2013-05-29, 21:43
Medlem
Tjena!
Tänkte höra med er hur reglerna ser ut för att ta med snus utanför EU:s gränser? Det är så att jag ska till Kroatien i sommar och är lite nojjig över hur de ser på snus? Det borde inte vara några problem eller?
Tacksam för svar!
Citera
2013-05-29, 21:57
Medlem
Aldoes avatar
Jag har rest ganska mycket utomlands och det har aldrig varit ett problem. Det kan vara någonting jag fått för mig, men jag tror att en stock är max per person.

EDIT: Ifall du nu skulle vara minderårig (95 i titeln) ska det fortfarande inte vara några problem. Det värsta som hänt mig är att de frågade vad det var, efter lite förklaring var det lugnt.
Senast redigerad av Aldoe 2013-05-29 kl. 21:59.
Citera
2013-05-29, 21:58
Medlem
Somecoolnames avatar
Om jag förstått det rätt så är Kroatien EU-medlem fom 1 juli i år, så åker du efter det datumet så är det nog inga problem?
Citera
2013-05-29, 23:08
Medlem
åker dit 26e juni Får prova och se vad som händer!
Citera
2013-05-29, 23:19
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Det är lugnt, åkt med snus varje år senaste 10 åren och i tullarna är de medvetna om att det är "tuggtobak". Säljs även General i vissa orter.
Citera
2013-05-29, 23:38
Medlem
Avadors avatar
Det är inga problem. Har du otur kommer dem ifrågasätta men det krävs mycket för att dem faktiskt beslagtar det.
Citera
2013-06-02, 18:34
Medlem
Jag hade inga problem i tullen senast jag tog snuset utomlands men min faster sa till hennes man att jag slutat röka och börjat knarka
Citera
2013-06-12, 13:47
Medlem
Sjograss avatar
Var i Berlin och Amsterdam i somras, med en snusande vän. Det som skiljer sig från Sverige, är att man ofta inte betalar inträde på klubbar (eller väldigt lite, runt 3-4€) men att man alltid blir muddrad. Vakten vid ett ställe uppmärksammade polarens dosa, och öppnade den för att hitta de 3-4 snus som var kvar, luktade lite och frågade väldigt suspekt, "What is it?" Något förvånade svarade vi "Ordindary swedish tobacco."

Efter en kort funderare frågar han "Do you have any more of that?" varefter vi svarar nekande och han släpper in oss, men vi var lite smått förvånade, det kändes som att han trodde att vi ville in på klubben för att sälja snus till folk.

Bör tilläggas att det endast var vid detta tillfälle som det blev "problem". Är det någon som undrar får man bara ta sin tid och förklara så ska det nog gå fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in