2013-05-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Endast globalister, internationalister och kosmopoliter fäster vikt vid hur SD förhåller sig till Israel. Vi som bryr oss om Sverige fokuserar på inrikespolitiska frågor.

Vänligen,
SD-trollet

Ett synnerligen korkat påstående. Hade du sagt samma sak ifall Kent Ekeroth och Björn Söder hade chillat i Libanon med Hizbollah och dess ledare Nasrallah? Naturligtvis får detta konkreta effekter på vilken politik SD för. Det judiska maktväldet sprider sig över hela västvärlden - Sverigedemokraterna åker till dess hjärta när förorterna brinner i Sverige. Synnerligen svenskvänligt, eller vad säger du, SD-trollet?
Citera
2013-05-30, 18:53
Medlem
nothingnessers avatar
Fan vad trött jag blir på att ingen motbevisar mina argument, jag vill gärna ha fel...känner att jag mer och mer förvandlas till en nationalist och tappar förtroendet för demokratin.
Citera
2013-05-30, 19:04
Medlem
Skattesmitarns avatar
[PHP][/PHP]
Citat:
Endast globalister, internationalister och kosmopoliter fäster vikt vid hur SD förhåller sig till Israel. Vi som bryr oss om Sverige fokuserar på inrikespolitiska frgor.

Vänligen,
SD-trollet
Jag tror du missuppfattade TS frågeställning. Han undrar varför SD bryr sig mer om vad som händer i Israel än vad som händer i Sverige. Inte vad du bryr dig mest om.
Citera
2013-05-30, 19:26
Medlem
Citat:
Endast globalister, internationalister och kosmopoliter fäster vikt vid hur SD förhåller sig till Israel. Vi som bryr oss om Sverige fokuserar på inrikespolitiska frågor.

Vänligen,
SD-trollet
Kom igen nu, detta är knappast första gången de visar tydliga tecken på att de förmodligen värderar Israel högre än Sverige. Seriöst. Enligt SD får man inte kritisera att Bonniers är judiskt, för då är man antisemit, deras systematiska försök att få bort Kasselstrand efter den Israelkritiska artikeln och deras tidigare resor till Israel. Lägg därtill att de förespråkar "öppen svenskhet", vilket i praktiken innebär att det inte finns något svenskt folk enligt dessa.

Du kan bara inbilla dig att du skulle kunna få Ekeroth eller Söder att gå med på att det inte finns något judiskt folk utan att alla kan bli judar, aldrig i helvetet att de skulle kunna säga något sådant. SD rider på den svenskfientliga vågen samtidigt som många svenskar ändå röstar på dem eftersom det är det enda riksdagspartiet som vill minska invandringen. Nej jag säger inte att SD är lika svenskfientligt som sjuklövern, men påstår man att vem som helst kan bli svensk, då ÄR man svenskfientlig.

SD tappade jag förtroende för för längesen. Dock hade jag ändå hopp för partiet, men nu på senaste tid har jag tappat ALLT förtroende för dem. Enda anledningen till att jag hoppas att SD växer är för att fler svenskar hamnar i gränszonen där det är lika långt till sjuklövern som till SvP.
Citera
2013-05-30, 20:24
Medlem
Israeldyrkaren Josef Fransson var en av de som åkte med på resan. Här är en text efter hemkomsten:'

Citat:
Min grundtes gällande Israel/Palestina-konflikten har tidigare varit att det inte finns speciellt mycket att göra åt situationen för att minska det mänskliga lidandet. Jag såg två sidor med dogmatiska ståndpunkter som inte var beredda på några kompromisser. Denna tes har jag dock fått revidera fullständigt. Under veckan träffade jag mängder av israeliska politiker, aktivister och företagare som strävsamt eftersöker samförstånd och en fredlig samexistens, givetvis med utgångspunkten att Israel fortsatt ska kunna garantera judar en tillflyktsort. I och med min resa har jag ingjutits hopp om att en fredlig lösning finns inom räckhåll. Åtminstone kan situationen förbättras avsevärt. Förändringar i Svensk och Europeisk utrikespolitik skulle med relativt enkla omprioriteringar kunna minska det mänskliga lidandet, men då krävs att vi tänker på ett nytt sätt.
...

Vill vi verkligen förbättra situationen i och omkring Israel, för både araber och judar, måste vi tänka nytt och gå ifrån den obalanserade och ensidigt anti-israeliska hållning som stora delar av det svenska mediala och politiska etablissemanget anammat. Ett bra första steg är att sluta finansiera palestinsk terrorism. Allt bistånd måste villkoras med hundraprocentig transparens.

http://www.newsmill.se/artikel/2013/05/14/barockt-att-kalla-israel-apartheidstat

En genomgående judedyrkande text. Urk.

