2013-05-27, 20:10
Medlem
Jag har den senaste veckan haft någon "konstig" känsla i min högre ljumsken. Det gör inte ont men "Moler" typ i höger ljumske från pung ner till knä. på insidan utav låret. Min stora rädsla är att det är en lymfkörtel som spökar. jag kan känna 1 lymfkörtel på vardera sida om ljumsken .dom är som en liten ärta ca 0.5 cm. och är inte ömma. iaf tycker jag inte det.
Jag har under våren haft grov ångest efter en "händelse" vilket resulterat i att jag varit hos läkaren och lämnat massa prover för könssjukdomar. Hiv, gonnore,klamydia och mycoplasma kan vi avskriva direkt. men rädslan finns kvar att det kan vara nåt smittsamt. Hur vet jag lymfkörtel är svullen eller inte?
Det var snart 4 månader sen jag utsatte mig för en eventuell risk för könssjukdomar men har alltså testats negativt för ovanstående sjukdomar. Hiv testet togs efter 12 veckor.
tack
Citera
2013-05-27, 20:18
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockesmocke
Jag har under våren haft grov ångest efter en "händelse" vilket resulterat i att jag varit hos läkaren och lämnat massa prover för könssjukdomar. Hiv, gonnore,klamydia och mycoplasma kan vi avskriva direkt. men rädslan finns kvar att det kan vara nåt smittsamt.
Låter mer som hypokondri/hälsoångest.

Citat:
Ursprungligen postat av jockesmocke
Hur vet jag lymfkörtel är svullen eller inte? Det var snart 4 månader sen jag utsatte mig för en eventuell risk för könssjukdomar men har alltså testats negativt för ovanstående sjukdomar. Hiv testet togs efter 12 veckor.
tack
Detta ledde ingenstans?
https://www.flashback.org/t2111862
Sluta oroa dig.
Citera
2013-05-27, 22:27
Medlem
Avadors avatar
Du behöver inte oroa dig

Det är nog inget, oftast går problemsymptomen du beskriver över (har själv varit med om liknande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in