2013-05-30, 11:42
Medlem
Har en kula i nacken, cirka 0,5-1cm. Vänster sidan där nacken och bakhuvudet möts, om jag ska förklara så. Den är täckt av håret så är svårt att se den men lätt att känna. När jag kollar åt höger sidan, så kan det ibland strama till ordentligt.

Är så jävla orolig. Har bokat tid, men fick om 2 veckor!

Vad kan det vara, fettknöl? Svullen lymfkörtel?(har dock inte varit sjuk), cancer?
Vad det än är så är det inte bra antar jag. Fettknölar går väl aldrig bort? Just nu tror jag på cancer och skakar. Har inga andra symtom än de här.
Citera
2013-05-30, 11:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Fettknöl.... Cancer sitter inte så... slappna av...
Citera
2013-05-30, 11:50
Avslutad
En vanlig fettknöl skulle jag chansa på.
Har själv haft ett par, dock antar jag att mina var mindre än den du har.
Citera
2013-05-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Fettknöl.... Cancer sitter inte så... slappna av...

Hur menar du att cancer inte sitter så?
Citera
2013-05-30, 11:52
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
Hur menar du att cancer inte sitter så?

Cancer gör ingen knöl på huden utanför skallbenet.
Citera
2013-05-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Cancer gör ingen knöl på huden utanför skallbenet.

Så man kan inte ha någon knöl på nacken/bakhuvudet. Stämmer verkligen detta?
Citera
2013-05-30, 14:56
Medlem
Citat:
Så man kan inte ha någon knöl på nacken/bakhuvudet. Stämmer verkligen detta?

Någon som kan bekräfta detta?
Citera
2013-05-30, 16:38
Medlem
lithionits avatar
Säkert en fettknöl eller en varböld.
Citera
2013-05-30, 19:15
Medlem
Allt pekar på att det cancer, läst om det hela dagen. Orkar inte vänta tills min tid i vårdcentralen, hinner dö till dess!

Värt att gå t akuten?
Citera
2013-05-30, 19:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Allt pekar på att det cancer, läst om det hela dagen. Orkar inte vänta tills min tid i vårdcentralen, hinner dö till dess!

Värt att gå t akuten?

Nej, det behöver du inte. Inget i det du skriver pekar på att det är cancer. Troligen rör det sig om en fettknöl (lipom) eller en hårsäck som proppat igen och därmed bildat en knöl (atherom). Du behöver inte oroa dig. Låt dem titta på det om två veckor.
Citera
2013-05-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det behöver du inte. Inget i det du skriver pekar på att det är cancer. Troligen rör det sig om en fettknöl (lipom) eller en hårsäck som proppat igen och därmed bildat en knöl (atherom). Du behöver inte oroa dig. Låt dem titta på det om två veckor.

Hodkins lymfom. Står att de vanligaste symtomen är
Viktnedgång, trötthet, svettas när man sover,
Andningsbesvär och svullen lymlörtel i halsen, nacken, armhålan. Mest vanligaste i halsen sen nacken. Jag har inte gått ner i vikt utan tvärtom, gått upp som fan senaste månaderna. Sover utan att svettas och har inga andningsbesvär. Dock har jag en svullen "kula" i nacken/bakhuvudet. Den sitter inte precis i nacken utan den är ligger en halv centimeter ovanför hårfästet/hårets start, på vänster sida.

Sen så har jag börjat få spänd axel, rygg, kindben. Detta kan vara pga att jag oroar mig så
Mycket men varför just på vänster sidan där kulan sitter? Iallafall ringde 1177 och de sa att lymfsystemet inte finns vid hårfästet utan mer på nacken. Nu ligger min kula på gränsen där.
Citera
2013-05-30, 20:35
Medlem
http://spa.118100.se/lymfkörtlar/206779

Här är det skrämmande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto