Som nämnt betyder ju egentligen inte paranormalt samma sak som övernaturligt, även om orden i många fall används synonymts i svenskan. Oavsett vilket så är ju ufologi inget som påstås vara övernaturligt heller, eftersom forumet är till för diskussioner kring
1) paranormala fenomen,
2) ockultism och
3) ufologi.
Jag tycker det är fullt rimligt att ufologi diskuteras i samma delforum som dessa andra två kategorier. Det är även fullt rimligt att det räknas in i
Astronomi och rymdfart, tycker jag i alla fall.

Dock är det ytterligare en parameter jag skulle vilja räkna in i avgörandet av var den ska hamna. Flashbacks olika vetenskaps-forum siktar ofta mot att hålla en förhållandevis hög nivå på diskussionerna. Allt för ovetenskapliga frågeställningar skrotas, i alla fall i biologi-forumen där jag mest vistas. Men det skiljer också mycket på nivån mellan olika vetenskaps-forum. Om man tittar på nivån i
Astronomi och rymdfart så ligger den enligt min erfarenhet på en högre vetenskaplig nivå än diskussionerna i
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi. Jag anser att de flesta diskussioner kring ufologi håller en nivå som överensstämmer mer med övriga delar av
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi.
(Jag försöker verkligen inte låta elitistisk när jag pratar om nivåer av vetenskap. Hoppas det framgår vad jag menar, annars ska jag förtydliga)