Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-29, 23:00
Medlem
d-Luffys avatar
Go kväll

Jag misstänker att jag blivit utsatt för just email spoofing men det är några delar jag har dåligt att hitta information om.

Första frågan är om man blivit utsatt för detta. Dyker då detta mail upp som sänt i den utsattes account?

Fråga två. När detta skedde så är de som fått mail från mig varit endast kontakter från min kontaktlista. Därför om det är möjligt att tillgå vilka jag har haft mail korrespondens med utan att ha tillgång till mitt mail account? Alternativt mina kontakter. Är för stor variation för att alla dessa ska ha någon annan koppling än på min mail.

Tredje frågan är om någon är bekant med innehållet i mailet som sänts: http://dreamdietweightlosscenter.com/diets/se2/
Länken som skickades är: http://egetnyhetsbrev.com/alcoholdepositmatthewthomas/?jbofeh
(Andra länken dirigerar dig till första länken)

Detta mail skickades då min dator va avstängd vilket utesluter virus. Min mobil skulle kunna ha virus men känns väldigt långsökt (nyköpt). Detta gör att det antingen är mitt lösenord som kapats eller är det ett spoof mail. Hoppas någon kan ge lite ljus över min situation.

Min första tråd och är relativt ny på forumet så om något är galet så får ni bara säga till.

Tack på förhand //d-Luffy
Citera
2013-05-29, 23:45
Medlem
Mustighets avatar
Du kan mycket väl ha virus, alla kan använda din mail och få tillgång till dina mailkontakter om de har dina inloggnigsuppgifter.

Jag måste nog researcha lite innan jag kan säga det säkert men jag tror inte mail spoofing är så lätt att göra nu mera.
Citera
2013-05-30, 00:02
Medlem
d-Luffys avatar
Tack för svaret. Tänkte ganska fyrkantigt och trögt tidigare. Visst kan det vara så att de har mitt lösenord. Hoppas inte det. Vet någon om det går att undersöka om någon loggat mitt acc utan min vetskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in