Hej!
Jag försöker installera programmet MemoQ 6.2 på Windows 8 och får upp felmeddelandet "Åtkomst nekad." omedelbart när jag försöker installera det (den tidigare 5.0-versionen funkar dock att installera). Försöker jag uppgradera programmet får jag istället felmeddelandet "CS0016: Could not write to output file"
När jag googlar problemet så verkar det vara ett problem med .NET och behörighet till .NETs tempfiler, men mina versioner av .NET har inte någon temporary files-mapp. Jag får dessutom samma problem även om jag avaktiverar alla versioner av .NET.
Det här verkar vara ett svårlöst problem och programmets supportpersonal verkar inte ha någon aning vad som kan vara fel eller hur man ska åtgärda det. Programmet "försöker" inte ens installera sig, det blir ett "Åtkomst nekad" på en gång. Jag kör givetvis som administratör och har även försökt med kompatibilitetsinställningar med tidigare Windows-versioner.
Är det någon här som har någon aning om vad som kan vara fel och hur man kan lösa det?