En av Sverigedemokraterns riksdagsledamöter säger alltså rakt ut att Sverige och Europa bör förändra sin utrikespolitik vad gäller Israel-frågan.
Citera
2013-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
För att judarna är de enda som vet hur araber och annat pack ska tas.
Fast juden är den europeiska nationalismens största fiende.
Citera
2013-05-30, 20:51
Medlem
Tror ni att det är en slump att Josef Fransson börjar gnöla om att Sverige och Europa skall ändra sin utrikespolitik i Israel-frågan direkt efter att han har kommit hem från en resa i just Israel?
Citera
2013-05-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Kom igen nu, detta är knappast första gången de visar tydliga tecken på att de förmodligen värderar Israel högre än Sverige. Seriöst. Enligt SD får man inte kritisera att Bonniers är judiskt, för då är man antisemit, deras systematiska försök att få bort Kasselstrand efter den Israelkritiska artikeln och deras tidigare resor till Israel. Lägg därtill att de förespråkar "öppen svenskhet", vilket i praktiken innebär att det inte finns något svenskt folk enligt dessa.

Du kan bara inbilla dig att du skulle kunna få Ekeroth eller Söder att gå med på att det inte finns något judiskt folk utan att alla kan bli judar, aldrig i helvetet att de skulle kunna säga något sådant. SD rider på den svenskfientliga vågen samtidigt som många svenskar ändå röstar på dem eftersom det är det enda riksdagspartiet som vill minska invandringen. Nej jag säger inte att SD är lika svenskfientligt som sjuklövern, men påstår man att vem som helst kan bli svensk, då ÄR man svenskfientlig.

SD tappade jag förtroende för för längesen. Dock hade jag ändå hopp för partiet, men nu på senaste tid har jag tappat ALLT förtroende för dem. Enda anledningen till att jag hoppas att SD växer är för att fler svenskar hamnar i gränszonen där det är lika långt till sjuklövern som till SvP.

Vad gäller Israelresan så skulle det inte skada om du var lite källkritisk mot Nationell.nu. Husbykravallerna inleddes natten till den 20 maj. Josef Fransson uppger sig vara nyss tillbaka från Israelresan i en debattartikel på Newsmill publicerad den 22 maj. SD-gänget måste alltså ha rest innan kravallerna bröt ut. Du har gått på en fabricerad vinkel.

Att SD håller sig till den Israelvänliga linjen är självklart positivt. Det har visat sig vara ett effektivt sätt att stöta bort personer som tillhör den traditionella extremhögern, som bygger på föreställningar som är överflödiga och till och med i vägen för arbetet med att nå inflytande så att politiken på bland annat migrationsområdet kan läggas om.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-05-30 kl. 21:03.
Citera
2013-05-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ett synnerligen korkat påstående. Hade du sagt samma sak ifall Kent Ekeroth och Björn Söder hade chillat i Libanon med Hizbollah och dess ledare Nasrallah? Naturligtvis får detta konkreta effekter på vilken politik SD för. Det judiska maktväldet sprider sig över hela västvärlden - Sverigedemokraterna åker till dess hjärta när förorterna brinner i Sverige. Synnerligen svenskvänligt, eller vad säger du, SD-trollet?

Ja, ni kosmopoliter har koll på såna saker. Om ni dessutom följde med i inrikespolitiska frågor skulle ni kanske rentav kunna göra något för landet. Men jag förstår att internationell politik känns mer spännande än lilla tråkiga Sverige.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-05-30 kl. 21:07.
Citera
2013-05-30, 21:06
Medlem
Janbanan74s avatar
Jaha, så med eran logik så är SD både judeparti och nazistparti? En del i toppen av partiet har emigrerat till Ungern som ju i EU-s ögon är dödsnazistisk....
Citera
2013-05-30, 21:08
Medlem
Citat:
Vad gäller Israelresan så skulle det inte skada om du var lite källkritisk mot Nationell.nu. Husbykravallerna inleddes natten till den 20 maj. Josef Fransson uppger sig vara nyss tillbaka från Israelresan i en debattartikel på Newsmill publicerad den 22 maj. SD-gänget måste alltså ha rest innan kravallerna bröt ut. Att man åkte iväg när det brann som mest är en fabricerad vinkel.

Att SD håller sig till den Israelvänliga linjen är självklart positivt. Det har visat sig vara ett effektivt sätt att stöta bort personer som tillhör den traditionella extremhögern, som bygger på föreställningar som är överflödiga och till och med i vägen för arbetet med att nå inflytande så att politiken på bland annat migrationsområdet kan läggas om.

Vänligen,
SD-trollet
Nu lade jag ingen egentlig vikt vid att de skulle gjort det just i samband med Husby, utan just resan i sig. Jag menar, vad skulle dessa göra i Sverige? Gå ut och ena sig med medborgargardet? please. Vad gäller Husby gjorde de lika stor nytta här som de skulle gjort i Israel, dvs ingenting.

Tycker du det är bättre att SD lockar till sig och knyter kontakter med extrem-sionister? Än inhemska "extremister"? Jag vet vilka jag skulle välja, det verkar dock oroväckande nog inte vara lika självklart för andra.
Citera
2013-05-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ja, ni kosmopoliter har koll på såna saker. Om ni dessutom följde med i inrikespolitiska frågor skulle ni kanske rentav kunna göra något för landet. Men jag förstår att internationell politik känns mer spännande än lilla tråkiga Sverige.

Vänligen,
SD-trollet

Du är varken smart eller rolig. Vad vill du uppnå med det här dravlet?

Man MÅSTE titta övergripande på världen för att förstå utvecklingen i västvärlden och Sverige. Eller tror du att Palme och hans polare ritade upp, drog i trådar och slutligen genomförde fantasin om mångkultur i hela västvärlden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in