2013-05-28, 16:20
Medlem
Jag har kikat runt på några online butiker efter kosmetiska men är helt vilsen i denna uppsjö av produkter. Därför söker jag lite råd ifrån er, om vad jag bör införskaffa för produkter!

Jag tror att har en mindre släng av rosacea, framförallt på toppen av näsan och lite på bägge kinderna. Det ser inte väldigt illa utan är ständigt rött som en lättar solbränna som kanske inte det snyggaste.

Så jag skulle behöva något smink som är ofarligt för rosaca (i det fallet jag har det) för att täcka över det ibland.

En annan sak är att jag har blå ådror under ögonen som inte heller ser helt roligt ut. Jag har läst att det är därför att huden är så tunn, vilket gör att det blir synligt(?). Hur som helst, skulle jag behöva någon behandling/kosmetika/smink för detta också.

Vad rekommenderar ni?

Tack i förhand
//Hampus
Citera
2013-05-28, 16:28
Medlem
Nu är jag tjej men jag tycker make up stores concealer är jättebra. Det är trefärger i burken. En hudfärgad, en mer röd och en gulaktig. Du ska blanda den hudfärgade men den gula för att få bort det röda. Och blanda den röda och hudfärgade för att få bort det blåa i huden.
Citera
2013-05-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampuss66
Jag har kikat runt på några online butiker efter kosmetiska men är helt vilsen i denna uppsjö av produkter. Därför söker jag lite råd ifrån er, om vad jag bör införskaffa för produkter!

Jag tror att har en mindre släng av rosacea, framförallt på toppen av näsan och lite på bägge kinderna. Det ser inte väldigt illa utan är ständigt rött som en lättar solbränna som kanske inte det snyggaste.

Så jag skulle behöva något smink som är ofarligt för rosaca (i det fallet jag har det) för att täcka över det ibland.

En annan sak är att jag har blå ådror under ögonen som inte heller ser helt roligt ut. Jag har läst att det är därför att huden är så tunn, vilket gör att det blir synligt(?). Hur som helst, skulle jag behöva någon behandling/kosmetika/smink för detta också.

Vad rekommenderar ni?

Tack i förhand
//Hampus

Smink för killar kan vara känsligt ämne. Jag tycker att du går till en bra sminkbutik t.ex make up store och ber dem plocka fram saker just för dig. Känns det för pinsamt så ber du en tjejkompis som kan de där med smink att handla åt dig.. någon måste ju lära dig sminka dig iaf!
Citera
2013-05-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-
Smink för killar kan vara känsligt ämne. Jag tycker att du går till en bra sminkbutik t.ex make up store och ber dem plocka fram saker just för dig. Känns det för pinsamt så ber du en tjejkompis som kan de där med smink att handla åt dig.. någon måste ju lära dig sminka dig iaf!

Jo, det är ett jobbigt ämne för oss killar. Tanken var att handla via internet och sedan så är youtube tutorials min vän.
Citera
2013-05-28, 17:30
Medlem
jag är kille och INTE gay , jag använder mus cover all mix(concealer), riktigt bra. sen loreal men expert hydra energetic under ögonen och concealer över de!, perfekt blire!, använder också moisturiser under concealern .
går ju att lägga till ett lager Foundation också, men inget ja skulle rekommendera om du är straight.
Citera
2013-05-28, 17:58
Medlem
Skatteskolks avatar
Det bästa tips jag kan ge är att skapa konto på Qruiser eller någon annan gaysite. Bättre sminkexperter än dragqueens är svåra att hitta som dessutom inte har någon vinning av att sälja dyra saker till just det. Som en butik kan ha.
Citera
2013-05-28, 23:14
Medlem
Concealer till det som syns "lite extra mycket" sedan ett mineralpuder över. Blir väldigt naturligt.
Citera
2013-05-29, 00:57
Medlem
Peegasuss avatar
Mineralfoundation och concealer från Mary Kay är av egen erfarenhet det bästa man kan använda på rosacea.
Lite dyrare än i fysiska butiker men SÅ mycket bättre.
Mary Kay finns dock inte att köpa i butik eller på nätet,utan av fristående hudvårdskonsulter.
PMa gärna om du vill ha hjälp med att hitta en konsult i närheten av dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in