2013-05-30, 11:45
Medlem
Ingenssons avatar
Kom antagligen just en regel:
https://www.flashback.org/t1836761

Alltså, Varför?!
De krånglar till allt bara mer, hellre att man skriver något på någon tråd så folk kan förstå vad man pratar om istället för att ha en egen tråd bara för sig själv..

Tänk om jag vill fråga om gitarrer och sen om musik software.. Verkar lite smartare att folk ska kunna snabbt se trådnamnet och kunna hjälpa till det de vet om t.ex "Sätta in Plugin i FL".. Tror inte någon går igenom trådarna och tänker: hmmm jag kollar hos alla de här användarnas trådar om de behöver hjälp med något som jag kan..

Tycker det är ganska dumt och införa det systemet, förstår heller inte denna besatthet med att få trådar på hjälp forumar till ett minimum heller, visst kan vissa saker som "hitta låt" eller "tabba låten" liknande trådar vara i en och samma.. Men det e ju inte som att man har svårt och se de nyaste och sortera ut de gamla genom den inbyggda kronologiska ordningen..
Citera
2013-05-30, 11:52
Moderator
^Eazs avatar
Fast den regeln är för "Egen musik - Feedback", e.g. feedback på egenproducerad musik och inte hjälp hur man lägger till plugins eller liknande.

Ämnena du skriver om (Plugins, frågor om gitarrer, software osv) passar bättre i "Egen musik - Teknik, instrument, inköp och produktion" och där finns inte "regeln" du hänvisar till.

Sen självfallet ska du använda befintliga trådar istället för att skapa en ny tråd om t.ex FL när det finns en stor tråd om FL.
Citera
2013-05-30, 11:55
Medlem
KiaWs avatar
Inlägget du länkar till TS är över 1 år gammal, och vad det verkar fungerar det ju bra.
Citera
2013-05-30, 12:02
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast den regeln är för "Egen musik - Feedback", e.g. feedback på egenproducerad musik och inte hjälp hur man lägger till plugins eller liknande.

Ämnena du skriver om (Plugins, frågor om gitarrer, software osv) passar bättre i "Egen musik - Teknik, instrument, inköp och produktion" och där finns inte "regeln" du hänvisar till.

Sen självfallet ska du använda befintliga trådar istället för att skapa en ny tråd om t.ex FL när det finns en stor tråd om FL.

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Inlägget du länkar till TS är över 1 år gammal, och vad det verkar fungerar det ju bra.

Japp, jag har fått mitt svar... ger mig själv en :P
Citera
2013-05-30, 21:56
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Som redan konstaterat, har vi två Egen musik-avdelningar: en vid namn Egen musik - Teknik, instrument, inköp och produktion, där du kan fråga om gitarrer, softwares, ackord, hur du lär dig att spela dragspel, etc. och en vid namn Egen musik - Feedback, där det är tänkt att de användare som skapar egen musik, ska få starta egna trådar och få kommentarer på sitt låtskrivande.

Du råkade posta en tråd i Feedback, som egentligen hörde hemma i Teknik,etc. Jag skulle kanske ha varit tydligare i min kommentar till varför jag slängde tråden, men nu vet du i alla fall hur det ligger till.

F.ö.: Om du ska posta i Egen musik - Teknik, etc., tänk då efter först, det kan ju redan finns en befintlig tråd om ämnet du vill fråga om, t.ex. vilken gitarr du ska köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in