• 1
  • 2
2013-05-31, 19:50
Medlem
Blocket.ses avatar
Tror inte dom ändrar sig. Dom ser samma risk hos dig, oavsett vem på banken som tittar..

Jag tycker inte att man ska ta låt för konsumtion, men kolla med Lendo eller liknande.
Citera
2013-05-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Tror inte dom ändrar sig. Dom ser samma risk hos dig, oavsett vem på banken som tittar..

Jag tycker inte att man ska ta låt för konsumtion, men kolla med Lendo eller liknande.

Jo men tycker det är jävligt konstigt bara? Vill ju gärna ha mina lån osv hos min egen bank? man ska väll inte behöva leta upp sig hos andra.

Skitsamma får väll ta det ändå. Har ändå planerat att betala tillbaka allt nästa år ändå så.

bara ett tillfälligt och snabbt lån.
Citera
2013-05-31, 20:19
Medlem
Blocket.ses avatar
Varför inte bara ta "saken" du ska köpa på avbetalning?
Inte så svårt att gissa vad du ska köpa, om man kollar

Bilfirmor brukar ha bättre ränta än ockerräntan du fått.
Citera
2013-05-31, 20:26
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonklark
Jo men tycker det är jävligt konstigt bara? Vill ju gärna ha mina lån osv hos min egen bank? man ska väll inte behöva leta upp sig hos andra.

Skitsamma får väll ta det ändå. Har ändå planerat att betala tillbaka allt nästa år ändå så.

bara ett tillfälligt och snabbt lån.

Varför vill du göda "din egen bank" när de pissar dig i ansiktet? Dum eller lat eller vad är det frågan om?
Citera
2013-05-31, 20:29
Medlem
godboys avatar
Skulle välja stället jag får bäst villkor. MEN jag avråder eg från att ta lån över huvud taget. Om du nu anser att du kan betala tillbaka så snabbt som på ett år så spara ihop istället. Bilar, om det nu är det det är fråga om, är nästan alltid dåliga investeringar.
Citera
2013-05-31, 20:47
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Skulle välja stället jag får bäst villkor. MEN jag avråder eg från att ta lån över huvud taget. Om du nu anser att du kan betala tillbaka så snabbt som på ett år så spara ihop istället. Bilar, om det nu är det det är fråga om, är nästan alltid dåliga investeringar.
Om ens en investering.
Citera
2013-05-31, 21:03
Medlem
Jo men just nu är jag inte i behov av att spara i ett år utan köra på ett lån.

Nu pratar vi ju om ca 500 kr mer eller mindre i månaden om jag skulle får bättre ränta eller hur?
Det är ju inte hela världen.

Ang att banken skiter i en håller jag med om. Och när ni menar lån hos självaste bilfirmorna som wasa kredit eller liknande. Är det lika tryggt, man får ju höra en del hur vissa blir lurade osv på sådana små företag?

Sedan har man ju ett låneskydd hos banken iaf man skulle bli av med jobbet eller liknande vilket jag tyckte va tryggt. Har man det hos andra med?
Citera
2013-05-31, 21:22
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonklark
Jo men just nu är jag inte i behov av att spara i ett år utan köra på ett lån.

Nu pratar vi ju om ca 500 kr mer eller mindre i månaden om jag skulle får bättre ränta eller hur?
Det är ju inte hela världen.

Ang att banken skiter i en håller jag med om. Och när ni menar lån hos självaste bilfirmorna som wasa kredit eller liknande. Är det lika tryggt, man får ju höra en del hur vissa blir lurade osv på sådana små företag?

Sedan har man ju ett låneskydd hos banken iaf man skulle bli av med jobbet eller liknande vilket jag tyckte va tryggt. Har man det hos andra med?
nad,
Låneskydd brukar dom erbjuda mot en merkostnad, ingenting som ingår.
Citera
2013-05-31, 21:23
Medlem
Citat:
nad,
Låneskydd brukar dom erbjuda mot en merkostnad, ingenting som ingår.

Yes en hundring extra det tyckte jag var bra. Gäller detta hos andra banker med som wasa kredit eller liknande?

Hur är det med att ta lån hos sin eget försäkringsbolag?
Citera
2013-05-31, 21:29
Medlem
Jag tänkte mer på om man tar ett lån från försäkringsbolaget, använder försäkring på bilen från dem sedan har jag ju min hemförsäkring hos länsförsäkringar också. Tror ni jag kan få en bra deal där ist?
Citera
2013-05-31, 22:14
Medlem
Blocket.ses avatar
Lånar pengar från ett försäkringsbolag är ingenting som man gör.
Läs på Wasa kredits hemsida vad dom erbjuder för betalskydd..
Står garanterat där.

Edit: iofs så är ju Länsförsäkringar bank också...

Mitt bästa råd är iaf att skippa lån för konsumtion.
Senast redigerad av Blocket.se 2013-05-31 kl. 22:19.
Citera
2013-05-31, 22:35
Medlem
Citat:
Lånar pengar från ett försäkringsbolag är ingenting som man gör.
Läs på Wasa kredits hemsida vad dom erbjuder för betalskydd..
Står garanterat där.

Edit: iofs så är ju Länsförsäkringar bank också...

Mitt bästa råd är iaf att skippa lån för konsumtion.

Mitt alternativ är att ta lånet just nu. Spara orkar vi inte (trots att det är det bästa alternativet)

Har mejlat dem så vi får se hur det blir med läns.

Oavsett är jag tacksam för all hjälp, mycket har man lärt sig! Man börjar komma in i detta mer innan man fattar ett beslut. Mkt siffror i början men nu börjar man fatta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in