Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Funderade på tomter som denna
http://www.hemnet.se/bostad/tomt-ste...rstigen-178051
Mycke plats, ganska billigt, jag kan utan problem betala runt 30-40% av priset kontant.
Jag ska inte dra in allt på engång tills jag har en mer kapital är att folk får bo på tomten för 15 sek, jag står inte för något utan dom får ha sina husvagnar där och bo, man kan lämna kvar skräpet som jag plockar etc. Dock tjänar dom pengar på det och man behöver inte el hela tiden,
jag kan tänka mig att jag erbjuder virke etc och hämtar vatten från närmsta vattendrag för att ge lite mer service.
En sådan tomt kommer du inte ens få köpa om du inte bygger ett hus på den. Att ställa upp en husvagn för längre tid kräver oftast bygglov annars måste du ha mark som är klassad som camping.
Så fort du börjar ställa upp husvagnar så kommer kommunen och frågar hur du tar hand om avlopp, vatten, sopor m.m.
Anledningen till att ingen gör det är att det inte finns efterfrågan och inte är lagligt. Husvagnar som ställs upp på en camping måste tex hålla ett visst miniavstånd ifall en husvagn börjar brinna så det inte kan sprida sig. Ta reda på detta miniavstånd och räkna om hur många vagnar du får in per hektar mark. Sen måste du räkna med vägar för transporter. De som bor i husvagnarna kommer ju självklart vilja köra sin bil fram till husvagnen. Alltså behövs det vägar till alla vagnarna samt plats att parkera minst ett fordon per vagn.
Oj då, nu fick du helt plötsligt inte in så många personer per hektar längre.