2013-05-28, 13:02
Medlem
Hej på er!

Så här ligger landet till: Jag har en barndomsvän, eller egentligen två barndomsvänner, som jag har känt i princip hela livet, vi känner varann genom att våra mammor har känt varann väldigt länge. Nu på senare år har dock min mamma och deras mamma slutat umgås då stora konflikter utbröt mellan dem. Detta påverkade dock inte min relation med deras mamma och hennes barn, som jag fortfarande står väldigt nära. Värt att tillägga är att vi bor ungefär 60 mil ifrån varann.

Deras mamma, vi kan kalla henne Mira, är en otroligt snäll och omtänksam person. Hon vill verkligen inte göra en fluga förnär, och försöker alltid se till att alla människor mår bra. Hon har dock alltid varit ganska labil, vilket framförallt har visat sig när hon har druckit då hon blir en helt annan människa. Nu de senaste veckorna har händelser inträffat vilket har varit traumatiserande för henne. Hon har bl.a förlorat jobbet och dessutom en massa vänner på grund av ett missförstånd på Facebook (skitsida...) vilket tog väldigt hårt på henne.

Mina barndomsvänner, Erik och Elin, har på dessa veckor märkt att hon är helt verklighetsfrånvänd. Hon kan i ena sekunden vara väldigt snäll för att stunden senare säga att "ni är en del av dem som vill mig illa" och därefter vara aggressiv, hon ska vi ett tillfälle höjt armen för att slå Elin, varpå Elin sprang iväg i ren panik. Hon har även haft konstiga ritualer som inkluderar ljus och andar och liknande trams för att "skrämma iväg dålig energi". På hennes facebook lägger hon nu upp en massa konstiga länkar (vilket iofs inte hör till ovanligheterna då hon alltid gjort det, men inte i den här utsträckningen.)

Ambulans och läkare har varit hemma hos henne för att konstatera att hon är inne i en psykos. Idiotläkaren konstaterade dock att hon var tillräckligt frisk för att inte omhändertas, varpå ambulanspersonalen föreslog att de skulle kontakta en annan läkare. Erik och Elin bor hos deras far just nu, där de inte alls trivs då han har bildat en familj med en annan donna. Finns det något JAG kan göra så att hon blir tvångsintagen? Eller får anti-psykotiska mediciner utskrivet? Det skulle vara så oerhört jävla tragiskt om denna psykos skulle utvecklas till ett kroniskt stadium, så jag vill verkligen göra allt för att så inte ska ske. Hjälp, snälla flashback
Citera
2013-05-28, 13:16
Medlem
ultraprutts avatar
Jag förstår inte varför folk alltid ska måla upp psykoser som nånting negativt man vill bli av med.
Citera
2013-05-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultraprutt
Jag förstår inte varför folk alltid ska måla upp psykoser som nånting negativt man vill bli av med.

Läs min text så kanske du förstår?
Citera
2013-05-28, 14:07
Medlem
sozues avatar
Gå till privat läkare , dem tar en mer på allvar och försök prata med henne. Du kan ju försöka prata vett med henne om ^ inte funkar.
Citera
2013-05-28, 15:56
Medlem
En annan bra medicin som är känd för att vara verksam,är att du knullar psyk-kärringen utav hel¤vete.
Citera
2013-05-28, 16:03
Medlem
Du ska inte göra något alls för den vuxna kvinnan. Vänta du tills grannarna ringer snuten för att hon väsnas så. Din kompis bör också hålla sig undan för sin egen säkerhet och psykiska hälsa. Den största hjälpen du kan ge din kompis, är att lyssna.
Citera
2013-05-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultraprutt

Var du rolig nu? Såna som du borde få drabbas nångång så ska vi se hur pass kul det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in