2013-05-28, 04:38
Medlem
Jag har under 1-2 år mått rätt dåligt då och då. Inatt är en sån dag.. Varför? Jag känner att allt händer just mej. Jag tål inte fisk, pälsdjur, nötter, mjölkprotein, råaägg. Jag har astma och exem även relativt snea tänder och riktigt dålig syn. Vad har jag att vara glad över? Jag skiter i min pågående utbildning, vet inte vad den leder till eller om jag gillar det. Vet inte vad jag tycker om att göra. Är ofta dålig i magen pga dåligt skött kost. Vad vill jag göra? Varför gör jag de jag gör? Det känns som att jag slösat bort tonåren. Har ingen bästa polare nåmer, som kommer välja dej före alla andra. Jag umgås inte med polare efter skolan bortsett från genom datorn. Vad tycker jag är kul? Känns som att det finns så mycket jag inte vet som ja borde veta. Dom enda jag vet bryr sig om mig på riktigt är min lillebror mamma och pappa. Jag skolkar mer och mer och så har fe varit ett tag nu. Vet inte ens mina betyg denna årskurs.. Eller om jag klarar alla kurser. Min tremänning dog också för ett par år sen. Jag ser inte de negativa i att dö. Jag ser bara allt i livet som negativt. Jag vill ständigt vara bättre än mina kompisar, det säger jag inte utan bara försöker. Passiv aggressiv tror jag. Jag vet inte vad jag vill få ut..
Citera
2013-05-28, 04:42
Medlem
Prata med skolkuratorn, ibland hjälper det att bara prata och skulle inte det hjälpa så kan hen skicka dig vidare.
Citera
2013-05-28, 05:03
Medlem
krigsbarns avatar
Du är ung. Ditt kognitiva jag är inte fullt utvecklat och du försöker bearbeta många och starka intryck längs med stressituationer; välkommen till dagens ungdom!

Jag ser inga svåra problem hos dig (och depression - åtminstone enligt min definition - är det inte på tal om). Allt detta kan du lösa på egen hand, såvida du har en idé om dig själv, vem du är och vad du vill göra. En sådan idé utvecklas visserligen hela tiden (alltså kan det vara svårt att överhuvudtaget se den som någonting annat än en person/identitet i total abstrus), men när du blir äldre så "falnar lågan", så att säga.
Det blir nästan alltid lättare med tiden, är vad jag försöker komma fram till.
Citera
2013-05-28, 08:23
Medlem
Vederborandes avatar
Vet att livet är svårt ibland TS, släng iväg ett PM när du vill prata. Tycker att du ska börja med någon aktivitet! Börja spela TV-spel, börja spela någon sport, börja i något, vad som helst! Bara aktivera dig så att det inte känns som du slösar bort ditt liv.

Livet suger, sen dör man. Det är så det funkar. Men det bästa man kan göra är att leva sitt liv för andra så bra som möjligt. Lovar att när andra börjar uppskatta dig mer, börjar du även uppskatta dig själv mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in