2013-05-27, 22:31
Bannlyst
Du gör ingen god gärning.Du förstör Sverige jävla idiot. SLuta tänka med arslet.
Citera
2013-05-27, 23:09
Medlem
Mata inte trollet. Det är rätt uppenbart.
Citera
2013-05-27, 23:53
Medlem
Manboiiis avatar
Du lär ju få betala mer i avfallshanteringen, eller hade du tänkt gräva ner det?
Citera
2013-05-28, 11:54
Medlem
Har gjort ytterligare kalkyler på detta nu.

Folk vill nog inte bo i skogen utan el på vintern, men på sommaren går det nog bra om man bara har tillgång till färskt vatten.

Tomten jag tänkte ligger i orsa,dalarna.

13535 på 150 boende blir 90 kvadratmeter per person som bor där

skäligt lär vara 20 kvadrat per boende där.

Vilket betyder att jag kan ha cirka 660 boende där

660*30=19800

tar jag en dagpenning på 20 sek 20*19800=396 000 sek i månaden

vi kan säga att jag kan då hyra folk där april-november vilket gör det till 11-4=7

7*396 000=2772000 jag kommer då kunna betala av och amortera lånet redan samma år som jag köpt den.

kommer då även få runt 1 miljon att köpa en till tomt.

köper jag en till på samma areal kommer jag ha en inkomst på 5+ miljoner.

jag hjälper 1200 resande att få boende större delen av året till förmånliga priser och jag kan ta ut 5+ miljoner skattefritt.

Hur kan denna ide inte vara vettig?

Om jag gör bolag av detta och skattar 50% får jag ändå 2.5 miljoner direkt ner i fickan.

Kan avlägga 500 000 per år för oförutsägbara kostnader.

På sikt kan jag även anställa folk som för 25 000 sek i månaden arbetar som trivselvärdar, hämtar vatten och städar efter.

25 000 blir runt 30 000 i månaden för arbetsgivaravgifter så 30 000*12 kommer då kunna anställa 1-2 personer tack vare detta.

På sikt medan jag köper mer tomter kommer varje erbjuda 1-3 arbetstillfällen beroende hur mycket jag sparar för kommande investeringar eller för eget behov.

Nu är frågan, varför har ingen kommit på denna utmärkta ide tidigare?

Potentialen är enorm och man kan tjäna miljoner av att bara köpa mark och hyra ut!
Citera
2013-05-28, 13:05
Medlem
sasos avatar
vad ska "zigenarna" göra där? fixar du jobb till dem också?
Citera
2013-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
vad ska "zigenarna" göra där? fixar du jobb till dem också?

Kan nog anställa några för att göra arbete på min tomt, men tanken är att dom har husvagnarna där får bo där, arbeta på annat håll med asfaltsbeläggning, oftast vill inte campingar eller ha folk resande i närheten men här ska det vara en frizon där alla får bo om dessa betalar.

Resande kan säkert pendla och på sikt kan jag nog köpa tomter i större delen av landet så man kan vara mer flexibel, bo billigt i både skåne och norrland.
Citera
2013-05-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lycka till

ps du vet väl att det är 18 års gräns här?

Klart jag vet att det är det.

Trist att du går så lågt med denna ide, rom byggdes inte på en dag och få trodde att vi skulle kunna flyga snabbare än ljudets hastighet, men ändå gick det.
Citera
2013-05-28, 18:23
Medlem
Mulas avatar
full beläggning April till November?

De flesta campingplatser har möjligen full beläggning mellan Juni och Augusti om ens det.
Citera
2013-05-28, 20:18
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Funderade på tomter som denna

http://www.hemnet.se/bostad/tomt-ste...rstigen-178051

Mycke plats, ganska billigt, jag kan utan problem betala runt 30-40% av priset kontant.

Jag ska inte dra in allt på engång tills jag har en mer kapital är att folk får bo på tomten för 15 sek, jag står inte för något utan dom får ha sina husvagnar där och bo, man kan lämna kvar skräpet som jag plockar etc. Dock tjänar dom pengar på det och man behöver inte el hela tiden,

jag kan tänka mig att jag erbjuder virke etc och hämtar vatten från närmsta vattendrag för att ge lite mer service.

En sådan tomt kommer du inte ens få köpa om du inte bygger ett hus på den. Att ställa upp en husvagn för längre tid kräver oftast bygglov annars måste du ha mark som är klassad som camping.

Så fort du börjar ställa upp husvagnar så kommer kommunen och frågar hur du tar hand om avlopp, vatten, sopor m.m.

Anledningen till att ingen gör det är att det inte finns efterfrågan och inte är lagligt. Husvagnar som ställs upp på en camping måste tex hålla ett visst miniavstånd ifall en husvagn börjar brinna så det inte kan sprida sig. Ta reda på detta miniavstånd och räkna om hur många vagnar du får in per hektar mark. Sen måste du räkna med vägar för transporter. De som bor i husvagnarna kommer ju självklart vilja köra sin bil fram till husvagnen. Alltså behövs det vägar till alla vagnarna samt plats att parkera minst ett fordon per vagn.
Oj då, nu fick du helt plötsligt inte in så många personer per hektar längre.
Citera
2013-05-28, 20:41
Medlem
godboys avatar
Bara glöm det hela! Ska du ha "resande" boende där lär du få feta problem. Precis som sagts tidigare finns krav gällande vatten och avlopp. Sen lär det ju vara svårt att hyra ut till allt för många svart. Kommunen lär ligga på dig som en hök. Camping för missbrukare/resande = problem!
Citera
2013-05-28, 21:19
Medlem
Det klart att det inte är helt problemfritt men jag tror ändå på att TS idè ligger i tiden.

Husvagnar och husbilar blir bara fler och fler. Dessutom är det många pigga pensionärer som har dem och är ute hela säsongen. Dagens utrustningsnivå innebär också att det inte behövs så mycket extern service. Solceller på taket och gasol, toalett och dusch i vagnen är inga problem. Då är det bara vatten och avlopp som behövs på din camping.

Jag tror stenhårt på att det finns en efterfrågan på mindre utrustade billiga campingar och att detta behov bara kommer öka och öka.
Citera
2013-05-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiller
Det klart att det inte är helt problemfritt men jag tror ändå på att TS idè ligger i tiden.

Husvagnar och husbilar blir bara fler och fler. Dessutom är det många pigga pensionärer som har dem och är ute hela säsongen. Dagens utrustningsnivå innebär också att det inte behövs så mycket extern service. Solceller på taket och gasol, toalett och dusch i vagnen är inga problem. Då är det bara vatten och avlopp som behövs på din camping.

Jag tror stenhårt på att det finns en efterfrågan på mindre utrustade billiga campingar och att detta behov bara kommer öka och öka.

Bara vatten och avlopp till 660personer som han räknat med?? Blir en rejäl anläggning..

Sen tror jag att dagens pensionärer som har cash att köpa så fina husvagnar åker till finare ställen med mycket aktiviteter och inte till Orsa mer än max 2 dagar för att titta på björnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in