gäller relationen mellan Israel och Palestina, är så komplicerad och tillkrånglad att de flesta svenska medborgare inte kan relatera till den. Därför tror jag inte det kommer spela nån roll att Sverigedemokrater åker på semester och skakar hand med den eller den israeliska supernationalisten.

I sak köper jag det inte. Om SD-toppar kan skaka hand med judiska nationalister i Israel, ska de fan inte ta avstånd från svenska nationalister. Strategiskt eller inte, hycklandet äcklar mig något oerhört.

Sedan finns det något mitt emellan också. Ingen förväntade sig att SD skulle omfamna SvP-politiker, däremot kan de väl ge fan i att sparka ut nationalistfalangen ur partiet som är mjukare än SvP:are men ändå kan betecknas som nationalister. Att de försöker bli av med en svensk nationalist för att han uttryckte sig lite kritiskt mot Israel säger väldigt mycket, kan du inte hålla med om det? Behålla den svenska nationalisten eller försöka kasta ut honom för att han inte gillar SD-toppens favoritland.
Citera
2013-05-30, 21:54
Medlem
Citat:
http://www.nationell.nu/2013/05/30/sverige-star-i-brand-da-aker-sd-till-israel/

Vad anser ni Judeodemokrater om detta? Visar Kent "Husjuden" Ekeroth och Björn Söder att de har hjärtat på rätt ställe? Varför tror ni att de älskar Israel så mycket?

Att på olika sätt vara imponerad av Israel är inte så svårt. Det är ett land med många och stora problem, men som hanterat dessa svårigheter på i många fall imponerande sätt. Israels militära förmåga är bländande, men inte oproblematisk. Att Israel därtill åstadkommer viktiga framsteg på många områden är också viktigt.

Man skall inte idyllisera Israel, men heller inte demonisera. Antisemitism är ingen god grund för en nykter politisk analys.
Citera
2013-05-30, 22:03
Medlem
Citat:
I sak köper jag det inte. Om SD-toppar kan skaka hand med judiska nationalister i Israel, ska de fan inte ta avstånd från svenska nationalister. Strategiskt eller inte, hycklandet äcklar mig något oerhört.

Ja, jag kan hålla med om att det är inkonsekvent. Men min syn på SD är extremt pragmatisk. Att de kan vara klantarslen överlag har jag redan tagit med i beräkningarna. Jag är nöjd om partiet kan överleva så att jag har något att rösta på. Överdriven Israelvurm är ur mitt perspektiv inget önskvärt, men så länge det inte raserar partiets verksamhet så får det gå.

Citat:
Sedan finns det något mitt emellan också. Ingen förväntade sig att SD skulle omfamna SvP-politiker, däremot kan de väl ge fan i att sparka ut nationalistfalangen ur partiet som är mjukare än SvP:are men ändå kan betecknas som nationalister.

Att de försöker bli av med en svensk nationalist för att han uttryckte sig lite kritiskt mot Israel säger väldigt mycket, kan du inte hålla med om det? Behålla den svenska nationalisten eller försöka kasta ut honom för att han inte gillar SD-toppens favoritland.

Behandlingen av Gustaf Kasselstrand var inte försvarlig. Killen gillar att visa sig på styva linan, men i allt väsentligt är han en lagspelare.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-30, 22:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
http://www.nationell.nu/2013/05/30/s...d-till-israel/

Frågan har blivit intressant, nu när Åkesson avslöjat att han avskyr historiens störste (och förste) antisemit av rang - kejsar Nero.

Jag har nog sovit under en sten, för jag visste inte att SD var jävla judevänliga som dom är.
Citera
2013-05-30, 23:49
Medlem
Jag hoppas innerligt på att detta är en taktik bara för att få bort "NAZIST"stämpeln för att locka väljare.
Citera
2013-05-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Jag hoppas innerligt på att detta är en taktik bara för att få bort "NAZIST"stämpeln för att locka väljare.
Det har aldrig funnits någon naziststämpel på SD. Inte de senaste tio åren iaf. Inte ens rasiststämplen finns kvar, även om en del dumhuvuden här och där kallar de för rasister. Det är en praxis att kalla dem för främlingsfientliga, vilket inte är samma sak som rasism. Så jag kan verkligen inte se det på det sättet.

På vilket sätt lockar detta nya väljare för övrigt? Jag kanske har fel men många i Sverige har ingen positiv syn på Israel. Det är verkligen inget kontroversiellt att uttrycka sig illa om Israel numera.
Citera
2013-05-31, 00:00
Medlem
Citat:
Det har aldrig funnits någon naziststämpel på SD. Inte de senaste tio åren iaf. Inte ens rasiststämplen finns kvar, även om en del dumhuvuden här och där kallar de för rasister. Det är en praxis att kalla dem för främlingsfientliga, vilket inte är samma sak som rasism. Så jag kan verkligen inte se det på det sättet.

På vilket sätt lockar detta nya väljare för övrigt? Jag kanske har fel men många i Sverige har ingen positiv syn på Israel. Det är verkligen inget kontroversiellt att uttrycka sig illa om Israel numera.
Njaaa desto mindre nazist desto bättre, i det svenska systemet.
Tror inte att tex. DN och övriga medier skulle framställa dom i gott lager om dom var israelkritiker.
Citera
2013-05-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Njaaa desto mindre nazist desto bättre, i det svenska systemet.
Tror inte att tex. DN och övriga medier skulle framställa dom i gott lager om dom var israelkritiker.
Hur kan man bli mindre än noll? Tycker du det är bättre att bli extrem åt det andra hållet? Sedan som jag och många andra tidigare skrivit, det är ren idioti att anpassa sig efter fienden, det slutar aldrig bra.
Citera
2013-05-31, 00:08
Medlem
Citat:
Hur kan man bli mindre än noll? Tycker du det är bättre att bli extrem åt det andra hållet? Sedan som jag och många andra tidigare skrivit, det är ren idioti att anpassa sig efter fienden, det slutar aldrig bra.
Vadå jag? Jag tycker inte det... Snackar om PKsverige i det hela stora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in