2005-06-04, 16:49
Medlem
tuborgs avatar
Hejsan. Jag kom häromdagen på tanken "hmm, undrar vilket som var [populär FB-figur]s första inlägg", och beslöt mig för att ta reda på detta. Först provade jag den enkla lösningen, dvs "lista alla inlägg av den här användaren"-funktionen, men den visar bara de 100 senaste (OT: borde det inte döpas om till "visa de senaste 100 inläggen /100 startade trådarna av användaren istället?). Eftersom de flesta FB-legender snittar mer än detta i veckan, blev jag inte mycket lyckligare.
Jaha, tänkte jag, då får jag väl använda sökfunktionen. Inte heller här fick jag någon hjälp, då det i och för sig går att begränsa sökningen tidsmässigt, men bara upp till ett år tillbaka. Gick användaren med låt oss säga den 12:e april 2002, ett godtyckligt datum taget rakt ur luften, är chansen ganska stor att han/hon gjort fler än 100 inlägg fram tills för ett år sedan.

Nu till min poäng, borde det inte gå att utöka datum-rullgardinsmenyn i sökfunktionen med "Två år sedan", "Tre år sedan" o.s.v? Sedan hoppas jag att ingen tar detta som smygkritik mot "vi har sänkt allt från 500 till 100 inlägg överallt"-prylen, använder sök och senaste inlägg max en gång i månaden så det rör mig inte särskilt mycket.
Citera
2005-06-04, 17:31
Medlem
xatrixs avatar
Gör en sökning på ett år och äldre och välj att sortera i stigande (ascending) ordning.
Citera
2005-06-04, 18:18
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Gör en sökning på ett år och äldre och välj att sortera i stigande (ascending) ordning.

Ha, där ser man. Kanske borde lära mig att försöka förstå sökalternativen innan jag börjar spamma...
Citera
2005-06-04, 18:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
Ha, där ser man. Kanske borde lära mig att försöka förstå sökalternativen innan jag börjar spamma...

Mja - du har ju en poäng ändå - för på det viset så hittar man de 500 (eller 100) första - och som du gjorde först de 500 (eller 100) sista.

De i mitten hittas inte - för oss som har mer än 1000 (eller 200) inlägg.

Vad man får göra då är att begränsa till något forum - men det är tyvärr inte alltid det räcker heller.
Citera
2005-06-04, 19:27
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Mja - du har ju en poäng ändå - för på det viset så hittar man de 500 (eller 100) första - och som du gjorde först de 500 (eller 100) sista.

De i mitten hittas inte - för oss som har mer än 1000 (eller 200) inlägg.

Vad man får göra då är att begränsa till något forum - men det är tyvärr inte alltid det räcker heller.

Mjo, det har du i och för sig rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in