Hejsan!
Jag är en kille på 18 år som alltid haft en god hälsa och livsstil. Mitt mål i framtiden som jag haft under många år är att ta min Grundläggande militärutbildning i arméns jägarbataljon i Arvidjaur och därefter ta mig till fallskärmsjägarskolan.
Har alltid varit vältränad och enligt mig så är jag både fysiskt och psykiskt starkare än många andra, men frågan är hur jag ska lägga upp min träning och kost för att vara så fysiskt förbered som möjligt inför kommande mönstring och jägartest under våren 2014. Har tränat på gym i ca 4 år men känner att det inte kanske är den bästa träningen inför mitt mål.
För er som vet...vad bör jag specificera mig på? Har nu lagt om mitt schema så jag springer 2 ggr i veckan men en sträcka på 12 km. Sedan försöker jag få in mycket basövningar på gymmet som pull ups, push ups, squats etc, och i sommar tänkte jag börja med simning och även börja marschera längre sträckor med kängor och tung ryggsäck.
Skulle vara ytterst tacksam för svar om ni har några egna erfarenheter eller ledningsstrategier!
Mvh, Martin