2013-05-30, 14:27
Medlem
Smygfascists avatar
Hej!

Har länge kört min dator felfritt med mitt SAPPHIRE HD 6750 1GB GDDR5 grafikkort fram tills några veckor sedan då den vägrade boota upp.

Ibland så fryser datorn vid "Windows is starting", ibland så blåskärmar den på boot, ibland så blir det helt svart efter att Windows har startat.

Jag letade runt och fann inga problem med min BIOS (alla inställningar är som när det fungerade felfritt innan) och fann heller inga direkta lösningar på problemet jag hade när jag sökte runt på Internet. Jag testade först att omformatera helt och hållet vilket fungerade fint tills jag installerade mina drivrutiner till grafikkortet igen. Då började allt om som vanligt.

Att boota i Safe Mode fungerar perfekt, och när jag avinstallerar drivrutinerna därifrån så kan jag göra datorn som vanligt, men som ni kanske förstår så är det rätt enerverande att vara begränsad i upplösning och allt annat som drivrutiner för med sig.

Mina övriga specs ser ni på bilden här nere:
http://gyazo.com/ab762c870472fd65399bd154dae471fc

Tack på förhand för eventuell hjälp/lösningar!
Citera
2013-05-30, 15:09
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygfascist
Hej!

Har länge kört min dator felfritt med mitt SAPPHIRE HD 6750 1GB GDDR5 grafikkort fram tills några veckor sedan då den vägrade boota upp.

Ibland så fryser datorn vid "Windows is starting", ibland så blåskärmar den på boot, ibland så blir det helt svart efter att Windows har startat.

Jag letade runt och fann inga problem med min BIOS (alla inställningar är som när det fungerade felfritt innan) och fann heller inga direkta lösningar på problemet jag hade när jag sökte runt på Internet. Jag testade först att omformatera helt och hållet vilket fungerade fint tills jag installerade mina drivrutiner till grafikkortet igen. Då började allt om som vanligt.

Att boota i Safe Mode fungerar perfekt, och när jag avinstallerar drivrutinerna därifrån så kan jag göra datorn som vanligt, men som ni kanske förstår så är det rätt enerverande att vara begränsad i upplösning och allt annat som drivrutiner för med sig.

Mina övriga specs ser ni på bilden här nere:
http://gyazo.com/ab762c870472fd65399bd154dae471fc

Tack på förhand för eventuell hjälp/lösningar!

Avinstalla drivrutinerna i safe mode, stäng av datorn, ta ur ram minnena samt batteriet från moderkortet och starta datorn utan, låt stå på i ca 1 minut, stäng av och sätt i komponenterna igen, se till att dem verkligen sitter, installa drivrutinerna igen, börja se till så du har uppdaterat med windows update korrekt och med det senaste innan du installar drivrutiner till din grafik, kom med resultat.

//Kungkran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in