Är student på 25+ min nuvarande ekonomi ger mig möjlighet att spara cirkus 0kr i månaden vilket har gett mig en buffert på totalt 600kr denna termin. Det är vad jag har att lägga på oväntade utgifter...
Men nu har jag oturligt nog tappat en lagning samt att jag med all sanolikhet har ett hål på andra sidan käften.. Detta betyder att jag äter flytande eller lätt tuggad mat som jag tuggar med framtänderrna..
Det jag undrar nu är om det finns någon chans att få gratis (akut?)tandvård? Då jag inte har pengarna det kommer att kosta att laga tänderna så att jag kan ÄTA igen...
Hört att illegala invandrare får gratis tandvård, problemet är bara att jag studerar i en mindre stad i Norge så måste i såfall ta bussen över gränsen men då vill jag vara säker på att jag verkligen kan få gratis tandvård för bussbiljetten kommer att sätta mig på nära 0kr efter mat och hyra är betalt..
Det är också ett problem att jag är vit med ganska typiska svenska / nordiska ansiktsdrag..
Kan inte heller låna av föräldrar och vännerna jag har är ungefär lika panka..
Googlat runt endel runt ämnet tandvård i Norge och dessa erbjuder gratis tandvård till psykisktutvecklingsstörda och äldre så det känns kört och självklart personer under 20 vilket också är kört..
Alla idéer för hur man lagar tänder gratis är välkomna för så här kan det inte fortsätta..